Veel voorkomende 4.6 Ford motor problemen

De 4.6L Ford motor is een van de meest betrouwbare Ford motoren die ooit gebouwd zijn. Hij werd gebruikt van de jaren 1990 tot 2014. De 4.6L motor is vaak te vinden in de Mustang, de Expedition, de E-serie auto’s, de Explorer, en een paar andere Ford mainstream modellen. Veel mensen prijzen de 4.6L als een van de beste Ford-motoren aller tijden.

Als het gaat om veel voorkomende problemen, lijkt de 4.6L te lijden aan een behoorlijk aantal. De meest voorkomende Ford 4.6L motor problemen worden geassocieerd met het inlaatspruitstuk falen, timing ketting problemen, bougie problemen, en daling van de motoroliedruk. Deze kunnen soms vrij goedkoop te verhelpen zijn, terwijl sommige zelfs een paar duizend dollar kunnen kosten.

Het goede van de 4.6L is dat hij zo gebouwd is dat je er gemakkelijk zelf aan kunt werken. De bougies, de bobines, en alle kabelbomen zijn heel gemakkelijk bereikbaar, wat deze motor tot een favoriet van veel Ford-eigenaren heeft gemaakt.

Daarom is het onderhoud van deze motor eenvoudig, zodat het voor iemand heel moeilijk is om er niet aan te sleutelen. Dat gezegd hebbende, als je goed voor deze motor zorgt, gaat hij waarschijnlijk heel lang mee.

Ford 4.6L V8 – problemen met inlaatspruitstuk

De 1996 tot 2001 Ford Mercury en Crown Victoria modellen staan bekend om hun inlaatspruitstuk problemen. Beide gebruikten de 4.6L V8 en het probleem met het inlaatspruitstuk is één van de ergste problemen met deze motor. Het probleem is dat Ford het spruitstuk van plastic heeft gemaakt, wat niet het meest duurzame materiaal is, zeker niet als het in de buurt van een hete motor wordt geplaatst.

  Ford Fusion Hybrid Betrouwbaarheid

Deze spruitstukken slijten heel snel en veroorzaken koelvloeistoflekken die onvermijdelijk leiden tot oververhitting van de motor. Dit leidt uiteindelijk tot een hoop andere problemen, zoals kromme ringen en kromme koppen. Het kost ongeveer $750 om dit probleem te verhelpen, maar sommige Crown Vic en Mercury eigenaren kregen zelfs een gratis oplossing van Ford.

Ford 4.6L V8 – Problemen met de distributieketting

De 4.6L motor werd ontworpen met een hoop kostenbesparende technieken. Sommige waren bedoeld om de motor goedkoper te maken, andere om het onderhoud goedkoper te maken. Het timing systeem op de 4.6L is niet het beste omdat delen ervan gemaakt zijn van plastic dat het op een gegeven moment waarschijnlijk zal begeven.

Dit kan een groot aantal problemen veroorzaken, die catastrofaal kunnen uitpakken voor de motor. Als de plastic kettinggeleiders breken, raakt uw ketting uit lijn. Als dit niet vroeg genoeg wordt aangepakt. De ketting kan rond de motor slingeren en veel extra problemen veroorzaken. Om het nog erger te maken, moet u de hele motor uitbouwen, wat op zich al bijna $1000 kost.

Ford 4.6L V8 – Problemen met bougies

Problemen met bougies worden meestal geassocieerd met de Ford F150 en de Ford Expedition. De reden waarom deze stuk gaan is vanwege een dun gietstuk aan de bovenkant van de aluminium cilinderkoppen. De bougie is bestand tegen de druk van het verbrandingsproces, maar wanneer de compressie haar hoogtepunt bereikt, is de kans groot dat de bougie door de cilinderkop heen vliegt.

  Passen Mercedes velgen op Ford?

Reparaties zijn mogelijk, maar het beste is om de hele cilinderkop te vervangen. Als u dat veilig kunt doen, kunt u de kop opnieuw indraaien, zo niet, wees dan bereid ongeveer $1.000 te betalen voor een gloednieuwe cilinderkop.

Ford 4.6L V8 – Motoroliedruk problemen

Volgens een stel Ford eigenaren heeft de 4.6L motor ook last van motoroliedruk problemen. Het lijkt erop dat er veel mogelijke oorzaken zijn en een lage oliedruk kan er zelfs toe leiden dat veel onderdelen van de motor niet goed gesmeerd worden. Als uw motor niet goed gesmeerd wordt, kunnen verschillende motoronderdelen tegen elkaar botsen en zelfs de motor volledig vernielen.

Veel voorkomende symptomen van een lage oliedruk zijn waarschuwingslampjes voor de oliedruk, de geur van brandende olie, oververhitting van de motor, motorstoring of slechte motorprestaties. Een defecte oliepomp lijkt in de meeste gevallen de oorzaak te zijn. De mogelijke kosten om dit te verhelpen variëren van een paar honderd dollar tot een paar duizend dollar, afhankelijk van hoe aangetast de motor is.

FAQ Sectie

Hoe betrouwbaar is de Ford 4.6L V8?

De Ford 4.6L V8 schijnt een van de meest betrouwbare Ford-motoren ooit te zijn, althans volgens een stel eigenaars. Maar de enige manier om deze problemen te vermijden is de motor goed te onderhouden. Dat betekent alle vloeistoffen verversen wanneer dat nodig is en alle onderhoudsbeurten uitvoeren volgens de aanbevelingen van Ford.

  Ford Focus Betrouwbaarheid

Als u dat doet, zal de motor waarschijnlijk heel lang meegaan. Zorg er in elk geval voor dat u altijd een inspectie vóór de aankoop uitvoert wanneer u overweegt een auto te kopen.

Maakt Ford nog steeds de 4.6L V8?

Ford introduceerde deze motor voor het eerst in 1990 en in die tijd vond de motor zijn weg naar veel verschillende Ford-modellen. De motor bleef tientallen jaren in de buurt omdat hij voor veel eigenaren een populaire keuze was. Het is misschien niet de beste motor naar hedendaagse maatstaven, maar destijds was het een indrukwekkende motor.

Ford stopte uiteindelijk met de productie ervan in 2014 toen hij werd vervangen door kleinere, afgeslankte motoren die krachtig genoeg zijn om zelfs de 4.6L V8 te verslaan.

Hoeveel vermogen kan de 4,6 liter V8-motor van Ford aan?

Volgens verschillende bronnen online kan de 4.6L V8-motor van Ford maximaal ongeveer 500 pk aan. Sommigen zeggen dat 450pk de echte limiet is, maar ervaren tuners kunnen de motor tot 500pk brengen zonder dat de motor ontploft.

Een gebouwde 4.6L Ford motor is een soort tikkende bom, althans volgens veel Ford forums. Sommigen zeggen dat het blok ongeveer 600pk kan verdragen, terwijl de zuigers beperkt zijn tot ongeveer 400-450pk.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts