Is de Porsche 718 Boxster GTS 4.0 een goede auto?

Is de Porsche 718 Boxster GTS 4.0 een goede auto?

De Porsche 718 Boxster GTS 4.0 is een 2-zits Porsche cabriolet sportwagen gemaakt voor degenen die genieten van een top-down ervaring, maar ook een auto willen die zich staande kan houden op een circuit. De 718 Boxster is een leuke auto om mee te rijden, en hij wordt geleverd met een echte Boxster motor, een 4.0L natuurlijk aangezogen vlakke 6-cilinder motor. Dus, is Porsche 718 Boxster GTS 4.0 een goede auto?

Ja, de Porsche 718 Boxster GTS 4.0 is zeker een echt goede auto omdat hij combineert wat elke Porsche het beste doet. Ten eerste krijgt hij een echte motor, in tegenstelling tot alle instapmodellen van de 718, en hij rijdt ongelooflijk goed. Je hebt ook de mogelijkheid om het dak naar beneden te doen als je de wind in je haren wilt voelen.

De GTS ziet er gerichter uit dan de instapmodellen van de 718, wat betekent dat hij lager bij de grond zit, beter ogende wielen heeft en over bepaalde extra kenmerken beschikt die hem onderscheiden van de 4-cilinder 718-varianten. De GTS is ook een relatief betrouwbare auto, maar er zijn enkele punten die het waard zijn om bij stil te staan.

De waarde ervan is echt sterk, want hij behoudt zijn waarde beter dan zowat alle auto’s uit dit segment. De praktische bruikbaarheid komt redelijk in het gedrang door het kleine chassis, maar de Boxster is voldoende voor twee volwassenen van gemiddelde grootte. Bovendien beschikt hij over twee relatief grote opbergvakken voor en achter.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – De aandrijflijn

De Porsche 718 Boxster GTS 4.0 krijgt een opwindende 4,0 liter atmosferische 6-cilinder motor die rechtstreeks afkomstig is van de GT3 911. Deze motor levert 400 pk en 310 lb-ft koppel, waarmee de GTS 4.0 vanuit stilstand in ongeveer 4 seconden naar 100 km/u kan accelereren. De topsnelheid is 179 km/u en de kwartmijltijd is minder dan 12 seconden.

  Is Porsche leder echt

Deze motor is een plezier om mee te rijden omdat hij een lineair vermogensgebied biedt en omdat het een vrijtoerige motor is die glorieus klinkt. De instapmodellen van de 718 zijn uitgerust met een saaie 4-cilinder die op de een of andere manier niet bij de 718 past, maar de 6-cilinder krachtbron in de GTS/Boxster Spyder is absoluut glorieus.

Deze motor wordt gekoppeld aan een Porsche handgeschakelde short-throw of een PDK dual-clutch automaat en beide hebben hun ups en downs. Alle 718 modellen zijn achterwielaangedreven en hebben hun motor in het midden van de auto gemonteerd.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Ontwerp en onderstel

De 718 Boxster GTS 4.0 verschilt niet al te veel van het reguliere Boxster-model, op een paar designaccenten na. Beter uitziende wielen, meer opwindende kleurkeuzes, zwarte afwerking en een lagere rijhoogte zijn slechts een paar upgrades ten opzichte van de gewone 718 Boxster. Het interieur begint zijn leeftijd een beetje te tonen, maar zit overal boordevol hoogwaardige materialen.

Het onderstel en de ophanging zijn stijf, maar niet overdreven stijf. Dit betekent dat de auto vlak blijft in de bochten en dat hij hard rijdt, maar het is op geen enkele manier afstraffend. De auto is prachtig in balans dankzij een in het midden geplaatste motor die het gewicht perfect over alle vier de hoeken verdeelt.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Betrouwbaarheid en veelvoorkomende problemen

De 718 GTS 4.0 is een redelijk betrouwbare auto, maar er zijn een aantal problemen die de moeite waard zijn om over te praten. Om te beginnen heeft de GTS-motor een enorm probleem met de drijfstangen, wat Porsche er zelfs toe heeft aangezet om de productie van de 718 volledig te pauzeren. De auto is ook gevoelig voor een verhoogd olieverbruik, wat volgens sommigen normaal is, maar in werkelijkheid niet.

  Zal een 996 Turbo in waarde stijgen?

Andere problemen hebben te maken met het airco-systeem, de transmissie en de uitrusting. De handgeschakelde versnellingsbak moet worden vertroeteld om lang mee te gaan, het aircosysteem heeft last van condensatorproblemen en de achterspoiler komt vaak vast te zitten, net als het dak.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Waarde en praktische bruikbaarheid

De Porsche 718 Boxster GTS 4.0 kost rond de $90.250, terwijl de speciale editie 25e verjaardag iets minder dan $100.000 kost. Beide zijn identiek, behalve dat het 25e jubileummodel er cooler uitziet. Hoe dan ook, beide auto’s behouden hun waarde heel goed, wat betekent dat ze niet zo sterk afschrijven als sommige andere auto’s uit dit segment.

De praktische kant van de auto is beperkt dankzij een klein chassis, slechts 2 zitplaatsen en een gebrek aan beenruimte voor lange bestuurders. Middelgrote volwassenen zouden prima achter het stuur moeten zitten, terwijl grotere bestuurders het waarschijnlijk moeilijk zullen krijgen.

FAQ Sectie

Moet ik de Porsche 718 Boxster GTS 4.0 kopen?

Als u van compacte 2-zits cabriolet sportwagens houdt, dan zult u van de 718 Boxster GTS 4.0 gaan houden. De reden waarom is simpel. Ten eerste heeft hij een geweldige atmosferische motor die er niet veel langer zal zijn. Ten tweede rijdt hij verbazingwekkend goed omdat hij zo evenwichtig en goed afgesteld is.

Maar als je lang bent en niet van dit soort auto’s houdt, zul je op geen enkele manier plezier beleven aan de Boxster. Hij is niet geschikt voor dagelijks gebruik en kan geen passagiers vervoeren. De auto is duidelijk minder praktisch, en dat is te merken.

  De beste geschenken voor Porsche liefhebbers

Stopt Porsche met de Boxster?

De toekomst van de Porsche Boxster is onzeker, maar het lijkt erop dat Porsche noch met de Cayman noch met de Boxster zal stoppen. Het lijkt erop dat Porsche er meer op gebrand is om deze volledig elektrische auto’s in de toekomst te maken, en sommigen zeggen dat we volledig elektrische Boxster en Cayman modellen gaan zien tegen het einde van 2022.

Waarom houden mensen van de Porsche vlakke 6-cilinder motor?

Porsche fanboys zijn meestal enthousiast over de 6-cilinder motor alsof het een 6.5L Ferrari V12 met natuurlijke aanzuiging is. 6-cilinder motoren zijn gebruikelijk op auto’s die absoluut niets te maken hebben met prestatie rijden voor een tijdje. Dus, wat is er zo speciaal aan de platte 6-cilinder?

Om te beginnen definieert deze motor een echt sportmodel van Porsche en is hij al tientallen jaren te vinden, vooral in de 911. Bovendien biedt deze motor een ongelooflijk lineaire, voorspelbare vermogensband die gewoon boterzacht is om mee te rijden. Tenslotte is het een natuurlijk aangezogen motor die mooi klinkt, het vermogen is perfect, en er zijn gewoon niet veel van deze motoren in omloop deze dagen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts