Veel voorkomende Ford Super Duty 10 versnellingsbak problemen

De Ford F150 is al tientallen jaren de populairste auto op de Amerikaanse markt, en de nieuwste F150 weet die trend voort te zetten. Dit betekent echter niet dat de F150 en zijn grotere heavy-duty broers volledig foutloos zijn, want dat zijn ze niet. Deze trucks hebben veel onvolkomenheden, sommige door gebrek aan onderhoud, andere door gebrek aan technische knowhow.

Dit heeft geleid tot drie verschillende class-action lawsuits tegen Ford met betrekking tot alleen de F150, en één daarvan is gericht op de 10-traps automatische versnellingsbak. Veel aanklagers zeiden dat de 10-traps automatische versnellingsbak gewoon veel te schokkerig, hard en agressief is, zoveel dat het “levensgevaarlijke” problemen oplevert, vooral op de snelweg.

Ford heeft ook een massale terugroepactie gehouden voor vrijwel alle F250 en F600 modellen vanwege een probleem met de eerste planetaire ring. Andere problemen zijn problemen met de defecte pompaandrijving en de koppelomvormer, die beide een aanzienlijke invloed kunnen hebben op uw totale eigendomservaring.

Al met al heeft Ford de 10R140 transmissie niet echt zo zwaar gemaakt als sommige van hun trucks. Dit heeft geleid tot veel terugroepacties en sommigen stellen zelfs dat er later dit jaar nog meer terugroepacties kunnen komen. Dit is echter niet zo ongewoon, want veel van ’s werelds beste transmissies hebben jaren van problemen doorgemaakt voordat ze zo goed werden als we ze nu kennen.

Ford Super Duty 10 versnellingsbak problemen – Ruw en agressief schakelen

Waarschijnlijk het meest besproken probleem met de 10R140 transmissie is het gebrek aan verfijning waardoor de auto vaak ongelooflijk ongemakkelijk kan rijden. Dit heeft geleid tot een paar verschillende class-action rechtszaken tegen Ford. Ook al zijn sommige van deze rechtszaken gedeeltelijk verworpen, het betekent nog steeds niet dat de 10-speed vrij is van alle problemen.

  Veel voorkomende Ford 2.0 EcoBoost problemen

Veel eigenaren die niets te maken hebben met de class-action rechtszaak hebben gezegd dat de 10R140 gewoon niet voldoet aan de moderne normen en dat sommige transmissies die een decennium of twee ouder zijn nog steeds beter leefbaar zijn. Het is ook vermeldenswaard dat deze problemen er niet voortdurend zijn, ze hebben de neiging te verschijnen en te verdwijnen om onbekende redenen.

Ford Super Duty 10 versnellingsbak problemen – Eerste planetaire ring montage probleem

Terug in 2021 gaf Ford een massale terugroepactie uit die vrijwel alle Ford F250 en F600 Super Duty trucks omvatte vanwege het probleem met de ringassemblage. Het lager in deze ring zal zichzelf vervuilen en ervoor zorgen dat de transmissie op een echt ruwe manier schakelt, zozeer zelfs dat het vaak kan voelen alsof de transmissie zichzelf wil losrukken van de rest van de auto.

Hierdoor gaat het lampje van de sleutel branden en gaat de auto in de 7e versnelling en weigert te werken. Als dit probleem blijft ravage de binnenkant van de transmissie, zal de auto volledig ontkoppelen van de transmissie, wat betekent dat je niet in staat zal zijn om achteruit te selecteren of een andere versnelling voor die kwestie.

Ford Super Duty 10 versnellingsbak problemen – Storing pompversnelling

De Ford Super Duty 10 versnellingsbak lijkt ook last te hebben van pompversnellingen die, om de een of andere reden, duidelijker lijken te zijn bij dieselmodellen. Dit probleem kan gemakkelijk worden opgemerkt als u voortdurend zeurende geluiden uit de transmissie hoort komen. Ford zegt dat dit volkomen normaal is omdat deze tandwielen “recht gesneden” zijn en ze inherent luidruchtiger zijn dan in andere transmissies.

  Ford Ranger betrouwbaarheid

Sommige eigenaren hebben echter melding gemaakt van vuil en puin in de tandwielen van de pomp, wat helemaal niet normaal is. Hoe dan ook, zorg ervoor dat u deze onderdelen inspecteert als u vreemde geluiden hoort, want geen enkele transmissie mag klinken alsof het een operazanger is.

Ford Super Duty 10 versnellingsbak problemen – koppelomvormer problemen

Om deze lijst af te maken, gaan we koppelomvormer problemen noemen die ook lijken te zijn stressen veel Ford vrachtwagen eigenaren. De converter koppelingen lijken te worden vermoeiend en buigen na verloop van tijd die onvermijdelijk leidt tot hun uiteindelijke breekpunt. Velen geloven dat deze problemen de levensduur van de versnellingsbak beïnvloeden, omdat ze bij sommige modellen steeds weer voorkomen.

Een ander probleem dat de koppelomvormer na verloop van tijd ernstig kan beschadigen, is overmatige hitte die zich in de buurt van de ingangsas van de omvormer ophoopt. Hitte is de stille moordenaar van alle delicate mechanische componenten, wat betekent dat dit ook uw converter kan vernietigen na een tijdje.

FAQ Sectie

Waarom biedt Ford transmissies met 10 versnellingen aan?

Op het eerste gezicht lijkt het overbodig om een 10-versnellingsbak te gebruiken omdat 10 versnellingen een beetje te veel is. Ford heeft dit echter gedaan om verschillende redenen die de prestaties en de efficiëntie verbeteren. Om te beginnen, door de versnellingen korter te maken en meer versnellingen te hebben, probeer je in wezen de motor altijd in zijn optimale vermogensband te houden, wat betekent dat de motor altijd reageert en de truck altijd klaar is om te gaan.

  Ford Fiesta ST betrouwbaarheid

Wanneer u echter een snelweg bereikt en de cruisecontrol inschakelt, zal de transmissie waarschijnlijk in de hoogst mogelijke versnelling schakelen om het toerental optimaal te houden. Dit zal onvermijdelijk uw brandstofefficiëntie op lange afstanden maximaliseren omdat het toerental altijd perfect is.

Wanneer introduceerde Ford de 10-versnellingsbak?

Ford introduceerde de 10-versnellingsbak voor het eerst in 2017, maar gebruikte hem pas in 2021 als standaard voor vrachtwagens van de F-serie. Dat betekent dat Ford er vertrouwen in heeft dat de 10-speed een geweldige versnellingsbak is en dat alle problemen die hem nu plagen na dit alles snel verdwenen zullen zijn.

Ford gelooft dat de 10-versnellingsbak een geweldig basispunt is voor toekomstige transmissie-upgrades, we zullen moeten afwachten hoe de 10-versnellingsbak op lange termijn zal presteren.

Welke Ford-transmissie is het beste?

Ford heeft door de jaren heen geweldige transmissies gebouwd, wat betekent dat het moeilijk is om uit alle transmissies de beste te kiezen. Toch willen we enkele van de grootste hits van Ford aanstippen. In de jaren zestig werd de Ford C4-transmissie geroemd als de beste ter wereld. 60 jaar later is hij nog steeds even goed als in de jaren 60.

De C6 transmissie staat ook bekend als een legende, evenals de AOD transmissie. De AOD-transmissie en de 4R70W staan ook bekend als enkele van de beste Ford-transmissies aller tijden.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts