De Porsche 718 Cayman is het instapmodel Porsche 2-zits hardtop sportwagen die veel van zijn onderdelen deelt met de 718 Boxster. De 718 familie wordt geleverd met ofwel relatief anticlimax 4-cilinder Boxster motoren of echte Porsche 911-grade vlakke 6-cilinder motoren met precies de perfecte hoeveelheid vermogen voor de grootte van de 718’s.
Als het op betrouwbaarheid aankomt, is de 718 line-up relatief betrouwbaar, maar er zijn enkele problemen die het waard zijn om bij stil te staan. Om te beginnen heeft de 718 Cayman last van transmissie-gerelateerde problemen die vaker voorkomen bij eerdere 718 modellen. De 718 Cayman heeft ook problemen met de airco compressor.
Andere problemen hebben te maken met de motor, het brandstofsysteem, en mogelijk de airbags. Porsche heeft de 718-reeks voortdurend geactualiseerd om veel problemen die eerdere modellen teisterden, op te lossen. Daarom zijn de nieuwere 718-modellen veel beter als het gaat om betrouwbaarheid.
Het is zinvol om een 718 Cayman te kopen omdat het een echt opwindende auto is om in te rijden. Hij kost misschien meer geld om te onderhouden dan sommige van zijn concurrenten, maar de meeste mensen zijn bereid om ervoor te betalen omdat de Cayman geweldig rijdt en die geliefde Porsche badge op de voorkant heeft.
Porsche 718 Cayman – Transmissie problemen
De Porsche 718 Cayman heeft in het verleden diverse problemen gehad met de PDK automatische transmissie. De PDK dual-clutch versnellingsbak wordt algemeen beschouwd als een van de allerbeste dual-clutch versnellingsbakken in de industrie, maar dingen waren niet zo rooskleurig toen de PDK voor het eerst zijn weg vond naar de 718 Cayman en Boxster modellen.
Veel bronnen melden dat de versnellingsbak in deze twee modellen vaak onrustig was, niet reageerde en soms zelfs slipte. Het sperdifferentieel slipte van tijd tot tijd en de wendbaarheid van de auto bij lagere snelheden was een beetje te hard en springerig.
Porsche 718 Cayman – airco problemen
Het komt niet als een verrassing dat de 718 Cayman een A/C systeem van de fabriek krijgt, maar wat wel verrassend is, is dat het A/C systeem soms de neiging heeft om problemen te veroorzaken. Eigenaars hebben gemeld dat de airco compressor een beetje te luid en te ratelend is, terwijl de condensatie leidingen voortijdig slijten op oudere 718 modellen.
Soms is de auto niet in staat om de cabine snel genoeg te verwarmen of af te koelen, wat meestal een systeemspoeling en hervulling vereist. Al met al, als u op zoek bent naar een 2e hands 718 Cayman, zorg ervoor dat u het A/C systeem test om 100% zeker te zijn dat alles is zoals het zou moeten zijn.
Porsche 718 Cayman – Motor problemen
De 718 Cayman heeft een overvloed aan motorkeuzes, maar de meeste mensen verkiezen de 6-cilinders boven de kleinere 4-cilinders. Veel 6-cilinder motoren in de 718 hadden echter ernstige problemen met de drijfstang, waardoor Porsche de productie van het 718 model zelfs heeft moeten stopzetten voordat dit probleem volledig is opgelost.
Deze problemen kunnen leiden tot afslaan, motorschade en in het ergste geval zelfs motorbranden. De motoren van auto’s die voor deze stopzetting zijn geleverd, zijn inmiddels vervangen. Controleer daarom of de auto die u op het oog heeft een nieuwere motor heeft.
Porsche 718 Cayman – Airbag problemen
Problemen met airbags komen veel voor in de huidige auto-industrie omdat veel auto’s met tientallen airbags worden geleverd en deze allemaal perfect moeten werken, anders kunnen ze meer kwaad dan goed doen. Porsche heeft voor veel 718-modellen twee afzonderlijke terugroepacties uitgeschreven om defecte airbagmodules te vervangen.
De eerste terugroepactie vond vroeg in de 718-productie in 2016 plaats, terwijl de latere terugroepactie werd uitgegeven voor auto’s die tot 2018 zijn gemaakt. Deze kunnen een ernstige bedreiging voor uw leven zijn daarom moeten ze worden vervangen als ze dat nog niet zijn.
Porsche 718 Cayman – problemen met het brandstofsysteem
Sommige Porsche 718 Cayman modellen hebben last van slechte brandstofleidingen die vervangen moeten worden omdat ze lekken kunnen vormen en zo tot een motorbrand kunnen leiden. Porsche heeft hierdoor een terugroepactie uitgevaardigd en het lijkt erop dat het auto’s zijn die tussen juli 2019 en januari 2020 zijn gefabriceerd en die last hebben van deze problemen.
We hebben al gezegd dat airbaggerelateerde problemen een enorm probleem zijn, maar problemen met betrekking tot het brandstofsysteem zijn potentieel nog ernstiger omdat ze kunnen leiden tot brand. Ga daarom na of het model dat u op het oog hebt, deze leidingen door Porsche heeft laten vervangen.
FAQ Sectie
Moet ik een Porsche 718 Cayman kopen?
Als u op zoek bent naar een 2-zits compacte sportwagen met een premium badge, zijn er geen auto’s die kunnen concurreren met de Porsche Cayman. De enige auto die mogelijk met de Cayman kan concurreren is de Boxster, die in feite dezelfde auto is, maar dan zonder dak.
De Porsche Cayman is er al een tijdje en iedereen weet hoe goed de Cayman is als het op rijden aankomt. Hij heeft een middenmotor die voor een perfecte gewichtsbalans zorgt en daardoor voelt de Cayman ongelooflijk innemend aan om mee te rijden.
Welke 718 Porsche Cayman is het beste?
De beste 718 Porsche Cayman is de pas uitgebrachte 718 GT4 RS. Deze $140.000+ 2-zits racewagen voor de straat is het meest serieuze Cayman model aller tijden, niet alleen van de 718 line-up. Dit was de eerste keer dat Porsche besloot om de Cayman een RS-behandeling te geven, waardoor de auto in een kart veranderde.
Tot de GT4 RS was de top-of-the-line Cayman de GT4, een auto die veel erkenning kreeg van autojournalisten die hem uitriepen tot de beste auto van het jaar of de beste auto die Porsche maakt. Dit is een groot succes voor de Cayman, want de 911 was altijd degene die iedereen wilde hebben.
Is de Porsche Cayman de 911 van een arme man?
Nee, de Porsche Cayman en de Porsche 911 zijn totaal verschillende auto’s en het is logischer om te zeggen dat de VW Kever een poor man’s 911 is dan te zeggen dat de Cayman dat is. De Cayman is een middenmotor terwijl de 911 een achtermotorige auto is.
De Cayman is kleiner, wendbaarder en beter uitgebalanceerd, terwijl de 911 rijdt zoals een 911 altijd heeft gereden, anders dan alle andere auto’s die er zijn.