Beste gebruikte BMW hatchback

De BMW i3 wordt beschouwd als de best gebruikte BMW hatchback.

De BMW i3 is een 5-deurs hatchback elektrische auto met achterwielaandrijving. De elektromotor wordt aangedreven door een 18,2 kWh li-ion accupakket, dat kan worden uitgebreid tot een 37,9 kWh li-ion accupakket. De auto heeft een behoorlijke restwaarde met een goede vraag onder consumenten. De i3 is ook de minst dure EV om te onderhouden.

De BMW i3: gezinsvriendelijk en elektrisch

De BMW i3 is een kleine elektrische hatchback die in 2013 op de markt kwam. Het is de enige volledig elektrische BMW in de VS. De auto wordt beschouwd als een gezinsauto, die het best geschikt is om in de stad te rijden, en misschien op enkele korte ritten buiten de stad. De auto heeft een kortere actieradius dan andere grotere EV’s.

De BMW i3 heeft een BMW eDrive synchrone permanente magneet elektromotor. De auto wordt aangeboden in 3 varianten, afhankelijk van de actieradius van de accu: 18,2 kWh, 27,2 kWh, en 37,9 kWh. De i3 werd gelanceerd als de allereerste elektrische auto van BMW.

Een elektrische motor met een indrukwekkende actieradius

De i3 is een volledig elektrische auto, die bekend staat om zijn kleine formaat en krachtige motor. De auto is een van de best verkochte elektrische auto’s, en hij was 3e meest verkochte auto van 2014 tot 2016.

De auto heeft een geschatte actieradius van 81 mijl, maar dat kan met verder worden verhoogd met grotere batterijmodellen. Het 27,2 kWh-batterijmodel heeft een actieradius van 114 mijl, het 37,9 kWh-batterijmodel heeft een actieradius van 153 mijl. BMW biedt ook Rex-modellen aan, die een grotere actieradius hebben van ongeveer 200 mijl.

Over het geheel genomen is de i3 een briljante auto met een goede actieradius die gemakkelijk kan worden gebruikt voor stadsritten.

  Beste BMW motorolie

Betrouwbaar met betaalbare gebruikskosten

De auto is behoorlijk betrouwbaar dankzij de elektrische motor en de superieure techniek van BMW. Duitse auto’s staan bekend om hun reputatie op het gebied van betrouwbaarheid. De i3 is een elektrische auto, dus hij heeft geen brandstofkosten, alleen betaalbaardere elektrische rekeningen.

De auto heeft bewezen zeer solide te zijn, en hij heeft de reputatie zelden grote problemen te hebben of serieuze reparaties nodig te hebben. BMW biedt ook hun standaard garantie, die bijna alle kosten kan dekken tot 3 jaar, en het heeft ook een 8 jaar of 100.000-mijl garantie op de batterij.

Goede veiligheidsscores

Elke auto is tegenwoordig onvolledig zonder goede veiligheidsscores. De i3 heeft een uitstekende beoordeling voor een hatchback. De auto is uitgerust met alle typische actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen, waaronder:

  • Bestuurders-, frontale- en achterhoofd airbags.
  • Noodrem assistentie
  • Elektronische stabiliteitscontrole
  • Dagrijverlichting
  • 4-Wiel ABS
  • Geïntegreerde richtingaanwijzer spiegels
    De auto is ook geweldig op het gebied van botsveiligheid. De IIHS beoordeelt de i3 zeer goed. De frontale en zijdelingse botsveiligheid zijn van topklasse. De dummy’s die bij de crashtests werden gebruikt, liepen geen grote schade op, wat zijn veiligheidsscore bewijst.

Betaalbaar en minimaal onderhoud

Van elektrische auto’s wordt gedacht dat ze onderhoudsvrij zijn, maar dat is eigenlijk niet waar. Elektrische auto’s hebben ook onderhoud en service nodig; maar het is minder dan in vergelijking met gewone auto’s. De BMW i3 wordt gezien als een van de goedkoopste elektrische auto’s op het gebied van onderhoud.

Als u een gebruikte i3 met garantie krijgt, dan krijgt u de BMW Ultimate Care. Dit zou alle onderhoudskosten dekken. Als de auto echter geen garantie heeft, dan kunt u te maken krijgen met motorolie, motorfilter, bougies, remvloeistof, en andere typische onderhoudskwesties.

  Wanneer is de BMW 3 Serie carrosserie stijl veranderd?

Gemengde beoordelingen

Hij heeft een eigenaarsbeoordeling van 3,4 op 5. Mensen op bepaalde platforms en forums hebben bewondering voor de prestaties van de i3. De auto heeft echter te kampen met een aantal problemen met de bouwkwaliteit. Ondanks de kwaliteitsproblemen zijn bestuurders nog steeds dol op de onderhoudsarme hatchback die een uitstekende BMW rijervaring biedt.

De i3 heeft in de eerste 5 jaar meestal geen grote problemen. En de brandstof- en onderhoudsbesparing bedraagt zo’n $20.000 over een periode van 3 jaar. Over het geheel genomen heeft de auto wat gemengde kritieken, maar het is nog steeds een goede aankoop. De waarde van de auto is ook sterk afgeschreven over 5 jaar, dus u kunt gebruikte i3s vinden voor een betaalbare prijs.

Waar moet u op letten voordat u een gebruikte BMW i3 koopt?

BMW’s hebben in het verleden veel problemen gehad, maar de i3 lijkt beter te zijn dan andere. De gebruikskosten zijn laag en het onderhoud goedkoop. Als u echter een gebruikte i3 koopt, moet u op een aantal dingen letten die gevoelig kunnen zijn voor schade, zoals:

  • Plakkerige iDrive knop
  • Brandstofklep defect
  • Remblokken
  • Schijfremmen
  • Sommige elektrische problemen
    Elektrische technologie is een nieuwigheid in de auto-industrie en heeft tijd nodig om zijn kwaliteit te verbeteren. De i3 heeft een aantal problemen, maar het is nog steeds een goede hatchback om te kopen.

FAQ

Is het kopen van een gebruikte auto een verstandige beslissing?

Een tweedehands auto kopen is altijd goedkoper dan een nieuwe auto kopen. Veel auto’s verliezen de helft van hun waarde in slechts 5 jaar, dus het kopen van deze auto’s is geen slechte beslissing. Gebruikte auto’s kunnen echter problemen veroorzaken als u ze niet goed bekijkt voordat u ze koopt.

  Waarom hebben BMW rijders een slechte reputatie?

Voordat u een tweedehands auto koopt, moet u de auto grondig laten controleren door een monteur op eventuele problemen met bijvoorbeeld de lak, de ongevalgeschiedenis, een geschiedenis van autopech, of zaken als motorolielekkage.

Hebben elektrische auto’s onderhoud nodig?

Meestal denkt men dat elektrische auto’s geen onderhoud nodig hebben, maar toch is er wel degelijk onderhoud nodig. Natuurlijk is het minder dan gewone auto’s, maar ze hebben onderhoud nodig op plaatsen zoals de batterij, de elektrische motor en andere elektronica. Ze vergen ook typisch onderhoud zoals het vervangen van remblokken of banden.

Moet de elektrische technologie nog verbeterd worden?

Elektrische auto’s zijn de toekomst van de auto-industrie, maar er zijn nog veel verbeteringen nodig voordat ze de markt kunnen domineren. Deze omvatten:

  • Oplaadtijd van de batterij – Het opladen van de batterij kost te veel tijd in vergelijking met het tanken van uw auto met gas. Het snelste oplaadsysteem dat Tesla heeft geïntroduceerd, heeft nog steeds 20 minuten nodig om 50% van je auto op te laden, wat nog steeds te lang is.
  • Actieradius – Er zijn auto’s met een briljante actieradius, maar die zijn te duur. Mensen kunnen zich meestal wel kleine EV’s veroorloven, maar die hebben heel weinig actieradius en kunnen alleen in de stad worden gebruikt.
  • Duur – Elektrische auto’s moeten goedkoper zijn dan ICE-auto’s als ze de auto-industrie willen domineren.
  • Levensduur van de batterij – De batterij kan meer schade oplopen als er in extreme weersomstandigheden mee wordt gereden.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts