BMW 650i transmissie problemen

BMW 650i

De BMW 650i is een subcompacte auto met veel uitstekende eigenschappen. Deze auto maakt deel uit van de derde generatie van de BMW 6-Serie en de fabrikant biedt hem aan in een 2-deurs coupé, 2-deurs cabriolet, en een 4-deurs gran coupé. Hij is stijlvol, comfortabel, veilig, geavanceerd, en presteert uitzonderlijk goed.

Maar zoals de meeste BMW modellen, heeft ook de BMW 650i een aantal problemen. Een van de meest voorkomende problemen waar BMW 650i eigenaren op voorbereid moeten zijn, zijn transmissieproblemen. Dus, wat zijn de meest voorkomende transmissie problemen met de BMW 650i?

Veel voorkomende transmissie problemen met de BMW 650i zijn vertragingen in het schakelen, brandlucht, knarsen tijdens acceleratie, lage transmissie vloeistof, fluitend geluid, schudden bij elke snelheid, slechte spanningsregelaar, en de auto gaat in de limp modus. Niettemin, kunnen de meeste van deze problemen worden verholpen en uw auto vlot laten rijden.

Wat zijn de meest voorkomende BMW 650i transmissie problemen?

Knarsen tijdens acceleratie

Een veel voorkomend transmissie probleem met de BMW 650i is knarsend geluid tijdens acceleratie. Dit probleem wordt normaal gesproken veroorzaakt door falende wiel- of naaflagers. Daarnaast is het te wijten aan een probleem met het differentieel of een versleten motor, of een beschadigde CV-verbinding.

Wiellagers zorgen ervoor dat het wiel en de band kunnen draaien en zijn gemaakt voor lage wrijving, terwijl de naafassemblages de extra taak hebben om het wiel en de band aan de auto vast te zetten. Als het wiellager of de naaf slecht is, moet u deze vervangen.

Te weinig transmissievloeistof

Een van de meest over het hoofd geziene transmissieproblemen is te weinig transmissievloeistof. Het transmissiesysteem heeft vloeistof nodig om het goed gesmeerd te houden en om de hoge temperaturen die ontstaan bij het schakelen te helpen verminderen. Na verloop van tijd kan de transmissievloeistof echter te laag worden als gevolg van lekkage of slijtage.

  Is BMW M760i een goede auto?

Om dit probleem op te lossen, moet u de vloeistof bijvullen tot het aanbevolen niveau. Bovendien is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de juiste transmissievloeistof wordt gebruikt. Het is aanbevolen om de transmissievloeistof om de 30.000 mijl te verversen

Vertragingen bij het schakelen

Een ander veel voorkomend probleem met de BMW 650i transmissie is moeite met of vertraging bij het schakelen. Tekenen van een slechte versnelling zijn schokken bij het schakelen, aarzeling bij het schakelen, piepende koppeling en nog veel meer. Dit probleem kan er ook toe leiden dat de auto afslaat of dat u met een hoog of laag toerental wegrijdt.

Enkele van de oorzaken van vertragingen of moeilijkheden bij het schakelen zijn inefficiënte vloeistof, verbrande koppelingsplaten, versleten tandwielen en slechte solenoïden. Los deze problemen op om vertragingen bij het schakelen te verhelpen.

Schudden van het stuur bij elke snelheid

Als de banden van uw BMW 650i uit balans zijn, zal het stuur van de wagen beginnen schudden. Dit gebeurt normaal wanneer uw auto meer dan 55 mijl per uur rijdt en het wordt erger bij 60 mijl per uur. U kunt dit probleem oplossen door ervoor te zorgen dat de wielen in balans zijn.

Brandlucht

Naast het juiste niveau van de transmissievloeistof, moet u ook het juiste type vloeistof hebben en moet het in goede conditie zijn. Het verversen van de transmissievloeistof na de aanbevolen periode is van vitaal belang, omdat de vloeistof verbrandt en ineffectief wordt. Bovendien kan het vervuild zijn. Ververs het dus als het nodig is.

Slechte spanningsregelaar

De spanningsregelaar zorgt voor een regelmatige en betrouwbare toevoer van spanning naar uw auto en andere elektrische onderdelen. Dit onderdeel wordt echter ook slecht na 100.000 mijl. Symptomen van een slechte spanningsregelaar zijn een lege accu, een te hoge spanning in de accu, pulserende lichten, en een auto die doodgaat tijdens het rijden. Vervang de slechte spanningsregelaar door een goede om dit probleem op te lossen.

  BMW E60 transmissie problemen

Auto gaat in limp mode

Als uw BMW 650i transmissie controle eenheid een fout in het systeem vaststelt, zal het in limp mode gaan. Dit beïnvloedt de prestaties van minder vitale onderdelen zoals de snelheid van de auto en de airconditioning. Enkele van de oorzaken dat de BMW 650i in de limp mode gaat zijn ineffectieve bedrading en defecte sensoren. Repareer de defecte bedrading en sensoren om het probleem te verhelpen.

FAQ

Na hoeveel kilometer moet u de BMW 650i transmissievloeistof verversen?

Het is belangrijk uw BMW 650i te onderhouden als u wilt dat hij lang meegaat. BMW raadt aan om de transmissievloeistof van de 650i tussen 30.000 en 60.000 mijl te controleren of te vervangen. Als u uw BMW 650i vaak gebruikt, moet u de transmissievloeistof dus al na 30.000 mijl verversen. Maar als u uw auto niet regelmatig gebruikt, kunt u hem bij 50.000 of 60.000 mijl vervangen.

Hoe lang gaat de BMW versnellingsbak mee?

Hoewel de BMW 650i veel transmissieproblemen kent, kan hij lang meegaan als hij goed wordt onderhouden. Bij een BMW 650i die goed onderhouden is, zal de transmissie meer dan 300.000 mijl meegaan. Maar als de auto slecht onderhouden is, kan het zijn dat hij niet meer dan 100.000 mijl klokt en tot dure reparaties leidt.

Hoeveel kost de heropbouw van een BMW transmissie?

De heropbouw van een BMW versnellingsbak is veel goedkoper dan de vervanging ervan. Het is echter nog steeds duur, want u zult tussen de $1.800 en $5.000 moeten uitgeven. Bovendien, als uw auto nog onder garantie is, zal het nog goedkoper zijn om de transmissie te herbouwen.
Het is ook van cruciaal belang op te merken dat de wederopbouw van een transmissie kan duurder of goedkoper zijn, afhankelijk van de onderdelen worden herbouwd. Wat meer is, de kosten die we hebben hierboven vermeld omvat de kosten van arbeid en onderdelen.

  BMW 4-serie Betrouwbaarheid

Hoe lang duurt het om een BMW versnellingsbak te herstellen?

De ombouw van een versnellingsbak van een gewone wagen neemt minstens 6 uur in beslag. Een BMW versnellingsbak ombouwen duurt echter meerdere uren tot 3 dagen. Daarom is het veel duurder om een BMW versnellingsbak te reviseren dan om een versnellingsbak van een gewone auto te reviseren. Bovendien zijn de onderdelen van BMW transmissies ook duurder dan die van de meeste andere auto’s.

Hoe weet ik of ik transmissieproblemen heb in de BMW 650i?

Enkele veel voorkomende tekenen van een slechte transmissie in de BMW 650i zijn vastzittende versnellingsbak, moeilijk schakelen, een vertraging tussen de versnellingen, storing in de transmissie rijdt matig bericht, en motor komt op toeren maar transmissie schakelt niet.

Conclusie

De BMW 650i mag dan een mooie, comfortabele en goed presterende coupé zijn, maar hij komt ook met transmissieproblemen. Als u dergelijke problemen wilt voorkomen, zijn de juiste zorg en onderhoud van vitaal belang. De BMW 650i versnellingsbak is vrij duur om te repareren als hij stuk gaat, dus onderhoud is goedkoper op de lange termijn.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts