Heeft een Polestar veel onderhoud nodig?

Polestar is een nieuw merk en dat betekent dat er op dit moment veel onbekend is rondom het merk. Hoewel Polestar zwaar wordt gesteund door Volvo, zijn ze nog steeds een relatief onbekend merk voor zover het de massa betreft, dus is het niet meer dan logisch om je af te vragen of een Polestar 2 veel onderhoud vergt.

Ten eerste zijn EV’s van nature gemakkelijker om mee te leven dan ICE-auto’s omdat ze minder bewegende onderdelen hebben en dus gemakkelijker te onderhouden zijn. Als zodanig zou de Polestar 2 geen frequente onderhoudsstops nodig moeten hebben, niet meer dan om het even welke andere EV die er bestaat.

Aangezien Volvo’s vaak veel onderhoud nodig hebben omdat ze vrij complex zijn, komt het meeste onderhoud neer op het onderhouden van de componenten van de aandrijflijn. Bovendien wordt elke Polestar 2 geleverd met een 2 jaar lang/30k mijl gratis gepland onderhoudspakket vanuit de fabriek.

Dit pakket kan worden uitgebreid om al uw onderhouds- en servicekosten te dekken tot 3 of zelfs 10 jaar na aankoop. Al met al heeft de Polestar 2 niet meer onderhoud nodig dan elke andere EV op de markt, wat betekent dat hij niet al te veel onderhoud nodig heeft.

Polestar 2 onderhoudsbehoeften

Om een auto goed te laten functioneren, heeft hij tijdig en grondig onderhoud nodig. Er is echter een groot verschil tussen het onderhoud van een EV en een ICE-auto omdat EV’s minder bewegende onderdelen hebben. Daardoor is er veel minder slijtage, waardoor onderhoud minder noodzakelijk is.

Een andere vrij veel voorkomende vraag in verband met Polestar onderhoud is waar ga je zelfs om het te onderhouden gezien het feit dat er slechts een paar Polestar dealerships die er zijn op dit moment. Polestar zegt dat u uw Polestar rechtstreeks bij een Volvo-dealer kunt laten onderhouden, omdat Polestar eigendom is van Volvo.

  Is Polestar een luxemerk?

Polestar zegt dat onderhouds- en serviceschema’s niet gespecificeerd zijn en dat zij contact met u zullen opnemen wanneer zij van mening zijn dat uw auto werk nodig heeft. EV’s bieden wel onderdelen die niet in ICE-auto’s te vinden zijn, zoals regeneratie-tractiemotoren, accu’s en allerlei elektronica, maar die hoeven niet regelmatig te worden nagekeken.

Tenslotte worden EV’s niet geleverd met een aantal essentiële vloeistoffen zoals versnellingsbakvloeistof of motorolie, wat betekent dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken.

Polestar 2 betrouwbaarheid

Betrouwbaarheid is een belangrijk aspect van het bezit van een auto en wordt in grote mate beïnvloed door onderhoud. Dit is ook het verschil tussen EV’s en ICE-auto’s, omdat ze om dezelfde redenen betrouwbaarder zouden moeten zijn. Omdat er minder bewegende onderdelen zijn, is de kans kleiner dat die onderdelen stuk gaan en problemen veroorzaken.

Er kan gewoon minder misgaan met een EV in vergelijking met een ICE-wagen. Een ICE heeft bijvoorbeeld regelmatig problemen door allerlei defecten, zoals motorolie, oliefilters of bougies. Een elektromotor heeft dit allemaal niet nodig om goed te functioneren, waardoor er minder kans is dat er iets fout gaat.

Als een elektromotor wordt gebruikt volgens zijn limieten en nominale waarden, zou hij gemakkelijk langer moeten meegaan dan om het even welke ICE die er bestaat. Verbrandingsmotoren geven ook sterke trillingen af als ze in werking zijn, waardoor veel onderdelen na verloop van tijd los kunnen raken, terwijl een elektrische motor dat niet doet.

  Wat is het verschil tussen Polestar 1 en Polestar 2?

Momenteel is het enige grote potentiële probleem met een elektrische auto de batterij, maar autofabrikanten doen er alles aan om ze zo duurzaam mogelijk te maken. Bovendien bieden ze hun auto’s aan met 8 jaar lange accugaranties.

Polestar 2 – Het overzicht

De Polestar 2 is de allereerste en momenteel enige echte serieproductieauto van Polestar. Hij valt in het segment van de middelgrote sedans, maar biedt ook een wielbasis die korter is dan die van de BMW 3-serie en een iets verhoogde rijhoogte om ook potentiële SUV-klanten te lokken.

Het instapmodel Polestar 2 kost 45.900 dollar, maar de duurdere modellen kosten minstens 50.000 dollar. Daarbij heb je de keuze tussen twee batterijgroottes, een kleinere 64 kWh batterij en een grotere 78 kWh batterij. De realistische maximale actieradius die de Polestar 2 kan bieden is ongeveer 200-220 mijl op een volledige lading.

U kunt de Polestar 2 in ongeveer een half uur van 10% tot 80% opladen als u een 140 kW-lader tegenkomt. Als u hem ’s nachts via een gewoon stopcontact thuis oplaadt, duurt het ongeveer 12 uur om hem van 10% tot 80% op te laden.

FAQ Sectie

Moet ik de Polestar 2 kopen?

Als u geïnteresseerd bent in een premium EV met voldoende actieradius en een comfortabele en aangename rijervaring, dan is de Polestar 2 zeker het overwegen waard. Het exterieur van de Polestar 2 ziet er aantoonbaar beter uit dan dat van de Tesla Model 3, zijn grootste concurrent.

  Gebruikt Polestar speciale banden?

Het interieur is ook beter afgewerkt met materialen van hogere kwaliteit. Al met al doet de Polestar 2 het op een paar punten beter dan de Model 3, maar de Tesla Model 3 is zinvoller omdat hij meer actieradius biedt, iets minder kost en u ook kunt profiteren van het supercharger-netwerk van Tesla.

Zijn Polestar modellen gebaseerd op Volvo’s?

Hoewel de Polestar-modellen heel wat onderdelen delen met Volvo, zijn ze niet gebaseerd op een Volvo-platform. De Polestar 2 is gebouwd op een apart platform dat alleen voor de Polestar 2 en de komende Polestar-modellen is gereserveerd.

Het delen van onderdelen tussen fabrikanten is niet iets om je zorgen over te maken, het is een goede zaak omdat de onderdelen die worden gedeeld meestal van hogere kwaliteit zijn en moeten voldoen aan meer voorschriften in meer markten en dus beter moeten zijn dan de meeste onderdelen.

Gaat Polestar binnenkort een SUV aanbieden?

Gezien het feit dat SUV’s de populairste auto’s op de markt zijn geworden, is het niet meer dan redelijk om te suggereren dat Polestar zich zeer binnenkort bij het feest zou moeten aansluiten. Volgens Polestar, ze gaan ten minste 3 extra modellen vrij te geven in de komende jaren en twee van die zijn waarschijnlijk gaat worden SUV’s.

Polestar is begonnen met twee sedans, wat een beetje vreemd is als je bedenkt hoe populair SUV’s en crossovers zijn, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat ze een SUV uitbrengen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts