Is de Volkswagen E-Golf een goede auto?

Volkswagen E-Golf

De 2012-2020 Mk7 en Mk7.5 Volkswagen E-Golf modellen vertegenwoordigen een mix van de praktische VW Golf met een volledig elektrisch platform. Tegenwoordig heeft VW zijn ID. gamma van EV’s wat betekent dat de E-Golf min of meer overbodig is aangezien de ID.3/ID.4 modellen min of meer in lijn zijn met wat de E-Golf een paar jaar geleden was.

Dit betekent dat de VW Mk8 Golf niet beschikbaar is als volledig elektrisch model, maar alleen als hybride. VW heeft de elektrische Golf waarschijnlijk voorgoed stopgezet, maar is de Volkswagen E-Golf wel een goede auto? De E-Golf is inderdaad een heel goede auto, maar hij kan niet tippen aan de VW ID.3 en VW ID.4. Dit betekent dat de E-Golf een goede tweedehands VW elektrische auto is, maar niets meer dan dat.

De VW E-Golf wordt geleverd met twee verschillende batterij-formaat opties, en beide zijn relatief klein in vergelijking met wat de ID. auto’s bieden. Het ontwerp van de E-Golf is overwegend klassieke VW Golf design, maar een aantal specifieke accenten doen onderscheiden van de rest van de line-up.

Het onderstel en de ophanging van de E-Golf zijn gericht op comfort en gebruiksgemak, terwijl de praktische bruikbaarheid iets minder is in vergelijking met de Golf. Qua waarde is de E-Golf degelijk, maar een gewone VW Golf is de betere optie als je niet zo’n fan bent van het EV-platform.

VW E-Golf – De aandrijflijn

De Mk7 E-Golf wordt geleverd met een kleinere 26,5kWh batterij waarmee de E-Golf ongeveer 100-120 mijl kan rijden op een enkele lading. Deze batterij is gekoppeld aan een 116pk motor die min of meer in lijn ligt met wat de instap diesel- en benzinemotoren bieden. De Mk7 kan in ongeveer 8 uur worden opgeladen via een stopcontact, of in 30 minuten via een 40kW snellader.

  Veel voorkomende problemen met Volkswagen Caddy

De Mk7.5 E-Golf wordt geleverd met een iets grotere 35,8 kWh batterij die hem ongeveer 120-150 mijl bereik geeft op een enkele lading. De Mk7.5 biedt ook 136 pk, wat hem dichter bij de mid-level benzine- en dieselmotor modellen brengt. Normaal opladen duurt 5-6 uur, terwijl een snellader (40 kW) de batterij in ongeveer 40 minuten weer kan opladen.

Beide auto’s zijn uitsluitend voorwielaangedreven, wat betekent dat de E-Golf ongeveer hetzelfde rijdt als de gewone Golf-modellen. Toegegeven, de E-Golf is niet zo capabel als de reguliere benzine- en dieselmodellen zijn wat betreft actieradius, maar als het op uitstoot aankomt, is de E-Golf de beste Golf die ooit heeft bestaan.

VW E-Golf – Ontwerp en onderstel

Wat het design betreft, is de E-Golf bijna identiek aan de gewone Golf. De enige verschillen zijn kleine designaccenten zoals de mistlampen, het wielontwerp en de badges. In het interieur krijgt de E-Golf een licht gewijzigd dashboard met speciale elektrische meters en ook de software van de auto is opnieuw ontworpen om alle noodzakelijke informatie onder te brengen.

Wat de rijbeleving betreft is de E-Golf bijna 500 kilo zwaarder dan de gewone diesel Golf en dat is merkbaar tijdens het rijden. De E-Golf is niet zo lichtvoetig, zeker het oudere model dat door velen ook als underpowered wordt beschouwd. Als je een meer dynamische Golf met elektrische aandrijving wilt, moet je eens kijken naar de plug-in hybride Golf GTE.

VW E-Golf – Betrouwbaarheid en veelvoorkomende problemen

De E-Golf lijkt een redelijk betrouwbare auto te zijn om twee redenen. De eerste reden is dat de Mk7 en Mk7.5 Golf modellen redelijk betrouwbaar zijn om mee te beginnen. De tweede reden is dat de E-Golf een EV is, wat betekent dat hij niet wordt geleverd met een brandstoftank, een transmissie, een uitlaatsysteem, een brandstofpomp, en vele andere defecte onderdelen.

  Veelvoorkomende problemen met de Volkswagen Up

De meest voorkomende problemen met de E-Golf hebben te maken met software, maar sommige zijn ook van elektrische aard, zoals het infotainmentsysteem of elektrisch bediende ruiten. Automatisch remmen lijkt een van de meest verontrustende problemen, terwijl problemen met de laadpoort sloten en verlies van vermogen zijn ook het vermelden waard.

VW E-Golf – Waarde en praktische bruikbaarheid

De VW E-Golf is niet langer in productie, wat betekent dat je er alleen nog een als tweedehands auto kunt kopen. Vermeldenswaard is dat de E-Golf een lichte meerprijs heeft ten opzichte van een regulier benzine/diesel model en dat de marktvraag naar de E-Golf niet zo groot is.

Praktisch gezien heeft de E-Golf een iets kleinere laadruimte vanwege de accu’s, en VW raadt af om met de E-Golf iets te trekken. Voor de rest zijn ze identiek.

FAQ Sectie

Moet ik de VW E-Golf kopen?

De Volkswagen E-Golf is een goede auto, maar hij heeft niets tegen de VW ID. line-up omdat ID. auto’s nieuwer zijn, beter uitgerust, meer begeerlijk, en presteren veel beter op alle gebieden. Ze zijn verpakt met meer krachtige batterijen die hen meer bereik geven en kunnen sneller en gemakkelijker worden opgeladen.

Als je dus houdt van het VW Golf-platform en je bent niet bereid om ID. geld uit te geven, dan is de E-Golf een goede opstap naar een serieuzere EV in de toekomst. De E-Golf werd niet ontworpen op een specifiek EV-platform, wat betekent dat hij niet zo geavanceerd is als sommige EV’s zijn, maar dat betekent niet dat u er geen zou moeten overwegen.

  Veelvoorkomende problemen met Volkswagen ID.3

Waarom is VW gestopt met de E-Golf?

Volkswagen is gestopt met de productie van de E-Golf omdat er geen behoefte aan is. Voordat VW het ID. gamma initialiseerde, was de E-Golf de beste elektrische wagen van VW omdat het een Golf is en omdat het de enige EV in de stamboom was.

Tegenwoordig biedt VW een paar ID. modellen aan en veel daarvan moeten nog worden uitgebracht, het heeft geen zin om te investeren in twee auto’s die hetzelfde doel hebben. Daarom moest de E-Golf weg en richtte VW zijn inspanningen op het hybridiseren van de Golf in plaats van hem volledig te elektrificeren.

Welke VW E-Golf is de beste?

De Volkswagen Mk7.5 is in alle opzichten het betere E-Golf model. De Mk7.5 is waarschijnlijk sowieso de beste VW Golf aller tijden, want hij verslaat zelfs de gloednieuwe Mk8 Golf op diverse punten. De Mk7.5 biedt de hoogste bouwkwaliteit binnen en buiten, en hij behoudt zijn waarde het beste.

Hoe je het ook bekijkt, de Mk7.5 haalt het, maar de Mk7 is ook een redelijk goede auto, maar niet zo goed.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts