De slechtste BMW om tweedehands te kopen

De slechtste BMW om tweedehands te kopen

We weten allemaal dat sommige BMW rijders hun auto tot het uiterste drijven. Dit stigma heeft ervoor gezorgd dat de prijzen van tweedehands BMW’s sterk zijn gedaald. Maar er zit een kern van waarheid in het gezegde dat BMW’s met de nodige voorzichtigheid moeten worden gekocht als u niet de eerste eigenaar van uw auto bent.

Hoewel niet alle gebruikte BMW’s problemen hebben, zijn er toch een aantal gebruikte modellen zoals de BMW 1 Reeks (2004 – 2011) die u beter niet koopt.

Hoe onbetrouwbaar zijn gebruikte BMW 1 Reeks

Of een auto regelmatig is onderhouden of niet, speelt een grote rol in het resultaat van uw aankoop. Zorg er altijd voor dat u de wielen en de remmen controleert en inspecteert op tekenen van agressief rijgedrag. Als de wielen gebogen zijn, is dit een goed teken dat er meer problemen kunnen zijn met het voertuig als gevolg van de rijstijl van de vorige eigenaar.

De BMW 1 Reeks werd oorspronkelijk ontworpen en geproduceerd als een take op de VW Golf. Iets dat BMW hier heeft weggelaten is dat de Golf specifiek is ontworpen om comfort voorrang te geven boven wegligging en snelheid, en veel praktischer en duurzamer is dan de BMW tegenhanger.

Tweederde van alle ondervraagde BMW A1-serie rijders in het Verenigd Koninkrijk en de VS, hebben gemeld dat hun auto op een gegeven moment een probleem had. Of het nu ging om motorproblemen, accuproblemen of een aantal veel voorkomende reparaties, de reparaties en het onderhoud bedroegen gemiddeld meer dan $2000. Zeer weinig bestuurders hebben hun specifieke automodel aan anderen aanbevolen.

Veel voorkomende motorproblemen

Bij de aankoop van een tweedehands BMW 1 Reeks, vooral de 2004 – 2011 modellen, moet u ook aandacht besteden aan de motor na de ontsteking. Als u tekenen van ruw lopen ziet, of bijvoorbeeld de temperatuur van de motor plotseling stijgt en daalt, heeft u een probleem. Deze symptomen betekenen dat het bobine pack defect is.

  Beste tweedehands BMW SUV

Als u bovendien een benzinelucht in de auto ruikt, is er ook iets om u zorgen over te maken.

Banden, defecte versnellingsbak en remmen

De BMW 1 Reeks heeft vaak last van sporingproblemen en defecte stuurhuizen, waardoor de voorbanden in vergelijking met andere modellen zeer snel slijten. Dit is in ieder geval een van de minst dure vervangingen.

Daarnaast hebben veel gebruikers gemeld dat ze problemen hadden met de handgeschakelde versnellingsbak en koppelingen van hun auto. Soms is het moeilijk of zelfs onmogelijk om naar de volgende versnelling te schakelen, wat ronduit gevaarlijk kan zijn, zo niet frustrerend op zijn minst.
Uit studies van de risicobeheergroep CAP Derwent blijkt dat de BMW 1-serie misschien aan vervanging van de remmen toe is. Of, in sommige gevallen, kan een grote motor, versnellingsbak of ophanging reparatie nodig zijn, zelfs binnen de eerste 80.000 mijl.

Minder dure defecten en reparaties aan de BMW 1 Reeks

Veel andere defecten worden opgemerkt in gebruikte en zelfs nieuwe BMW 1 series, zoals defecte airbagsystemen, waarschuwingslampjes op dashboards zonder reden, ramen die dichtvallen en niet meer open kunnen, de ECU’s van de motor die falen, en vele andere die zelfs belangrijke veiligheidsfuncties uitschakelen.

Andere grote problemen zijn problemen met de assen en defecte veiligheidsgordels. En niet te vergeten, sommige voertuigen met dieselmotor zouden in brand zijn gevlogen. Anderzijds deden deze problemen zich voor bij een zeer klein aantal auto’s.

  Tien auto's die je beter niet nieuw kunt kopen (koop ze tweedehands)

Voor- en nadelen van de BMW 1 Reeks

Alle kostbare reparaties, defecten en gebreken terzijde, de BMW 1 Reeks heeft een aantal inherente voor- en nadelen waarmee rekening moet worden gehouden alvorens tot aankoop over te gaan.
In vergelijking met andere concurrenten voor de niche van een sportieve hatchback, zoals de Mercedes A-Klasse, de Audi A3 hatchback, of VW’s Golf, is de BMW 1 Reeks veel wendbaarder in termen van rijgedrag.

De besturing is perfect en geeft een sportiever gevoel dan de concurrentie. In vergelijking met de A-Klasse heeft hij meer beenruimte en hoofdruimte voorin.

Daar staat tegenover dat de kofferbak vrij klein is en de achterbank geen beenruimte biedt en behoorlijk krap is. Door het sportieve onderstel is dit een stevige en ruw rijdende auto. Bovendien zijn de standaard aankoopopties eerder schaars uitgerust met voorzieningen in vergelijking met zijn concurrenten.

Wat zijn andere slechte tweedehands BMW’s om te vermijden?

Vermijd de aankoop van een tweedehands BMW 318D, omdat de distributieriemen van deze auto’s vrij vaak aan vervanging toe zijn. En om een of andere reden, een onaangename verrassing voor de nieuwe eigenaar is dat de hele motor moet worden verwijderd om een distributieriem te vervangen op deze.

De moeilijk te vinden en te vervangen hoogwaardige elektrische sproeiers van de motor gaan ook vrij snel stuk. Nogal dure reparaties dus. Als u van plan bent een van deze te kopen, zet dan wat geld opzij voor de reparaties vooraf.

BMW X5 en 5 series in het algemeen zijn ook no-no. De X5 heeft ernstige ontwerpfouten, vooral in het interieur, waardoor u misschien liever op een fiets rijdt dan in een auto. Er is een kleine motor, dure motorreparaties en te veel elektronica, waarvan de meeste nooit door gebruikers worden gebruikt, die hand in hand gaan met deze aankoop.

  Welk leder gebruikt BMW? Is het echt?

FAQs over tweedehands BMW’s

Wat is er aan de hand bij de aankoop van een tweedehands BMW?

Ervaren monteurs en autoliefhebbers raden aan om geen tweedehands BMW’s te kopen. Dit is niet alleen omdat hun eigenaars er agressief mee gereden hebben, maar ook omwille van de vele problemen die u met de wagens zou kunnen ondervinden.

Dure reparaties gaan hand in hand met tweedehands BMW’s en het zou beter zijn om een ander merk te kiezen of een nieuwe BMW te kopen voor dezelfde prijs die u uiteindelijk zou opgeven voor onderhoud.

Hoe duur is een BMW gemiddeld in onderhoud?

Uit onderzoeksgegevens blijkt dat BMW’s een van de duurste auto’s ter wereld zijn om te onderhouden. De gemiddelde kosten van reparaties voor een decennium worden geschat op bijna 20.000 dollar, wat betekent dat u de helft van de waarde van uw auto zou moeten betalen om hem op de weg te houden.

Welke is de meest betrouwbare BMW die u kunt kopen?

De betrouwbaarste BMW om te kopen is de E90 328i of 325i. Een blik op zowel de 2006 als de 2008 modellen heeft aangetoond dat beide krachtig en betrouwbaar blijven. De niet turbogeblazen modellen zijn redelijk betrouwbaarder dan de turbogeblazen modellen. Meer vermogen betekent niet altijd een betere auto.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts