Hoeveel doet een Polestar uw elektriciteitsrekening stijgen

Elektrische auto’s worden de laatste tijd steeds populairder, waardoor de ervaring van EV-eigendom uiterst relevant wordt. Als zodanig moeten we ons bewust zijn van wat het betekent om een elektrische auto te bezitten en hoeveel het kost om een EV op een dagelijkse basis te gebruiken.

Een van de belangrijkste aspecten van EV-eigendom is de toegang tot betrouwbaar opladen en hoe het opladen van een auto zich verhoudt tot het tanken van een traditionele ICE-auto. Hoewel de meeste mensen EV-eigendom associëren met aanzienlijk lagere gebruikskosten, is dit in de meeste gevallen niet het geval.

Om goed te begrijpen hoeveel geld het opladen van een EV kost, moet je eerst berekenen hoeveel een kWh kost. Volgens de U.S. Energy Information Administration betaalt een gemiddeld huishouden in de VS gemiddeld 14 cent voor een kWh elektriciteit.

Dus als uw standaard Polestar 2 een batterij van 64 kWh heeft, komt u uit op ongeveer 9 dollar voor een enkele lading. Als u elke dag met uw auto rijdt, komt u uit op een gemiddelde van $25-$70 per maand, afhankelijk van hoe u met uw auto rijdt en hoe efficiënt u bent met zowel het opladen als het energieverbruik.

Een elektrische auto opladen vs. een traditionele ICE auto tanken

De meest voor de hand liggende efficiëntievergelijking in de huidige auto-industrie is die tussen EV’s en ICE-auto’s. AAA schat dat een brandstofprijs van $3,20 per gallon een beetje een gemiddelde brandstofprijs is in recente tijden en een standaard auto is uitgerust met een brandstoftank van 12 gallon, wat betekent dat het tanken van zo’n auto ongeveer $38 kost.

Verschillende auto’s gebruiken verschillende hoeveelheden brandstof omdat ze verschillen wat betreft gewicht, aerodynamica, vermogen en grootte. Als zodanig is het vinden van een algemene schatting lastig, vooral omdat MPG resultaten de neiging hebben sterk te variëren, afhankelijk van waar je de auto rijdt en hoe je de auto rijdt.

  Wat zijn de beste elektrische auto's qua veiligheid en betrouwbaarheid?

Als u gebruik maakt van een relatief standaard 30 MPG auto een 12-gallon brandstoftank moet, in theorie, genoeg zijn voor u om ongeveer 360 mijl rijden tussen tankbeurten. Als u uw auto rond 1000 mijlen elke maand dat betekent u zal moeten uw auto drie keer per maand tanken die gelijk is aan $114 als de gallon prijs $3.20 is.

Zoals eerder gezegd variëren getallen zoals de huidige brandstofprijs en hoe ver een specifieke auto kan komen sterk, maar het patroon is bijna altijd hetzelfde. Het tanken van een ICE-auto kost meer geld dan het opladen van een EV.

Thuis je EV opladen vs. onderweg je EV opladen

In wezen benader je het opladen van je EV op twee verschillende manieren. Je kunt ervoor kiezen om een fatsoenlijke muurlader te kopen en je auto thuis op te laden als je toegang hebt tot een garage of iets dergelijks. Dit is de gemakkelijkste en handigste manier om je auto op te laden door hem gewoon ’s nachts te laten opladen.

Als je je auto echter op straat parkeert of als je nog steeds geen speciale muurlader hebt, zul je je EV onderweg moeten opladen, wat meestal betekent dat je hem tijdens werkuren moet opladen of dat je hem moet opladen met behulp van de huidige oplaadinfrastructuur in je omgeving.

Het is beter om de auto ’s nachts thuis op te laden met een muurlader omdat dit de gemakkelijkste en goedkoopste manier is om een auto op te laden. De meeste auto’s kunnen ’s nachts gemakkelijk volledig worden opgeladen via moderne muurladers, wat betekent dat u altijd een volledig opgeladen auto hebt.

  Is het slecht om je Tesla altijd super op te laden?

Bovendien kost elektriciteit ’s avonds minder, wat ook in het voordeel werkt van thuis opladen. Uw auto opladen via de beschikbare laadinfrastructuur bij u in de buurt is wat lastiger omdat deze vaak buiten gebruik kunnen zijn.

Snelladen van een auto – Prijs en gemak

De algemene vuistregel is dat hoe sneller het opladen – hoe hoger het tarief. Dit betekent dat snelladers het meeste geld kosten omdat ze duur zijn om te installeren en omdat ze meer elektriciteit per minuut leveren.

Snelladers kunnen tot 200 mijl afleggen in slechts 20-30 minuten, wat de tijd die nodig is om een auto volledig op te laden aanzienlijk verkort. Als u eigenaar bent van de Polestar 2, zou een snellader de auto volledig moeten opladen in minder dan 2 uur.

Meerdere tests hebben aangetoond dat de Polestar 2 in staat is om een maximale laadsnelheid van ongeveer 130-150kWh te bereiken, wat betekent dat een krachtigere lading dan deze waarschijnlijk niet deze grens zal overschrijden.

FAQ Sectie

Is het de moeite om een EV te kopen in 2021?

Volgens verschillende bronnen vindt meer dan 54% van de Amerikanen het een goed idee om als volgende auto een hybride of een EV te kopen. Naarmate de tijd verstrijkt zou dit percentage moeten evolueren in de richting van EV’s, wat betekent dat de aankoop van een EV in de toekomst eerder onvermijdelijk is.

Nu een EV kopen is echter moeilijker in te schatten omdat EV-bezit sterk afhankelijk is van de mogelijkheid om de auto gemakkelijk op te laden en van de betrouwbaarheid. Dit betekent dat als je toegang hebt tot betrouwbare en altijd toegankelijke oplaadmogelijkheden, de aankoop van een EV veel zinvoller is. Bovendien, als u uw auto vooral gebruikt voor uw dagelijkse woon-werkverplaatsingen, is het de moeite waard om een EV te overwegen als uw volgende auto.

  Wat is de goedkoopste elektrische auto?

Waarom zou ik een EV kopen in plaats van een hybride?

Een hybride is een beetje de perfecte middenweg tussen een volwaardige EV en een traditionele auto op ICE. Dit betekent dat u best een hybride koopt als u nog niet 100% klaar bent om over te stappen op een EV. Plug-in hybrides kunnen zowel als ICE auto’s of als EV’s gebruikt worden, wat u de nodige flexibiliteit geeft als u de auto vergeet op te laden.

Aan de andere kant is een EV zinvoller als u al vertrouwd bent met de werking van EV’s en u geen problemen hebt met het opladen van de auto.

Zal het opladen van een EV altijd goedkoop zijn?

Niemand kan met zekerheid zeggen dat het opladen van een EV altijd goedkoper zal zijn dan het tanken van een ICE-wagen. Alles hangt af van een groot aantal factoren waarmee niet volledig rekening kan worden gehouden. Dit betekent dat je soms meer geld zal betalen om een EV op te laden dan om een ICE-wagen te tanken.

Wanneer EV’s massaal worden toegepast, zullen we zien hoe goed onze energieconsumptie opgewassen zal zijn tegen de beschikbare energie en zal de prijs waarschijnlijk overeenkomstig stijgen of dalen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts