Lange mensen hebben heel andere prioriteiten als ze op zoek zijn naar een nieuwe auto. Ook al ben je misschien geïnteresseerd in een subcompacte hatchback zonder er zelfs maar over na te denken of je er wel of niet in zult passen, een lang persoon zal bijna altijd krap zitten in zo’n auto.
Gezien het feit dat EV’s de laatste tijd sterk in populariteit stijgen, ook al zijn er niet veel van op de markt, is het redelijk om te overwegen de Polestar 2 zowel als kortere bestuurder als als lange bestuurder te kopen. Het model lijkt immers nogal Volvo-achtig, wat betekent dat hij net als de meeste Volvo’s een overvloed aan ruimte zou moeten bieden.
Dat is ook het geval met de Polestar 2, want zowel lange als korte bestuurders kunnen er probleemloos in plaatsnemen. Het interieur ontwerp is een beetje zwaar op de middenconsole die nogal hoog en beefy die zou kunnen belemmeren been comfort voor langere ritten, maar de meeste forums online geloven dat het een non-issue.
De Polestar 2 wordt geleverd met comfortabele stoelen die in meerdere richtingen verstelbaar zijn, net als het stuurwiel, wat betekent dat u de rijpositie kunt veranderen om de juiste pasvorm voor u te vinden. De rest van de Polestar 2 is ook groot en ruim, wat betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over de ruimte.
De Polestar 2 – Een overzicht
De Polestar 2 is het eerste echte Polestar-model in serieproductie ooit, wat betekent dat Polestar ervoor gezorgd heeft dat hun baanbrekende auto alles is wat iedereen ervan gehoopt had te zijn. Hij ziet er zowel van binnen als van buiten mooi uit, biedt veel ruimte, veel slimme en geavanceerde snufjes en technologie en is ook nog eens royaal in actieradius.
De Polestar 2 gebruikt een 75 kWh batterij voor het long-range model, maar er is ook een kleinere 68 kWh batterij beschikbaar bij de goedkopere modellen. De krachtigste modellen bieden ongeveer 300 kW vermogen, terwijl de minst krachtige in de 165-170 kW regio zitten.
De auto wordt ook geleverd met een iets verhoogde rijpositie, wat gunstig is voor langere bestuurders omdat het de auto iets toegankelijker en gemakkelijker voor de knieën maakt. De auto begint bij 38.400 dollar, wat hem direct tegenover de Tesla Model 3 plaatst.
De Polestar 2 is een leuke auto om in te rijden omdat het meeste gewicht laag zit. Het lange-afstandsmodel van de Polestar 2 is goed voor ongeveer 270 mijl op een enkele lading, terwijl het opladen van 10% tot 80% via een 140 kW snellader ongeveer een half uur duurt.
De Polestar 2 – Ruimte en comfort
Als u een langere bestuurder bent, zou u met de Polestar 2 een redelijk comfortabele rijpositie moeten kunnen bereiken omdat de auto veel verstelmogelijkheden biedt, zowel met de stoelen als met het stuurwiel. De deuren gaan wijd open, wat betekent dat het instappen in de Polestar 2 zowel gemakkelijk als gastvrij is.
Alle aangeboden zitplaatsen zijn even groot en ruim, behalve de middelste achterbank die niet zo welkom is voor lange passagiers. Dit komt niet als een verrassing, want de meeste middelste achterstoelen zijn zo. De auto is breed, maar niet overdreven breed, wat betekent dat het een koud kunstje moet zijn om door de stad of smalle straatjes te rijden.
De Polestar 2 is 100% gericht op comfort, wat betekent dat de ophanging soepel en consistent is. Het algemene zicht is ook geweldig omdat de rijpositie een beetje hoger is dan normaal, alle ramen groot zijn en de algemene vorm nogal boxy is.
De concurrentie – Tesla Model 3, Hyundai IONIQ, Kia EV6
Polestar plaatste de Polestar 2 in het segment van de EV’s met de sterkste concurrentie, omdat hij rechtstreeks concurreert met Tesla Model 3, Hyundai IONIQ en de aankomende Kia EV6. Al deze drie auto’s bieden enigszins verschillende kwaliteiten die we nu gaan vergelijken.
De Model 3 is de meest comfortabele en populaire keuze van het stel, terwijl het ook de meest sportieve auto is om te rijden. U kunt gebruik maken van Tesla’s betrouwbare supercharger netwerk en de Performance versie is de meest krachtige van het stel.
De Hyundai IONIQ is de meest stadsgerichte auto van het stel, terwijl de Kia EV6 het midden houdt tussen de IONIQ en de Tesla Model 3 als het gaat om sportiviteit en opwinding. De Polestar 2 is misschien wel de meest comfortabele auto van het stel, terwijl de Model 3 de beste optie is omdat Tesla’s zo gemakkelijk zijn om mee te leven.
FAQ Sectie
Moet ik de Polestar 2 kopen?
Als u geïnteresseerd bent in het kopen van een EV in het algemeen en u houdt van Volvo’s, dan is de Polestar 2 een perfecte auto voor u. Met een maximumbereik van 270 mijl gaat de Polestar langer mee dan de Model en is hij ook comfortabeler.
Het ontwerp van het exterieur is voor sommigen misschien een beetje rechthoekig en fantasieloos, maar het werkt voor het grootste deel wel. Al bij al zou u de Polestar 2 moeten kopen als u denkt dat hij aan uw dagelijkse behoeften kan voldoen en als u houdt van de stijl en de technologie van het interieur en het exterieur.
Wat maakt een goede EV?
Nu bijna elk merk met zijn versie van een EV komt, is het nuttig om te bespreken wat in het algemeen een goede EV maakt. Ten eerste mag hij niet te veel geld kosten, want EV’s kosten nu al aanzienlijk meer dan een vergelijkbare ICE-wagen.
De auto moet er ook goed uitzien, zowel van binnen als van buiten, want het EV-segment zit boordevol interessante en innovatieve ontwerpkeuzes. Hij moet snel kunnen optrekken, snel opladen en een grote actieradius hebben zonder dat het ongenuanceerd of te moeilijk aanvoelt.
Moet ik een plug-in hybride kopen in plaats van een EV?
Een plug-in hybride is bedoeld voor mensen die nog niet klaar zijn om over te stappen op een EV en is dus een springplank. Dat gezegd zijnde, als je nog niet klaar bent voor een EV en je wilt het nog even uittesten, dan kun je beter een plug-in kopen dan een EV.
Aan de andere kant, als je al weet wat er nodig is om een EV te bezitten en je denkt dat je het kunt en wilt, dan kun je beter meteen op een EV springen en een plug-in hybride vergeten.