Peugeot e-208 vs Nissan Leaf – Wat is beter?

2023 Peugeot e-208

Subcompacte elektrische auto’s zijn de afgelopen jaren vrij populair geworden omdat ze een perfecte methode zijn om je door drukke stadsstraten te verplaatsen zonder het milieu te vervuilen. Auto’s als deze zijn bedoeld om ’s nachts thuis op te laden, wat betekent dat ze het beste werken als ze ’s nachts in het stopcontact blijven zitten.

In Europa is de Peugeot e-208 een van de populairste subcompacte elektrische auto’s, terwijl de Nissan Leaf een van de populairste elektrische auto’s in de VS is. Met zulke superieure referenties is het logisch om deze twee met elkaar te vergelijken. Dus als u wilt weten hoe de Peugeot e-208 vs Nissan Leaf eindigt, lees dan zeker dit artikel!

De Peugeot e-208 werd voor het eerst geïntroduceerd in 2020 en is gebaseerd op een bekend platform voor elektrische auto’s van Stellantis dat ook te vinden is bij tientallen andere Stellantis-auto’s. De Nissan Leaf kwam aanvankelijk uit in 2010 terwijl de 2e generatie van de Nissan Leaf uitkwam in 2017.

De realiteit is dat de Nissan Leaf de allereerste in massa geproduceerde elektrische auto is, wat mede de reden is waarom hij zo beroemd is geworden. Howelectric carer, nu de industrie de afgelopen jaren snel vooruit is gegaan, verdient de Nissan Leaf nog steeds zijn hotspot, of behoort die hotspot toe aan de e-208?

Peugeot e-208 – De kleinste elektrische auto van Peugeot

De Peugeot e-208 begint bij 31.345 pond in het Verenigd Koninkrijk, 32.250 euro in Nederland en 35.350 euro in Duitsland. Dit maakt het een redelijk betaalbare optie, vooral met alle beschikbare overheidspremies voor elektrische auto’s. Voor deze prijs krijgt u een tweedeurs of vijfdeurs subcompacte hatchback met 139 pk, een 45 kWh batterij en een maximale actieradius tussen 125 en 265 mijl, afhankelijk van hoe u rijdt.

  Is de Peugeot Rifter een goede auto?

Deze accu is gekoppeld aan een enkele elektromotor die de voorwielen aandrijft en waarmee de e-208 vanuit stilstand in ongeveer 8 seconden naar 100 km/u rijdt. De batterij kan in ongeveer 25 minuten van 10% tot 80% worden opgeladen met een 150kW DC snellader, terwijl langzaam opladen met 7,4kW AC ongeveer 7 uur en 15 minuten duurt.

Qua design ziet de e-208 er zowel van binnen als van buiten modern en futuristisch uit. De geboden ruimte is redelijk goed voor het segment, maar de meeste mensen zullen het ermee eens zijn dat de e-208 niet geschikt is om vier volwassenen te vervoeren. De rijervaring is wendbaar en vlot, wat hem perfect maakt voor drukke steden en smalle straatjes. Betrouwbaarheid is een beetje een mysterie omdat de e-208 nog steeds een vrij nieuwe auto is.

Nissan Leaf – De compacte elektrische auto Pionier

De huidige Nissan Leaf kost tussen £28.995 en £34.945 in het Verenigd Koninkrijk, €33.400 tot €41.100 in Duitsland en €35.090 tot €41.890 in Nederland. Het relatief goedkopere model is de gewone Nissan Leaf met een bruikbare batterij van 39 kWh, een actieradius van ongeveer 150 mijl, een elektrische motor van 148 pk en permanente voorwielaandrijving.

Snelladen met een maximum van 46 kW laadt de batterij in ongeveer 43 minuten op van 10% tot 80%, terwijl langzaam laden met 3,6 kW bijna 13 uur duurt. De relatief duurdere Nissan Leaf+ is de auto die u wilt, want deze biedt een 59kWh batterij en een actieradius van 150 tot 315 mijl, afhankelijk van uw rijgedrag.

Een vermogen van 215 pk en een koppel van 251 lb-ft door de voorwielen is meer dan voldoende, terwijl de snelheid van 0-100 km/u onder de 7 seconden ligt. Snel DC opladen met 46kW duurt een uur, terwijl langzaam opladen bijna 11 uur duurt. Qua design ziet de Nissan Leaf er niet bijzonder aantrekkelijk uit, maar het interieur is wat levendiger.

  Is de Peugeot 3008 Hybrid4 een goede auto?

De Leaf+ is ook een verrassend ruime auto met voldoende ruimte voor en achterin. De rijervaring is vrij gewoon, terwijl het comfort van de elektrische auto’s voldoende is.

Conclusie – De Peugeot e-208 is beter

Op het eerste gezicht lijkt het alsof de Nissan Leaf veel beter is dan de e-208, zeker als je bedenkt dat de Leaf een grotere accu, meer ruimte en een betere actieradius biedt. Howelectric carer, alle van de batterij en bereik voordelen die de Nissan Leaf heeft, schieten tekort ten opzichte van de e-208 omdat zijn oplaadsnelheden ongelooflijk traag zijn. Dit betekent dat elektrische caren als de e-208 een kleinere accu heeft, u meer rijtijd in de e-208 kunt doen omdat u hem veel sneller kunt opladen.

Qua design ziet de e-208 er zowel van binnen als van buiten gewoon doelgerichter uit. Hij is veel aantrekkelijker en heeft veel meer karakter van achter het stuur. De Leaf, hoewel een elektrische auto, voelt niet echt onderhoudend aan.

De e-208 is beter uitgerust, laadt veel sneller op, biedt een betere waarde, ziet er beter uit en heeft veel meer karakter.

FAQ Sectie

Waarom zou ik de Nissan Leaf kopen in plaats van de Peugeot e-208?

De Nissan Leaf is de meest comfortabele auto voor meerdere volwassenen omdat hij veel meer ruimte biedt, zowel in de auto als in de kofferbak. Als u dagelijks niet meer dan 150-310 mijl bereik nodig hebt en u kunt hem ’s nachts opladen, dan kunt u profiteren van de voordelen van de accu van de Leaf ten opzichte van de e-208.

  Nissan Leaf betrouwbaarheid

Howelectric carer, als u een elektrische auto wilt waarmee u ook lange afstanden kunt afleggen, zou ik voor de e-208 gaan, omdat snellere laadsnelheden in de echte wereld veel belangrijker zijn dan alleen de batterijgrootte. Dit komt omdat u uw rijgewoonten kunt aanpassen om uw actieradius te vergroten/verkleinen, terwijl laadsnelheden niet veranderbaar zijn, althans niet door de consument.

Is de Nissan Leaf beter dan de Leaf+?

De Nissan Leaf+ is beter dan de gewone Leaf omdat hij meer elektrische auto’s, meer vermogen en een groter bereik biedt dankzij een grotere accu. Deze verschillen spelen een grote rol omdat de laadsnelheden van de Nissan Leaf nogal beschamend zijn voor de staat van de huidige auto-industrie.

Dat gezegd zijnde, Nissan gaat de laadsnelheden van de komende Nissan Leaf+ verbeteren, wat betekent dat u hem kunt opladen met 100kW, wat de laadsnelheden met meer dan de helft zal verlagen en de Leaf+ veel concurrerender zal maken.

Is de Nissan Leaf de eerste elektrische auto?

De Nissan Leaf wordt vaak aangeduid als de allereerste in massa geproduceerde elektrische auto, en dat is waar. Het is niet de allereerste elektrische auto, want elektrische auto’s maakten hun debuut in de 19e eeuw, maar niemand slaagde erin om een echte consumentenelektrische auto voor de massa te maken vóór Nissan.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts