Veel voorkomende problemen met BMW E36

BMW E36 problemen

De BMW E36 is een betrouwbare en goed presterende compacte zakenauto met veel carrosseriestijlen om uit te kiezen. Hij is ook zuinig, duurzaam en heeft een soepele rit. Maar zoals veel BMW’s heeft ook deze auto een aantal problemen. Dus, wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW E36?

De BMW E36 wordt geconfronteerd met problemen zoals roest, defecte waterpomp, ruw stationair, slechte kleppendeksel pakking, zwakke achterste subframe, remlicht circuit fout, elektrische storingen, en radiator lekken. In tegenstelling tot de meeste compacte executive BMW auto’s, is dit model gemakkelijker en goedkoper te repareren. En met een goede verzorging kunnen de meeste van deze problemen vermeden worden.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW 336?

Defecte waterpomp

Dit is een veel voorkomend probleem bij oude BMW modellen. Aangezien de meeste oude BMW’s zijn gemaakt met kunststof waaiers die de koelvloeistof door de motor stuwen, hebben deze onderdelen de neiging om defect te raken. En als ze het niet begeven, zullen ze breken of barsten. Als gevolg daarvan zal de motor oververhit raken, de waterpomp corroderen, waardoor koelvloeistof gaat lekken, en een zeurend geluid veroorzaken.

Om dit probleem op te lossen, moet u de defecte of gebarsten waterpomp vervangen door een nieuwe. Controleer uw auto altijd en vervang dergelijke onderdelen op tijd om ernstige en kostbare reparaties te voorkomen.

Roest

Een ander veel voorkomend probleem waar BMW E36 eigenaren mee te maken moeten hebben is roest. Roest op de BMW E36 ontwikkelt zich rond de motorkap, voorspatborden, en achterklep onder de nummerplaat. De belangrijkste oorzaak van roest op deze auto is een verrotte kit. Door de rotte kit, komt er vocht in de naden van de auto.

  Beste tweedehands BMW X3 om te kopen

Als de verroeste delen in een slechte staat zijn, kan het zijn dat u ze moet vervangen. Maar als de roest niet goed verspreid is, moet u de naden opnieuw afdichten.

Radiator lekt

Net als de waterpomp is ook de radiator in de BMW E36 gemaakt van kunststof. Daardoor gaat dit onderdeel sneller kapot. Wanneer uw BMW E36 meer dan 130.000 mille bereikt, moet u dit probleem verwachten. De radiator is samen met de thermostaat gemaakt van plastic.

Wanneer de plastic thermostaat en radiator barsten, breken, of defect raken, zullen ze leiden tot een koelvloeistof lek, wat zal leiden tot oververhitting van de motor. U zult de slechte radiator en thermostaat moeten vervangen om dit probleem te verhelpen.

Fout in remlichtcircuit

Hoewel niet erg gebruikelijk, hebben sommige BMW E36 325i eigenaren gemeld dat ze het check engine lampje zien dat een “brake light circuit error” aangeeft. Dit probleem wordt normaal gesproken veroorzaakt door een slechte remschakelaar of een intermitterende lamp socket contact probleem. Laat de monteur deze onderdelen repareren om het probleem op te lossen.

Ruw stationair

Er zijn twee dingen die meestal ruw stationair in de BMW E36 veroorzaken. De eerste is een vuile regelklep. Dit kan verholpen worden door de regelklep schoon te maken. De tweede oorzaak van een ruw stationair toerental komt daarentegen meestal voor bij E36s van voor 1994. Door een slechte afdichting kunnen zware regenbuien overstromingen veroorzaken in het DME compartiment, wat leidt tot ruw stationair draaien. Dicht de auto goed af om dit te voorkomen.

  Waarom u geen BMW moet kopen

Elektrische storing

De meeste BMW modellen komen met elektrische problemen. De BMW E36 is hierop geen uitzondering. Deze auto wordt geleverd met defecte kofferbak bedrading. Sommige gebruikers hebben gemeld dat hun auto vlam vatte als gevolg van deze fout. Laat de monteur dit probleem oplossen voordat u een gebruikte BMW E36 aanschaft.

Slechte klepdeksel pakking

De klepdeksel pakking is een ander onderdeel van de BMW E36 dat moet worden nagekeken. Dit onderdeel begint problemen te krijgen na het klokken van meer dan 50.000 mijl. Als de klepdeksel pakking faalt, kan de olie beginnen lekken langs de cilinderkop. Wanneer dit gebeurt, kunt u brandende olie opmerken en blauwe uitlaatrook zien.

Zwak achterste subframe

Het subframe van de BMW E36 wordt meestal veroorzaakt door een hoger koppel van een gemodificeerde motor of een hogere belasting van de ophanging en misbruik van het circuit. Het goede nieuws is dat professionele monteurs dit probleem hebben verholpen door een fix voor het chassis te maken en lasplaten aan te brengen.

FAQ

Is BMW E36 betrouwbaar?

Ja, de BMW E36 is een van de meest betrouwbare compacte auto’s op de markt. De meeste betrouwbaarheidsbureaus hebben hem een bovengemiddelde betrouwbaarheidsscore gegeven. Niettemin kan het onderhoud van deze wagen duur zijn omdat de onderdelen vrij duur zijn. Bovendien registreert hij meer problemen dan de meeste van zijn concurrenten.

Na hoeveel kilometer begint de BMW 36 problemen te vertonen?

De BMW E36 begint al na 50.000 mijl problemen te vertonen. Dit komt omdat hij bestaat uit veel plastic onderdelen die nauwgezet gecontroleerd en vervangen moeten worden. Om te voorkomen dat u al na 100.000 mijl problemen krijgt, zijn de juiste zorg en onderhoud nodig.

  BMW M2 Betrouwbaarheid

Is de BMW E36 duur in onderhoud?

Dat hangt af van het modeljaar. Hoe dan ook, het onderhoud van de BMW E36 blijft duur in vergelijking met zijn concurrenten. Gemiddeld moet u jaarlijks minstens 1.100 dollar uitgeven om deze wagen te onderhouden. En als u een serieus probleem krijgt, kunnen de kosten nog hoger oplopen.

Wat is het meest betrouwbare BMW E36 modeljaar?

De BMW 318i 2002 is de meest betrouwbare BMW E36. Deze auto kreeg van AA Cars een betrouwbaarheidsscore van vier op vijf. Bovendien was hij uitgerust met een 1,5-liter driecilinder turbomotor die meer dan 141 pk leverde.

Als u echter een gebruikte BMW 318i uit 2002 koopt, zorg er dan voor dat deze in goede staat is met een goede historie.

Slotgedachten

De BMW E36 is een van de mooiste BMW 3-Series ooit gemaakt. Alle BMW E36 modeljaren hebben goed gepresteerd. Echter, als u van plan bent om te investeren in de BMW E36 model, zult u te maken krijgen met een aantal problemen. Deze omvatten roest, defecte waterpomp, slechte kleppendeksel pakking, radiator lekken, elektrische storingen, remlicht circuit fout, en ruw stationair draaien.

Ondanks dat de BMW E36 meerdere problemen heeft, is het nog steeds een zeer betrouwbare auto. Het is een van de meest betrouwbare BMW modellen op de markt omdat het minder problemen registreert. Met de juiste zorg en onderhoud, kan de 36 een lange tijd meegaan.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts