Veel voorkomende Ford Edge EcoBoost motorproblemen

De Ford Edge is een middelgrote crossover die voor het eerst werd geïntroduceerd in 2006 en sindsdien continu in productie is. Het is ook een van de meest populaire en meest succesvolle Ford crossovers die ooit is uitgekomen dankzij zijn grootte, nut en waarde. De Edge wordt geleverd met twee verschillende EcoBoost-motoren, een 2.0L EcoBoost 4-cilinder en een 2.7L V6 EcoBoost voor de prestatiegerichte ST-variant.

Qua betrouwbaarheid lijken deze twee motoren redelijk betrouwbaar als je er goed voor zorgt. De 2.0L EcoBoost motor is ontworpen om u een moeiteloze ervaring te bieden die niet veel brandstof verbruikt en niet te duur is in gebruik. Aan de andere kant is de 2.7L V6 EcoBoost veel duurder, maar veel leuker om te rijden.

De meest voorkomende Ford 2.0 EcoBoost motor problemen worden geassocieerd met een gebarsten uitlaatspruitstuk en de lage druk brandstofpomp, terwijl de meest voorkomende Ford 2.7L V6 EcoBoost problemen worden geassocieerd met de motor klepgeleiders en oliepan lekken die de motor kan vernietigen als je ze niet op tijd opmerken.

Al met al komen beide motoren met bepaalde voor- en nadelen en komt het erop neer wat u belangrijker vindt. Als u efficiëntie, betrouwbaarheid, lage bedrijfskosten en een kleinere impact op het milieu wilt, kies dan voor de 2.0L motor. Wil je kracht, opwinding en moeiteloosheid, ga dan voor de 2.7L V6.

Ford Edge EcoBoost motorproblemen – 2.0 EcoBoost gebarsten uitlaatspruitstuk problemen

Tijdens de ontwikkeling van deze motor heeft Ford besloten dat het uitlaatspruitstuk het beste uit roestvrij staal kan bestaan en direct op de cilinderkop kan worden geplaatst. Dit levert bepaalde prestatie- en verpakkingsvoordelen op, waardoor de motor krachtiger en efficiënter wordt doordat hij iets lichter en minder terughoudend is.

  Is de Ford F-150 Lightning een goede auto?

Als u echter veel gas geeft of deze motor vaak gebruikt om te slepen, kan het spruitstuk veel te heet worden. Dit zal op zijn beurt de roestvrijstalen behuizing samentrekken en uitzetten en uiteindelijk haarscheurtjes veroorzaken die de turbo uiteindelijk volledig kunnen opblazen.

Ford Edge EcoBoost motor problemen – 2.0 EcoBoost lage druk brandstofpomp problemen

De Ford EcoBoost 2.0L motor wordt geleverd met twee brandstofpompen. De lagedruk brandstofpomp wordt gebruikt om de brandstof uit de brandstoftank naar de hogedruk brandstofpomp te pompen die de brandstof onder extreem hoge druk naar de motor stuurt. Dit systeem is ontworpen omwille van de efficiëntie en omdat een enkele pomp veel te veel zou werken om dit op een efficiënte en consistente manier te doen.

Het probleem hierbij is echter dat een brandstoffilter direct tussen de brandstoftank en de lagedrukbrandstofpomp is geplaatst. Als dit brandstoffilter verstopt raakt (en dat zal uiteindelijk gebeuren), zal dit de lagedruk-brandstofpomp zwaar belasten, die heel hard moet werken om de nodige brandstof aan de hogedruk-brandstofpomp te leveren. Zorg ervoor dat u dit brandstoffilter vervangt voordat dit gebeurt, want dit kan extra schade veroorzaken aan de rest van uw brandstoftoevoersysteem.

Ford Edge EcoBoost motor problemen – 2.7L V6 EcoBoost motor klepgeleiders problemen

Het lijkt erop dat veel Ford 2.7L V6 modellen gebouwd tussen 2016 en 2017 last hebben van een defect dat verband houdt met de klepgeleiders van de cilinderkop. Het probleem hierbij is dat dit een motorolielek veroorzaakt dat in de verbrandingsmotor terechtkomt en afbrandt. U zult geen olieplassen op de grond kunnen zien, wat slecht is omdat dit probleem heel gemakkelijk onopgemerkt kan blijven.

  Is de Ford Focus Ecoboost een goede auto?

Dit verhoogt uw totale olieverbruik, zozeer zelfs dat u elke 2000-3000 mijl een kwart olie verbruikt. Het duidelijkste symptoom van dit probleem is blauwe rook uit de uitlaat. Het goede nieuws is dat Ford dit probleem gratis zal oplossen, maar alleen als u het op tijd opmerkt.

Ford Edge EcoBoost motorproblemen – 2.7L V6 EcoBoost oliepan lekt.

Sommige Ford Edge ST modellen gemaakt tussen 2015 en 2017 hadden last van een probleem in verband met de oliepan die niet goed was afgesloten met de motor. Dit veroorzaakt een aanzienlijke olieplas die nauwelijks onopgemerkt kan blijven. Het probleem hier is dat de oliepan is gemaakt van plastic terwijl het motorblok is gemaakt van aluminium en het is echt moeilijk om deze twee materialen volledig af te dichten omdat de ene aanzienlijk zachter is.

Het goede nieuws is dat Ford dit probleem gratis zal oplossen, dus zorg ervoor dat u het bijbehorende Ford servicebulletin voor dit probleem vindt.

FAQ Sectie

Is de 2.0L EcoBoost-motor van de Ford Edge goed?

De Ford 2.0L EcoBoost-motor levert 250 pk en 280 lb-ft koppel, wat door velen als meer dan voldoende wordt beschouwd. Deze variant van de Ford Edge kan worden gekoppeld aan Ford’s intelligente AWD-systeem of het gewone FWD-systeem. Een achttraps automaat is ook in de mix en het hele pakket is echt goed voor de meeste mensen.

  Ford F150 Betrouwbaarheid

250 pk is echt veel voor een 2.0L motor deze dagen, dus je moet geen gebrek aan vermogen op uw dagelijkse woon-werkverkeer. Wie echter meer vermogen wil, kan kiezen voor het Ford Edge ST-model met zijn 2,7 l V6 EcoBoost-motor.

Is de Ford Edge 2.7L EcoBoost V6 een goede motor?

De 2.7L V6 in de Ford Edge is een veel krachtigere motor dan de 2.0L in het instapmodel van de Edge. De V6 levert 335 pk en 380 lb-ft koppel, dat is 100 lb-ft koppel meer dan de 2.0L EcoBoost.

De V6 klinkt ook veel beter en is over het geheel genomen een soepelere motor. Al met al is het echt moeilijk om kritiek te leveren op de 2.7L V6, omdat het een heel goede motor is. Maar met 335 pk en 380 lb-ft aan koppel mag u geen topprestaties verwachten.

Welke Ford Edge EcoBoost-motor is de beste?

Als u waarde hecht aan kosten, brandstofefficiëntie en uitstoot, kiest u best voor de 2.0L EcoBoost, die op zich niet zwak is, maar zeker niet zo krachtig als de 2.7L EcoBoost V6. Als u daarentegen waarde hecht aan vermogen, snelheid, souplesse en een topmodel, dan is de Ford Edge ST met zijn 2.7L EcoBoost V6 de keuze van de liefhebber.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts