Is de Porsche 718 Boxster T een goede auto?

Is de Porsche 718 Boxster T een goede auto?

De Porsche 718 Boxster T is een 2-zits cabriolet sportwagen gemaakt voor diegenen die willen genieten van de wind in de haren en tegelijkertijd willen ervaren wat een echte Porsche sportwagen kan. De Boxster T verschilt van de gewone Boxster dankzij een paar upgrades die de auto wendbaarder en meer op de bestuurder gericht moeten maken.

Sommigen zeggen dat de Boxster T gewoon een gewone Boxster is en dat er geen redenen zijn om te upgraden. Anderen beschouwen de 718 Boxster T als de beste 4-cilinder Boxster die er is, omdat hij merkbaar meer gefocust is en leuker rijdt. Dus, is de Porsche 718 Boxster T een goede auto? Ja, de 718 Boxster T is inderdaad een heel goede auto.

De Boxster T wordt geleverd met een kleinere 4-cilinder motor die evenveel vermogen levert als in de gewone Boxster, maar het design is iets aantrekkelijker en de auto rijdt beter. Het T-model ligt lager bij de grond en krijgt van Porsche’s fabriekswege het Active Suspension Management-systeem, waardoor de auto een stuk opwindender rijdt.

De betrouwbaarheid is net zo goed als die van de gewone Boxster, maar er zijn een paar problemen die de moeite waard zijn om over te praten. De waarde is ook behoorlijk, want je krijgt meer voor je geld en de T behoudt zijn waarde iets beter dan de gewone Boxster. De praktische kant van de auto is goed, want er zijn twee opbergvakken, maar de zitruimte is beperkt.

Porsche 718 Boxster T – De aandrijflijn

De Porsche 718 Boxster T krijgt een 2.0L turbomotor die 299pk en 280lb-ft aan koppel levert. Dit is genoeg voor de Boxster T om vanuit stilstand in ongeveer 5,1 seconden naar 100 km/u te rijden. De topsnelheid is begrensd op 171 km/u en dat is een behoorlijk forse snelheid voor een auto met een 2.0L 4-cilinder motor. Deze motor is misschien niet de meest opwindende Porsche motor die er is, maar hij doet het zeker.

  BMW Z4 VS Porsche Boxster - wat is beter?

De meeste Porsche liefhebbers zullen altijd een vlakke 6-cilinder motor verkiezen boven een 4-cilinder, want een vlakke-6 is waar Porsches van gemaakt zijn, maar de 2.0L 4-cilinder hier is in staat om genoeg vermogen te bieden en tegelijkertijd verfijnd, responsief en relatief efficiënt te zijn, vandaar de 30MPG gecombineerd.

Alle Porsche 718 Boxster modellen worden geleverd met een achterwielaandrijving, maar je kunt kiezen tussen een Porsche short-throw handgeschakelde of een 7-traps PDK dual-clutch versnellingsbak, afhankelijk van waar je de voorkeur aan geeft. Deze aandrijflijn is goed, maar zeker niet zo opwindend als een platte 6-cilinder.

Porsche 718 Boxster T – Ontwerp en onderstel

Qua design ziet de 718 Boxster T er net iets anders uit dan een regulier Boxster-model en alleen Porsche-liefhebbers kunnen het verschil opmerken. Beter ogende wielen, meer standaarduitrusting en hier en daar wat badges geven aan dat je niet naar een gewone 718 Boxster kijkt. Het interieur begint er een beetje oud uit te zien, maar zit boordevol met de fijnste materialen die je kunt vinden.

De 718 Boxster T ligt lager bij de grond dan de gewone Boxster en hij wordt af fabriek geleverd met Porsches actieve ophangingsmanagementsysteem, waardoor de auto een stuk doelgerichter rijdt. Het is stijf, maar niet overdreven straffend, terwijl het chassis balans is op punt. De T krijgt ook bredere wielen aan de achterkant, die helpen bij het neerzetten van het vermogen.

  Heeft Porsche een hybride?

Porsche 718 Boxster T – Betrouwbaarheid en veelvoorkomende problemen

De 718 Boxster T is een redelijk betrouwbare auto, maar hij kost wel iets meer geld om te onderhouden dan andere auto’s in dit segment. Dat is geen verrassing, want de Boxster is per slot van rekening een Porsche. De meest voorkomende problemen die de Boxster T teisteren hebben te maken met de transmissie, de airco, de uitrusting, het brandstofsysteem en de airbags.

Al met al is de Boxster T een betrouwbare auto, maar zorg er wel voor dat je hem goed onderhoudt, anders gaat hij allerlei problemen veroorzaken.

Porsche 718 Boxster T – Waarde en praktische bruikbaarheid

De gewone 718 Boxster kost rond de 64.000 dollar, terwijl de Boxster T zo’n 6.000 dollar meer kost. Voor die prijs krijg je extra spullen van de fabriek en een paar touches die exclusief zijn voor het T-model. Het goede nieuws is dat de Boxster T, ook al is hij duur, zijn waarde heel goed behoudt, wat vaak het geval is met Porsche modellen.

De praktische bruikbaarheid is zo goed als maar kan voor een auto van deze omvang, wat betekent dat je twee aparte opbergruimtes krijgt van voor tot achter. De zitruimte in het interieur is beperkt voor lange bestuurders, maar bestuurders van gemiddelde grootte kunnen zich vrij gemakkelijk op hun gemak voelen.

FAQ Sectie

Is de Porsche 718 Boxster T een sportwagen?

De Porsche 718 Boxster T is een prestatiegerichte auto, maar hij is niet zo geconcentreerd als de Cayman 718 T. De Boxster T wordt geleverd met een opvouwbare softtop, wat betekent dat hij niet zo stijf is als de Cayman is. Daarom is de Cayman nog wendbaarder en iets lichter, wat helpt bij het nemen van bochten.

  Beste jaar voor tweedehands Porsche Boxster

Als u serieus bent over prestaties, is het logischer om voor de Cayman T te gaan, maar als u een cruiser wilt die zich staande kan houden op een racecircuit, is de 718 Boxster T meer dan voldoende.

Heeft het zin om van de Porsche Boxster naar de Boxster T te upgraden?

Dat hangt ervan af waar u meer waarde aan hecht, een Porsche Boxster hebben of een Porsche Boxster die iets meer is afgestemd op de betrokkenheid van de bestuurder. De realiteit is dat er niet zoveel verschil is en de beste manier om dit te bekijken is jezelf af te vragen of je denkt dat de extra’s die je krijgt met de T zinvol zijn.

In wezen is het T-model gewoon een gewone Boxster met extra uitrusting, en als u denkt dat die extra functies iets zijn waar u sowieso voor zou gaan, dan is het zinvol om te upgraden.

Hoe snel is de Porsche 718 Boxster T?

We hebben al gezegd dat de Boxster T in 5,1 seconden van 0 naar 100 km/u gaat, maar sommige onafhankelijke journalisten slaagden erin om de 60 km/u in minder dan 5 seconden te halen. De topsnelheid van 171 mph is zeker snel, terwijl een kwartmijltijd van 13 seconden ook behoorlijk snel is.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts