Is de Porsche 718 Cayman T een goede auto?

Is de Porsche 718 Cayman T een goede auto?

De Porsche 718 Cayman T is een licht herziene versie van het instapmodel 718 Cayman, wat betekent dat hij de gewone 718 Cayman neemt en er speciale details aan toevoegt om er een meer rijdersvriendelijk pakket van te maken. Dit betekent dat de gewone 718 en de 718 T bijna identiek zijn. Dus, is de Porsche 718 Cayman T een goede auto?

We hebben het al gehad over de gewone 718 Cayman en gezegd dat het inderdaad een erg goede auto is, wat betekent dat de 718 Cayman T ook een goede auto is. Hij heeft misschien niet de meest opwindende Cayman motor die er is, maar niemand kan de prestaties die hij biedt ontkennen. De Cayman T ziet er ook een stuk beter uit dan de gewone instap Cayman.

Het grootste verschil tussen de twee zit hem in het rijgedrag, want de Cayman T voelt echt specialer aan om mee te rijden. Het onderstel is licht aangepast en de rijhoogte is verlaagd, waardoor de grenzen van de tractie wat meer kunnen worden opgezocht. De betrouwbaarheid is behoorlijk, maar er zijn een aantal zaken die de moeite van het bespreken waard zijn.

Het 718 T-model is ongeveer $ 6.000 duurder dan de gewone 718 T, omdat het in feite een paar extra opties toevoegt aan de gewone 718. Dit betekent dat de waarden hiervan even sterk zijn als bij de gewone 718. De praktische bruikbaarheid is zo goed als het maar kan zijn bij een auto van dit formaat dankzij de twee laadruimtes, maar de binnenruimte is op zijn zachtst gezegd beperkt.

Porsche 718 Cayman T – De aandrijflijn

De Porsche 718 Cayman T krijgt het instapmodel 2.0L boxer 4-cilinder turbomotor die 299pk en 280lb-ft aan koppel levert. Ook al lijkt dit iets te zwak voor een Porsche, toch haalt hij vanuit stilstand 60 km/u in 4,8 seconden. Dat is ongeveer 0,2 seconden sneller dan de gewone 718 Cayman.

  Is de Porsche 944 betrouwbaar?

De 718 Cayman T is verkrijgbaar met twee versnellingsbakken: een PDK 7-versnellingsbak met dubbele koppeling of een handgeschakelde 6-versnellingsbak, afhankelijk van waar je meer waarde aan hecht: snelheid of betrokkenheid van de bestuurder. De 718 Cayman T is ook strikt een RWD auto zoals het geval is met alle andere 718 modellen.

Dankzij de kleinere motor kan de 718 Cayman T een gecombineerd verbruik van 30 MPG halen, wat een behoorlijk resultaat is voor een Porsche 2-zits sportwagen. De topsnelheid bedraagt 171 km/u, wat je ook niet per se zou verwachten van een 2.0L 4-cilinder motor.

Porsche 718 Cayman T – Ontwerp en onderstel

Alleen een echte Porsche liefhebber zal het verschil tussen de gewone 718 en de 718 T kunnen zien door er simpelweg naar te kijken. Toegegeven, mensen die deze auto’s kopen zijn goed thuis in alle fijne kneepjes van de individuele modellen. De T heeft speciale badges, optionele stickers, en optionele velgen die hem doen opvallen.

Het grootste verschil tussen de gewone 718 Cayman en de 718 Cayman T zit hem in de rijervaring, omdat de 718 T lager bij de grond ligt en omdat hij PASM (Porsche Active Suspension Management) van Porsche krijgt, direct af fabriek. De achterwielen zijn ook breder, waardoor de 718 T een bredere houding heeft en beter door de bochten kan.

Porsche 718 Cayman T – Betrouwbaarheid en veelvoorkomende problemen

Als het op betrouwbaarheid aankomt, is de 718 Cayman T vrijwel identiek aan de gewone 718 Cayman, wat betekent dat hij behoorlijk betrouwbaar is als hij in optimale conditie wordt gehouden. Deze auto’s kosten meer geld om te onderhouden dan veel andere auto’s uit dit segment, maar dat komt met het grondgebied als de Porsche badge draagt extra gewicht in andere plaatsen.

  Is Porsche Cayenne hetzelfde als VW Touareg?

De meest voorkomende problemen met de 718 Cayman T hebben te maken met de motor, de transmissie, het airco systeem, het brandstofsysteem en de airbags.

Porsche 718 Cayman T – Waarde en praktische bruikbaarheid

De Porsche 718 Cayman T begint bij ongeveer 67.000 dollar, wat ongeveer 6.000 dollar meer is in vergelijking met de gewone 718 Cayman. Gezien het feit dat beide auto’s hun waarde heel goed behouden, is het wel degelijk zinvol om in een van deze auto’s te investeren in plaats van in andere concurrenten die weliswaar minder kosten, maar ook minder waard zijn in de loop der jaren.

Op praktisch vlak is de 718 Cayman T zo goed als maar kan, gezien de grootte van de wagen. Hij heeft zowel voor- als achterin een bagageruimte en wat ruimte achter de stoelen. De binnenruimte is een beetje beperkt voor lange bestuurders, maar bestuurders van gemiddelde grootte zouden geen problemen moeten hebben om comfortabel in het interieur van de 718 Cayman T te zitten.

FAQ Sectie

Moet ik de Porsche 718 Cayman T kopen?

Als u geïnteresseerd bent in de Cayman en u beschouwt zichzelf als een echte petrolhead, dan is het zinvol om te upgraden naar de 718 Cayman T omdat deze echt een meer meeslepende rijervaring biedt. Aan de andere kant, als je gewoon een Cayman wilt en je niet bekommert om de fijne kneepjes, zul je meer dan tevreden zijn met de gewone Cayman.

  Ruf vs Porsche - Wat is het verschil?

De Cayman T is min of meer een gewone Cayman met een paar geselecteerde optionele features die de auto nog boeiender maken om mee te rijden. Al met al is de 718 T leuk om te rijden, en het is zinvol om er een te kopen als dat uw kopje thee is.

Is de Porsche Cayman de 911 van een arme man?

Nee, de Porsche Cayman is een apart model dat weinig tot geen gelijkenis vertoont met de 911, behalve dat het allebei Porches zijn. Om te beginnen is de 911 strikt genomen een achterin geplaatste auto, terwijl de Cayman strikt genomen een middenmotor is.

Ten tweede, de Cayman is kleiner, heeft een kortere wielbasis, en weegt aanzienlijk minder dan de 911. Hij rijdt totaal anders en veel mensen geloven zelfs dat de Cayman veel beter rijdt dan de 911 vanwege de middenmotorconfiguratie die voor balans zorgt.

Is de Porsche Cayman hetzelfde als de Porsche Boxster?

Ja, de Porsche Cayman is eigenlijk een Porsche Boxster met een hardtop dak. Er zijn geen verschillen tussen de twee als het gaat om de aandrijflijn, de ophanging en vele andere vitale onderdelen.

De Cayman wordt aangeboden als de GT4 RS, het krachtigste en duurste 718 model ooit, terwijl de Boxster Spyder (het duurste Boxster model) lang niet zo snel of duur is als de Cayman GT4 RS.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts