Veel voorkomende BMW N20 motor problemen

BMW N20 Problemen

BMW heeft verschillende uitzonderlijke motoren op de markt, en de BMW N20 is er daar één van. Deze motor werd geïntroduceerd in 2011 om de N52 en N53 motoren te vervangen. Ondanks dat de N20 motor betrouwbaar is, komen er ook verschillende problemen voor. Wat zijn de meest voorkomende BMW N20 motor problemen?

Enkele van de meest voorkomende problemen met de BMW N20 motor zijn problemen met de distributieketting, olielekkage, problemen met het koelsysteem, slechte bougies, veelvuldig olie verversen, gescheurde pakking van het oliefilterhuis en een slechte luchtmassameter. Ondanks dat er verschillende problemen zijn, is de BMW N20 motor betrouwbaar en presteert uitstekend.

De BMW N20 motor heeft 1.6-liter en 2.0-liter opties. Het is ook een turbo viercilinder DOHC benzinemotor met variabele kleplift en variabele kleptiming. Deze motor vervangt de natuurlijk aangezogen zescilinder N52/N53 omdat hij gelijkwaardige modellen aandrijft en dus een vergelijkbaar vermogen levert als de N52- en N53-motoren.

Toch biedt de N20 een beter koppel bij lage toerentallen en een grotere efficiëntie dan de N52/N53-motoren. Bovendien beschikt hij over een twin-scroll turbocompressor, dubbel-VANOS, Valvetronic, directe injectie, automatische stop-start en een elektrische waterpomp.

Wat zijn de meest voorkomende problemen van de BMW N20 motor?

Timing ketting problemen

Het meest voorkomende probleem met de BMW N20 motor is de distributieketting. Dit probleem komt bij bijna alle BMW’s voor. Toch is dit probleem woekerend bij BMW N20 motoren gemaakt tussen 2011 en 2015. Dit komt omdat BMW de onderdelen van de distributieketting opnieuw heeft ontworpen op BMW N20 motoren die na 2015 zijn gemaakt; dit probleem komt dus niet vaak voor.

Tekenen van een slechte distributieketting op de N20 motor zijn buitensporige speling, een luid gejank van de motor, en veel krassen op de ketting.

  Hoe lang gaan BMW's mee?

Olielekkage

Een ander veel voorkomend probleem waar BMW gebruikers met de N20 motor mee te maken krijgen zijn olielekkages. Dit gebeurt omdat kleppendeksel en kleppendekselpakking gemaakt zijn van respectievelijk kunststof en rubber. Als gevolg hiervan slijten ze snel, waardoor olie begint te lekken en verschillende problemen veroorzaakt.

Het kleppendeksel en de kleppendekselpakking moeten om de 60.000 mijl worden vervangen om olielekkage en andere problemen te voorkomen.

Gescheurde oliefilterhuis pakking

Net als de kleppendeksel pakking, is de oliefilterhuis pakking ook gemaakt van rubber dat niet lang stand houdt. Na meer dan 60.000 mijl te hebben afgelegd, moet u dit onderdeel in de gaten houden omdat het kan barsten en verschillende problemen kan veroorzaken. Vervang de pakking van de oliefilterbehuizing om de 60.000 mijl.

Slechte bougies en bobines

Bougies en bobines slijten sneller. Daarom moet u na 50.000 mijl de bougies en bobines vervangen om ervoor te zorgen dat de motor soepel loopt. Deze twee onderdelen zijn van vitaal belang omdat ze het lucht-brandstofmengsel in de cilinder tot ontbranding brengen en zo vermogen genereren.

Regelmatig olie verversen

Nadat uw BMW N20 een aantal kilometers heeft gereden, moet u het oliepeil in de gaten houden, omdat een slechte pakking van het oliefilterhuis en de kleppendekselpakking ertoe kan leiden dat de motor olie verliest. Daarom kan het nodig zijn de olie vaker dan normaal bij te vullen. Ververs de olie om de 7.000 mijl.

Slechte luchtstroommeter of massaluchtstroomsensor

Een ander veel voorkomend probleem waarmee eigenaars van een BMW N20 motor te maken kunnen krijgen is een hoog brandstofverbruik. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door een slechte luchtstroommeter of massaluchtstroomsensor. Als de massaluchtstroomsensor slecht wordt of defect raakt, kan de motor te rijk gaan lopen, wat tot een slecht brandstofverbruik leidt. Vervang de slechte massaluchtstroomsensor.

  Wat is beter, BMW sDrive of xDrive?

FAQ

Is de BMW N20 motor betrouwbaar?

Dat hangt af van het modeljaar waar u het over heeft. De vroegere BMW N20 motor, die tussen 2011 en 2015 werd gebouwd, heeft namelijk veel problemen. Daarentegen heeft het laatste model, dat tussen 2015 en 2017 werd gebouwd, minder problemen. Dus, het laatste model is betrouwbaarder dan het oudere model.

Over het geheel genomen is de BMW N20-motor betrouwbaar, want hij scoort iets bovengemiddeld betrouwbaar. Maar zoals de meeste BMW motoren is ook deze motor kostbaar en omslachtig om te repareren.

Welke BMW modellen zijn met de BMW N20 motor uitgerust?

Verschillende BMW modellen zijn uitgerust met de N20 motor. Enkele daarvan zijn de 2013 tot 2016 E89 Z4 sDrive18i, 2011 tot 2017 F25 X3 sDrive20i, 2014 tot 2016 F32 420i, 2011 tot 2016 F10 520i, 2013 tot 2016 F10 520Li, 2011 tot 2016 E89 Z4 sDrive28i, 2014 tot 2016 F32 428i, en nog veel meer.

Wanneer moet de BMW N20 distributieketting vervangen worden?

Afhankelijk van hoe goed u uw BMW auto met een N20 motor onderhoudt, kunt u problemen met de distributieketting beginnen te ondervinden na het afleggen van 50.000 mijl. Als u uw wagen echter niet goed onderhoudt, kunt u deze problemen al vanaf 40.000 mijl krijgen. Dus, moet u controleren en vervangen van de distributieketting op de N20 motor elke 50.000 mijl.

Na hoeveel kilometer begint de BMW N20 motor problemen te krijgen?

Dat hangt ervan af hoe goed u voor uw BMW zorgt. Niettemin kunnen mensen met BMW wagens die met de N20 motor zijn uitgerust, zich na meer dan 60.000 mijl aan kleine problemen verwachten. Ernstige problemen zouden moeten beginnen na het afleggen van 100.000 mijl.

  Veelvoorkomende BMW sDrive Problemen

Als u uw auto altijd goed onderhoudt, zult u ernstige problemen ondervinden en kunnen grote reparaties worden uitgevoerd na meer dan 150.000 mijl.

Hoeveel kost een BMW motorrevisie?

De herstelling van een motor is goedkoper dan de heropbouw van een motor. Echter, als er veel problemen zijn, is het beter om de motor te reviseren, in plaats van slechts een paar problemen te repareren. De kosten voor het repareren van een BMW motor kunnen tussen de $3.000 en $5.000 liggen. Natuurlijk varieert de kostprijs naargelang het type motor.

Echter, als u van plan bent om een BMW N20 motor te herbouwen, moet u deel te nemen met ongeveer $ 4.500. De N20 is een van BMW’s duurste motoren.

Samenvatting

Als u van plan bent om een BMW met een N20 motor te kopen, is het van cruciaal belang om enkele van de problemen te kennen die u waarschijnlijk zult tegenkomen voordat u erin investeert. De BMW N20 is een betrouwbare motor gebouwd tussen 2011 en 2017. Het heeft echter een aantal veel voorkomende problemen, zoals problemen met de distributieketting, olielekkage, slechte bougies en problemen met het koelsysteem.

Het goede nieuws is dat de meeste van deze problemen kunnen worden behandeld door een professionele BMW monteur of bij een BMW service center. Al met al zal goed onderhoud de levensduur van de BMW N20 motor verlengen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts