Veel voorkomende Ford 7.3 Godzilla problemen

De laatste jaren zien we dat de auto-industrie langzaam afstapt van de traditionele verbrandingsmotoren ten gunste van hybridisatie en elektrificatie, wat uiteindelijk moet leiden tot de toekomst van koolstofvrij vervoer. Elke autoconstructeur produceert EV’s, hybrides en kleinere motoren omdat hij weet dat dit de toekomst is.

Ford is echter nog niet klaar om de machtige motor met grote cilinderinhoud op te geven en ontwikkelt nog steeds enkele van ’s werelds grootste motoren. De 7.3L Ford V8 is waarschijnlijk een van, zo niet de grootste cilinderinhoud motor die momenteel kan worden gekocht in een nieuwe auto in de wereld. Het is echt een indrukwekkende motor, maar hij is niet perfect.

De meest voorkomende problemen met de 7.3L Godzilla hebben te maken met de bedrading van de bougie, een hoog olieverbruik, problemen met het timingsysteem, en cilinderuitslag. We moeten ook vermelden dat het verbruik van de 7.3L hilarisch is voor een model uit 2022, maar dat is te verwachten van een motor die zo groot is als deze.

Al met al is de 7.3L een indrukwekkende motor die waarschijnlijk de laatste grote motor zal zijn die we ooit in een massaproductie-auto zullen zien. Koop hem nu het nog kan, want deze zullen er niet veel langer meer zijn.

Ford 7.3L V8 – Problemen met de bedrading van de bougie

De bougie kabelboom is ontworpen om de bougies met de bobines te verbinden. Dit wordt gedaan zodat de bobines stroom naar de bougies kunnen sturen om een vonk te creëren. Vooral oudere 7.3L V8-motoren, maar ook sommige nieuwere, lijken last te hebben van ontstekingsfouten die terug te voeren zijn op een defecte bedradingsbundel van de bougie.

  Ford Taurus X Betrouwbaarheid

Het goede nieuws is dat dit relatief gemakkelijk kan worden verholpen en dat het niet veel geld kost om te repareren. Het slechte nieuws is dat als de bedradingsbundel volledig faalt, het niet in staat zal zijn om stroom te sturen naar de bougies die de auto volledig onbestuurbaar zal maken. U kunt een bedradingsbundel van een derde partij krijgen die dit probleem volledig lijkt op te lossen.

Ford 7.3L V8 – Olieverbruik problemen

Een motor zo groot als deze heeft veel motorolie nodig voor koeling, smering, en reiniging doeleinden. Veel eigenaars hebben echter gemeld dat de 7.3 graag veel olie verbrandt, misschien zelfs een beetje te veel. Dit betekent dat u uw olie eerder moet verversen dan de aanbevelingen aangeven, om er 1000% zeker van te zijn dat uw motor niet lijdt onder een tekort aan olie.

Als dat wel het geval is, kan een gebrek aan motorolie een motor volledig vernielen. Uw motor kan oververhit raken, een verkeerde ontsteking krijgen, afslaan en zelfs helemaal kapot gaan. Houd daarom altijd de oliepeilstok in de gaten, want u moet 100% zeker zijn.

Ford 7.3L V8 – Problemen met het timingsysteem

De 7.3L V8 wordt geleverd met een systeem genaamd “Variabele timing” dat is ontworpen om brandstof te besparen. Gezien het feit dat deze kolos van een motor veel brandstof verbruikt, is een systeem als dit inderdaad een geweldige toevoeging. Het is veilig om te zeggen dat het systeem een grote rol speelt in het leveren van betere brandstofkilometers, maar het lijkt erop dat het niet het meest betrouwbare systeem is dat er is.

  Ford Edge te vermijden jaren - De beste en slechtste jaren

Het slechte nieuws is dat dit systeem deel uitmaakt van het distributiesysteem van de auto, dat bestaat uit de distributieketting en de spanner, die van vitaal belang zijn voor de motor om te kunnen werken. Sommige eigenaars hebben geklaagd over deze falende als gevolg van variabele timing die de motor volledig kan vernietigen.

Ford 7.3L V8 – Cilinder scoring problemen

Sommige eigenaars hebben geklaagd dat de 7.3L V8 soms last heeft van cilinderuitslag die wordt veroorzaakt door een gebroken zuigerveer. Ze zeggen ook dat deze problemen kunnen worden herleid tot de vervuilde binnenkant van de zuigers of zelfs slechte smering van de motor.

Een gebroken zuigerveer kan een catastrofaal probleem zijn, dus het moet zo snel mogelijk worden aangepakt. Het goede ding is dat dit probleem vrij geïsoleerd lijkt te zijn, maar het is ernstig genoeg om het in dit artikel te vermelden.

Ford 7.3L V8 – problemen met het brandstofverbruik

Het slechte brandstofverbruik is niet te wijten aan een mechanisch probleem, maar eerder aan het feit dat de motor gewoon te groot is. Ford zegt dat je 10-15MPG zou moeten halen met deze motor, maar veel eigenaren zeggen dat 5-10MPG een veel waarschijnlijker scenario is.
Dit betekent dat de 7.3L V8 een van de minst zuinige motoren is die je op dit moment kunt kopen, zo niet de minst zuinige van allemaal. Dit komt met het grondgebied als je gewoon niet kunt maken een motor zo groot als deze zuinig.

FAQ Sectie

Is het zinvol om een 7.3L Ford te kopen?

Met 430 pk kan niemand zeggen dat de 7.3L V8 zwak is, maar iedereen kan wel zeggen dat 430 pk voor een 7.3L V8 hilarisch is. Voor een beetje context, Mercedes kwam met een 2.0L 4-cilinder turbomotor die vrijwel gelijk is aan de 7.3L V8, ook al is hij minder dan de helft kleiner.

  Veelvoorkomende problemen met de Ford Fiesta Ecoboost

Dit werpt de vraag op of het wel zin heeft om deze motor in 2022 te kopen? Financieel gezien heeft het weinig tot geen zin om hem te kopen. Maar als u hem mooi vindt en niet om efficiëntie geeft, ga er dan voor.

Is de 7.3L Ford betrouwbaar?

Ook al is de 7.3L V8 te groot, te zwak en te inefficiënt, toch kan niemand hem als onbetrouwbaar bestempelen. Sommigen zeggen zelfs dat de 7.3L V8 de meest betrouwbare Ford motor is die je kunt krijgen, en ik ben geneigd het daarmee eens te zijn.

Als u hem goed onderhoudt en alle kleine problemen oplost, hem in goede staat houdt, is er geen reden waarom deze motor de 300.000 mijl niet zou kunnen overschrijden.

Hoeveel mag u trekken met een Ford 7.3L V8?

Velen vinden dat de 7.3L V8 van Ford een motor is die weinig plus-, maar veel minpunten heeft. Een van de meest indrukwekkende dingen aan de 7.3L V8 is echter dat hij 19.500 pond kan trekken, iets wat u zeker niet kunt doen met een Mercedes 2.0L 4-cilinder met turbocompressor met een vergelijkbaar vermogen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts