Meest voorkomende problemen met BMW X1

Het kopen van een tweedehands auto is erg uitdagend omdat u niet weet wat u kunt verwachten. Het is zelfs nog uitdagender als u auto’s koopt die veel onderhoud vergen, zoals de BMW. Dus, voordat u investeert in een gebruikte auto, zoek uit wat zijn geschiedenis is en voer een serieuze inspectie uit. Dat terzijde, wat zijn enkele van de meest voorkomende problemen met de BMW X1?

De BMW X1 is een gestroomlijnde, compacte, praktische, luxueuze en prestatiegerichte auto. Maar zoals de meeste BMW’s, heeft deze auto ook een aantal veel voorkomende problemen die geïnteresseerde kopers zouden moeten weten. Sommige van deze problemen zijn voortijdige slijtage van de remblokken, problemen met deurgrepen, olielekkage, problemen met de distributieketting, en nog veel meer.

Wat zijn de meest voorkomende problemen van de BMW X1?

Olielek

Een olielek is een veel voorkomend probleem bij alle BMW’s, dus ook bij de BMW X1. De belangrijkste oorzaak van de olielekkage bij de BMW X1 is een versleten klepdekselpakking. Bij BMW’s moet de klepdekselpakking na 60.000 mijl worden vervangen.

Voortijdige slijtage van de remblokken

BMW raadt aan om de remblokken van de achterremmen om de 30.000 mijl te vervangen. Merk op dat de remblokken achter bij de BMW X1 zachter zijn dan de remblokken voor, en dat ze daarom sneller slijten. Dit is dus iets waar u altijd op moet letten.

Problemen met de distributieketting

Dit probleem komt vaak voor bij de 2012 BMW X1. Enkele van de dingen die de prestaties van de distributieketting beïnvloeden zijn de verkeerde olie en een slechte spanner. Niettemin raadt BMW aan om de distributieketting na 90.000 mijl te vervangen.

Defect aan de versnellingspook veroorzaakt een fout in de transmissie

De schakelknop is een van de meest over het hoofd geziene onderdelen van de auto. Toch kan het krachtig schakelen schade toebrengen aan de bus onderaan, wat kan leiden tot verslapping in het schakelen. Bovendien kan dit leiden tot een defecte solenoïde op de versnellingspook die een fout in de transmissie kan veroorzaken.

  Beste tweedehands BMW 5 Reeks om te kopen

Problemen met de ophanging

Een ander veel voorkomend probleem van de BMW X1 zijn problemen met de ophanging. Dit kan worden veroorzaakt door een aantal dingen en ze omvatten voorste onderste arm controle mislukking, slechte voorste veerpoot bump-stop, voorste veerpoot top mount mislukking, en voorste ophanging drop in hoogte.

Onderste controle-arm bussen probleem

Aangezien de onderste controle-arm bussen verbonden zijn met de ophanging, is het gemakkelijker te zien waarom het een veel voorkomend probleem is bij de BMW X1. Maar in de meeste gevallen raadt BMW aan dit onderdeel na 90.000 mijl te vervangen. Wie echter op slechte wegen rijdt, zal het onderdeel misschien veel sneller moeten vervangen.

Overmatig windgeruis van de achterdeurruit

Dit is een ander veel voorkomend probleem bij bijna alle BMW’s. Dus, de X1 is geen uitzondering. De belangrijkste reden hiervoor is dat de deur- of raamdichtingen sneller verslijten. U moet ze dus vaker vervangen.

Ruikende airco tijdens de zomer

Helaas is dit een veel voorkomend probleem bij alle BMW’s. Het is een gevolg van een slecht ontwerp; daardoor droogt water of vocht dat in het HVAC-systeem van de auto terechtkomt, niet volledig op. Dus, tijdens de zomer of in warme temperatuur regio’s zoals Californië, zal de A / C stinken wanneer het wordt ingeschakeld.

Deurgreep problemen

De meeste BMW’s hebben problemen met de deurgrepen. Naarmate de wagen ouder wordt, begint het deursluitsysteem meestal problemen te ontwikkelen en kan het zelfs uitvallen. Enkele van de belangrijkste oorzaken zijn een defect deurslotsysteem, defecte deurslotactuator, slechte bedrading of doorgebrande zekeringen.

  BMW ix3 VS Polestar 2 - wat is beter?

Krappe passagiersstoel voorin

De BMW X1 mag dan praktisch zijn, hij is niet erg ruim. Als gevolg daarvan kunnen lange mensen het ongemakkelijk vinden om op de voorste rij stoelen plaats te nemen. Dat komt omdat de plaats krap is en niet comfortabel genoeg.

FAQ

Welke auto is zuiniger – BMW X1 of Mercedes-Benz GLA?

BMW X1 en Mercedes-Benz GLA zijn auto’s van dezelfde klasse. Bovendien hebben ze vergelijkbare prestaties en zijn ze luxueus met hightech voorzieningen. Toch is de Mercedes-Benz GLA zuiniger dan de BMW X1 als het gaat om brandstofverbruik. Dit komt omdat hij een betere EPA rating heeft.

De Mercedes-Benz GLA komt met een EPA-waardering van 24 mpg in de stad, 34 mpg op de snelweg, en een gecombineerde 28 mpg. Aan de andere kant, de BMW X1 wordt geleverd met een EPA rating van 23 mpg in de stad, 31 mpg op de snelweg, en een gecombineerde 26 mpg.

Wat is de hoge kilometerstand voor BMW 1X?

Als u van plan bent een tweedehands BMW X1 te kopen, is het aantal afgelegde kilometers van cruciaal belang. Dit is omdat u kunt zien of de auto veel problemen zal hebben of niet. Een BMW X1 met meer dan 150.000 mijl wordt beschouwd als een auto met een hoge kilometerstand. In dit stadium kan de auto echt ernstige problemen beginnen te ontwikkelen.

Welke auto is goedkoper in onderhoud – BMW X1 of Volvo XC40?

Beide auto’s zijn goedkoper in onderhoud in vergelijking met hun tegenhangers, maar de Volvo XC40 is veel goedkoper in onderhoud dan de BMW X1. Dat komt omdat de Volvo XC40 betrouwbaarder is dan de BMW X1 en de reserveonderdelen ook goedkoper zijn. Verder zijn de onderhoudskosten van de Volvo XC40 ook goedkoper dan die van de BMW X1.

  BMW X1 betrouwbaarheid

Hoe snel is de BMW X1?

De BMW X1 mag dan een leuke gezinsauto zijn met lagere onderhoudskosten, erg snel is deze auto niet. Hij heeft een topsnelheid van maximaal 144 mph en kan in slechts 6,3 seconden van 0 naar 60 accelereren. Merk op dat de BMW X1 xDrive28i sneller is dan de sDrive28i. Deze laatste kan in 6,6 seconden van 0 naar 60 optrekken, wat behoorlijk langzamer is.

Na hoeveel kilometer begint de BMW X1 problemen te vertonen?

De BMW X1 is een betrouwbare en duurzame auto die meer dan 150.000 kilometer meegaat. Maar zoals de meeste BMW’s begint ook deze wagen ernstige problemen te vertonen tussen 80.000 en 100.000 mijl. Als u de auto echter goed onderhoudt en zich houdt aan de geplande onderhoudsbeurten, zult u de meeste van deze problemen wellicht niet tegenkomen.

Slotgedachten

BMW X1 is een subcompacte en luxueuze SUV met uitzonderlijke kenmerken en prestaties, maar hij heeft ook een aantal veel voorkomende problemen die geïnteresseerde kopers moeten weten. Enkele van deze problemen zijn voortijdige slijtage van de remblokken, problemen met de ophanging, olielekkage, problemen met de distributieketting, problemen met de deurgrepen, defecte schakelknop en nog veel meer.

Het goede nieuws is dat de meeste van deze problemen kunnen worden verholpen door het BMW service center of gecertificeerde BMW monteurs. Niettemin, met de juiste zorg en onderhoud, kunnen de meeste van deze problemen worden vermeden.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts