Is de Ford Mustang Mach-E een goede auto?

Is de Ford Mustang Mach-E een goede auto?

De Ford Mustang Mach-E is een compacte crossover elektrische SUV die in december van 2020 in de verkoop ging. De Ford Mustang Mach-E vertegenwoordigt de allereerste EV-onderneming van Ford, die de standaard zette voor vele Ford EV’s die nog zouden komen. De Mustang Mach-E is zeker een interessant vooruitzicht voor toekomstige EV-eigenaren, maar is de Ford Mustang Mach-E een goede auto?

De Ford Mustang Mach-E is echt een goede auto omdat het een iconische naam neemt en deze naar de toekomst brengt. Ford realiseerde zich dat de merknaam Mustang een behoorlijke reputatie heeft in de autowereld, dus besloten ze te mengen met de twee populairste segmenten in het huidige autoklimaat, crossover/SUV’s en elektrische auto’s.

De Mustang Mach-E wordt geleverd met twee verschillende batterijformaten en drie verschillende vermogensconfiguraties. Het ontwerp is duidelijk geïnspireerd op de iconische Ford Mustang muscle car dankzij sterke schouderlijnen, een herkenbare grille en een set van achterste driedubbele achterlichten die de bepalende aspecten van de Mustang designtaal zijn.

De Mach-E is ook een relatief betrouwbare auto, maar er zijn wel wat aandachtspunten. Praktisch is hij ook dankzij een grote tweede zitrij en een vrij grote kofferruimte.

Ford Mustang Mach-E – De aandrijflijn

Zoals in het begin vermeld, krijgt de Mach-E twee verschillende batterijformaten en drie verschillende vermogensconfiguraties. De line-up begint met de 75,7 kWh accu die 258 pk en 416 lb-ft koppel biedt. Deze versie van de Mach-E kan 261 mijl afleggen op een volledige lading en de batterij kan in ongeveer 30 minuten worden bijgevuld met een snelle 115 kW gelijkstroomlader.

Het model in de middenklasse is uitgerust met een 98,8 kWh batterij met 337 pk en 416 Nm koppel. Dit is genoeg voor een actieradius van 270 mijl en de snellaadtijden liggen ook rond de 30 minuten omdat deze versie gebruik kan maken van een 150kW DC snellader. De top-of-the-line Mach-E is de 490pk/612lb-ft Mach-E GT met zijn 98,8kWh batterij en een snelle oplaadtijd van 30 minuten.

  Ford Ranger betrouwbaarheid

De Mach-E is verkrijgbaar met een RWD- of AWD-systeem, afhankelijk van het model dat u kiest en of u het 98,8 kWh-batterijpakket met groter bereik krijgt. De GT rijdt van 0 tot 100 km/u in ongeveer 3,8 seconden en is de snelste Mach-E die je kunt kopen.

Ford Mustang Mach-E – Ontwerp en chassis

De designtaal van de Ford Mustang Mach-E is gebaseerd op het feit dat het een elektrische crossover/SUV-versie is van de Ford Mustang. Dit betekent dat de auto gebruik maakt van een coupé-achtig silhouet met sterke schouderlijnen, een herkenbare Mustang grille, en een paar driedubbele achterlichten. Ook het interieur is gemodelleerd naar dat van de Mustang GT, waardoor de auto sportief en ook relatief luxe aanvoelt.

De rijbeleving lijkt in niets op die van de Mustang GT, maar hij schiet wel lekker op. Dankzij een laag zwaartepunt blijft de Mach-E verrassend vlak door de bochten en voelt hij beter aan dan de meeste crossover/SUV’s met verbrandingsmotor die er zijn.

Ford Mustang Mach-E – Betrouwbaarheid en veelvoorkomende problemen

Op het vlak van betrouwbaarheid had de Mach-E zeker een moeilijke start, maar tijdens de productie worden er heel wat zaken gladgestreken. Omdat EV’s inherent betrouwbaarder zijn dan auto’s met een verbrandingsmotor, kan de Mach-E nu als een relatief betrouwbare auto worden beschouwd.

  Ford EcoSport Betrouwbaarheid

De meest voorkomende problemen met de Ford Mustang Mach-E hebben te maken met de accu’s, de uitrusting, de veiligheidssystemen voor bestuurdersassistentie, het oplaadsysteem en de app die bij de auto wordt geleverd. Het goede nieuws is dat Ford actief probeert om veel van deze problemen te verhelpen omdat ze softwaregerelateerd zijn, maar dat geldt niet voor alle problemen.

Ford Mustang Mach-E – Waarde en praktische bruikbaarheid

Het instapmodel Select begint bij 44.000 dollar, het Premium-model begint bij 49.000 dollar, de California RT.1 begint bij 53.000 dollar en de Mach-E GT begint bij 62.000 dollar. Het Premium-model lijkt de beste keuze van het stel te zijn volgens de verkoopgrafieken, omdat het wordt geleverd met alles wat je nodig hebt.

Praktisch gezien is de Mach-E echt goed omdat hij veel zitruimte biedt, vooral achterin. De hoofdruimte is misschien een beetje beperkt door de aflopende daklijn, maar de beenruimte is toonaangevend in zijn klasse. Ook de kofferruimte is royaal dankzij een achterklep met luik.

FAQ Sectie

Moet ik de Ford Mustang Mach-E kopen?

De Ford Mustang Mach-E wordt geleverd met alles wat u nodig hebt om uw EV-reis te beginnen. De 98 kWh batterij biedt een groot bereik, de auto is sterk genoeg, hij is ongelooflijk veilig, hij rijdt goed en hij is vrij praktisch. Bovendien krijgt de auto alle functies die je ooit zou willen van een state-of-the-art EV, wat betekent dat de Mach-E zeker een goede auto is om te kopen.

De modellen met standaard batterijbereik zouden een beetje te kort kunnen zijn op het vlak van actieradius, maar snelle laadtijden zouden gemakkelijk moeten kunnen voldoen aan uw behoeften voor woon-werkverkeer. Voor langere afstanden is het wat lastiger, maar dat is tegenwoordig met alle EV’s het geval.

  Ford F150 Raptor Betrouwbaarheid

Waarom heeft Ford de Mustang Mach-E gemaakt?

Ford is een van de meest dominante autoconstructeurs, vooral in de VS. De merknaam Mustang is even sterk als de Ford-badge zelf en Ford dacht dat de combinatie van de iconische Mustang met een EV-aandrijflijn Ford in het EV-tijdperk zou moeten introduceren.

Ze combineerden de populairste aspecten van de auto-industrie door een crossover/SUV te ontwikkelen met een elektrische aandrijflijn. Ze plakten er een Mustang badge op, en het werd meteen een van de meest besproken auto’s toen hij uitkwam.

Hoe snel is de Ford Mustang Mach-E GT?

De Mach-E GT is het snelste en meest capabele Mach-E model omdat hij een grotere batterij en 490 pk krijgt. Dit is genoeg voor de GT om 0-60mph te doen in 3.8 seconden en een gelimiteerde topsnelheid van 124mph te bereiken. De Mach-E GT kan de kwartmijl afleggen in minder dan 13 seconden, meer bepaald 12,5 seconden, wat inderdaad een heel goed cijfer is.

Aangezien de Mach-E GT een elektrische auto is, kan hij gewoon niet tippen aan de Tesla Performance-modellen en vele Europese luxueuze EV’s, maar niemand kan zeggen dat een 0-60 mph-tijd van 3,8 seconden niet voldoende is. Ter vergelijking: de 2022 V8 Mustang GT kan van 0 tot 100 km/u in 4,2 seconden.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts