BMW 750Li transmissie problemen

BMW 750Li

De BMW 750Li is een van de mooiste luxe sedans op de markt. Hij is comfortabel, luxueus, geavanceerd, veilig, ruim en presteert voortreffelijk. Echter, zoals de meeste BMW’s, heeft dit model ook te maken met een aantal problemen. Maar wat zijn de transmissie problemen met de BMW 750Li?

Veel voorkomende transmissie problemen bij de BMW 750Li zijn schakelvertragingen, fluitend geluid, springen tijdens acceleratie, brandlucht die uit de motorkap komt, auto die trilt op de weg, transmissie vloeistof lekkages, en het check engine lampje dat gaat branden.

Wat zijn de meest voorkomende transmissieproblemen bij de BMW 750Li?

Vertragingen bij het schakelen

Schakelvertragingen komen zeer vaak voor bij BMW modellen. De BMW 750Li is daarop geen uitzondering. Dus als u moeite heeft met schakelen of heftige schokken hoort, is dit een teken dat u transmissieproblemen heeft. Het kan ook zijn dat u een piepende koppeling hoort of dat u last heeft van aarzelend schakelen, waardoor u in een hoog of laag toerental terecht kunt komen.

In het ergste geval kan de BMW 750Li door vertragingen bij het schakelen in de limp-modus terechtkomen en afslaan. Als u dergelijke problemen ondervindt, moet u stoppen met rijden omdat u de transmissie en de motor verder kunt beschadigen. Laat de auto naar uw garage slepen en laat het probleem verhelpen.

Springen tijdens versnelling

Een ander veel voorkomend transmissieprobleem met de BMW 750Li is dat het gaspedaal schokkerig wordt. Dit wordt meestal veroorzaakt door vuile brandstof injectoren. Dientengevolge, veroorzaakt het uw auto om macht te verliezen wanneer u probeert te versnellen wanneer u bij een stop bent of probeert te rijden bij een bepaalde snelheid. Zorg ervoor dat u de vuile brandstofinjectoren schoonmaakt of vervang de injectoren als ze beschadigd zijn.

  Beste tweedehands BMW X3 om te kopen

Fluitend geluid

Naarmate uw BMW 750Li ouder wordt, kunt u een fluitend geluid verwachten. Enkele oorzaken van een fluitend geluid zijn scheuren in de vacuümrubber of kunststof vacuümleiding, gebarsten kleppendeksel, of een slecht CCV. Om dit probleem op te lossen, laat u de monteur een diagnostische test uitvoeren om vast te stellen wat de oorzaak van het probleem is en vervangt u het betreffende onderdeel.

Auto trilt op de weg

Als uw auto op de weg schudt of trilt, is dit een ander teken dat uw transmissie aandacht nodig heeft. Trouwens, u kunt gemakkelijk vertellen wanneer het probleem direct verband houdt met de transmissie wanneer de auto schudt of trilt wanneer u langzaam of sneller rijdt.

Als u een dergelijk probleem heeft, is het belangrijk om uw BMW 750Li te laten controleren voordat het probleem verergert. In de meeste gevallen is het schudden het gevolg van schade aan het planetaire tandwielstelsel of een lagerprobleem. Laat een professionele technicus uw auto diagnosticeren en het probleem oplossen.

Een brandende geur uit de motorkap

Als u tijdens het rijden een brandende geur uit uw auto opmerkt, is dit een indicatie dat u een versnellingsbaklekkage hebt. De brandende geur komt normaal gesproken van de extreem hete of lekkende transmissievloeistof. Andere tekenen van lekkende transmissievloeistof zijn lage transmissievloeistofniveaus en lekkage van de transmissie op de grond onder de auto.

Het hebben van lage vloeistofniveaus in de auto kan leiden tot ernstige problemen. Zorg ervoor dat u het probleem laat oplossen, zodat de vloeistof niet meer lekt. Bovendien moet u de transmissievloeistof bijvullen, zodat de auto optimaal kan functioneren.

  BMW Z4 VS Porsche Boxster - wat is beter?

Het motorlampje gaat branden

Als uw versnellingsbak defect is of problemen heeft, zal de computer van uw auto het motorcontrolelampje laten branden. In tegenstelling tot algemene motorproblemen, zal het motorcontrolelampje het waarschuwingslampje van de transmissie doen branden. Ondanks dit licht komt op, is het van vitaal belang om een professionele monteur te bezoeken met de juiste diagnostische scan-tool om de foutcodes te controleren. Dit zal de vinger op het probleem en hebben de monteur te repareren als dat nodig is.

Lekken van transmissievloeistof

Hoewel transmissie lekken niet zo vaak voorkomen als olie en koelvloeistof lekken, kunnen ze ook naar boven komen als uw transmissie problemen heeft of slecht is. Enkele van de belangrijkste oorzaken van transmissie lekken in de BMW 750Li zijn defecte vloeistofleidingen, een ruimte in een pan pakking, gebroken of versleten afdichtingen, en een defecte koppelomvormer.

De belangrijkste tekenen van transmissie lekken zijn een rood-bruine of levendige rode vloeistof onder uw auto. Om dit probleem op te lossen, moet u de oorzaak te identificeren en te verhelpen. Daarna moet u ook de transmissievloeistof vervangen.

FAQ

Is de BMW N63 motor betrouwbaar?

De BMW N63 motor was BMW’s eerste turbo V8 motor. Hij was krachtig, maar kwam met veel betrouwbaarheidsproblemen. BMW heeft de nieuwste N63 motoren echter verbeterd, zodat ze niet meer zoveel problemen hebben als de eerste versies. Al met al is de BMW N63 motor een van de minst betrouwbare BMW motoren op de markt.

Is het makkelijk om een BMW transmissie te repareren?

Nee, dat is niet eenvoudig. Het repareren van een BMW versnellingsbak is niet alleen kostbaar maar ook duur. Het duurt uren om de transmissie te repareren of opnieuw te bouwen. U zult tussen de $1.800 en $5.000 moeten betalen om de transmissie van uw BMW 750Li te repareren. De kosten kunnen zelfs meer zijn, afhankelijk van de BMW 750Li variant die u heeft.

  Veelvoorkomende problemen met BMW M550I

Na hoeveel tijd begint BMW transmissie problemen te krijgen?

Bij goed onderhoud gaat een BMW transmissie meer dan 100.000 kilometer mee. Toch kan dit onderdeel al vanaf 50.000 mijl problemen krijgen als het niet goed onderhouden wordt. BMW raadt aan de transmissievloeistof om de 30.000 tot 50.000 mijl te vervangen. Bovendien moet u de vloeistof door een kwaliteitsvloeistof vervangen.

Heeft de BMW 750Li veel problemen?

Ja, de BMW 750Li is een van de minst betrouwbare BMW modellen op de markt. Dit komt omdat het is uitgerust met de BMW N63 motor die met een ton van problemen komt. Enkele van de meest voorkomende problemen met de BMW 750Li zijn defecte distributieketting, overmatig olieverbruik, snel leeglopen van de accu, defecte brandstofinjector en lekkende klepsteelafdichtingen.

Bottom line

De BMW 750Li is niet alleen een luxueuze, comfortabele, geavanceerde en prestigieuze auto, maar hij is ook leuk om in te rijden en gemakkelijk te bedienen. Desalniettemin komt hij ook met meerdere problemen waarvan gebruikers op de hoogte moeten zijn. Natuurlijk, transmissie problemen zijn een deel van die problemen.

De meeste problemen waarmee de BMW 750Li wordt geconfronteerd, kunnen echter worden vermeden of verminderd door de juiste zorg en onderhoud.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts