Stuurbekrachtiging is een essentiële veiligheids- en comfortvoorziening die alle moderne auto’s hebben. Als u ooit in een auto zonder stuurbekrachtiging hebt gereden, bent u zich terdege bewust van alle voordelen die stuurbekrachtiging u biedt. Het maakt het gemakkelijker om met de auto te manoeuvreren en het maakt uw auto ook veiliger omdat u snel en correct kunt reageren.
De stuurbekrachtiging moet betrouwbaar zijn, zo niet, dan loopt u een groot risico op een ongeval. Als zodanig, moet u goed aan te wijzen van de redenen waarom je verliest stuurbekrachtiging vloeistof. Het kan zijn omdat uw stuurinrichting slangen en afdichtingen zijn versleten of het kan zijn omdat u de verkeerde vloeistof gebruikt.
De stuurwielvloeistofpomp kan ook stuurbekrachtigingslekken veroorzaken. Als u uw stuurvloeistof overvult, gaat u ook lekken veroorzaken. Tot slot, zorg ervoor dat uw stuurwiel vloeistof te controleren op scheuren en beschadigingen, want dit is vaak de meest voorkomende boosdoener voor herhaalde stuurbekrachtiging lekken.
Al met al, het beste wat je kunt doen is uw auto naar een ervaren reparatiewerkplaats, omdat het negeren van deze problemen kan ertoe leiden dat uw stuurbekrachtiging volledig stoppen met werken. Dit is niet iets wat je wilt, omdat dit kan leiden tot allerlei extra problemen, terwijl ook het maken van de auto moeilijker om te rijden.
Uw stuurbekrachtigingsslangen en afdichtingen zijn versleten
Veel factoren beïnvloeden hoe goed uw stuurbekrachtiging werkt. Het stuurbekrachtigingssysteem krijgt meestal te maken met hoge druk, temperatuurschommelingen, allerlei externe elementen zoals vochtigheid, hitte, kou, corrosie en zelfs normaal gebruik.
Dit betekent dat de slangen en dichtingen na verloop van tijd zullen verslijten en stuurbekrachtigingslekken zullen veroorzaken. Hoe het ook zij, de meeste stuurbekrachtigingssystemen zijn gemaakt om een lange tijd mee te gaan. U moet zich over het algemeen geen zorgen maken over uw stuurbekrachtiging voor minstens 60k mijl als alles werkt zoals het hoort.
U gebruikt het verkeerde mengsel stuurbekrachtigingsvloeistof
Niet alle stuurbekrachtigingssystemen zijn hetzelfde, wat betekent dat ze niet allemaal hetzelfde type smering gebruiken. Sommige gebruiken vloeistoffen op siliconenbasis, terwijl andere afhankelijk zijn van synthetische automatische transmissievloeistoffen.
Het juiste type mengsel is van essentieel belang als u wilt dat uw stuurbekrachtigingssysteem naar behoren werkt. De stuurbekrachtigingspomp is afhankelijk van de vloeistof zelf, dus als u het verkeerde type vloeistof gebruikt, kunt u op de lange termijn veel meer problemen veroorzaken. Het verkeerde mengsel kan ook corrosie veroorzaken en dat is niet iets wat u op uw auto wilt.
Defecte stuurbekrachtigingspomp
Als uw stuurbekrachtigingsvloeistofpeil niet op het juiste peil is, kan dit veel schade veroorzaken aan het stuurbekrachtigingssysteem. Als uw vloeistofpeil laag is, zal uw stuurbekrachtigingspomp waarschijnlijk veel harder moeten werken om de vloeistof door het systeem te laten circuleren.
Dus als u uw stuurbekrachtigingsvloeistof bijvult en de lekken blijven aanhouden, betekent dit vaak dat uw stuurbekrachtigingspomp de schuldige is. Luister of u een jankend geluid hoort als u het stuurwiel draait, want dit is een veelvoorkomend symptoom van een defecte stuurwielpomp.
Overvullen van het stuurbekrachtigingsreservoir
Deze reden spreekt voor zich, omdat het systeem is ontworpen om met een bepaalde hoeveelheid stuurbekrachtigingsvloeistof te werken. Als u het reservoir overvult, zullen alle slangen en dichtingen slijten omdat ze veel meer vloeistof moeten verdragen dan anders het geval zou zijn.
Dit kan eenvoudig worden verholpen door het reservoir dubbel te controleren en ervoor te zorgen dat de vloeistofniveaus op een adequaat niveau zijn.
Uw stuurbekrachtigingsreservoir is gebarsten of beschadigd
Het reservoir van de stuurbekrachtiging is gevoelig voor allerlei externe factoren, zoals hoge temperaturen, vuil, steenslag, ijs, enzovoort. Dit betekent dat het reservoir zelf vrij gemakkelijk beschadigd kan raken, en als dat echt het geval is, zal dat zeker lekkage van de stuurbekrachtiging veroorzaken.
Het reservoir is ontworpen met twee slangen eraan vast, de zendslang en de retourslang. Dit zijn de twee meest voorkomende plaatsen waar lekken ontstaan omdat het reservoir zelf meestal is gemaakt van robuuste materialen zoals aluminium.
FAQ Sectie
Hoeveel kost het om een lek in de stuurbekrachtiging te repareren?
Dat hangt af van wat er vervangen of gerepareerd moet worden, maar gemiddeld ligt dat tussen de $50 en $200. Als u de slangen moet vervangen, moet u rekenen op ongeveer $80-150 met de arbeid inbegrepen. Een andere belangrijke factor om in gedachten te houden is waar het lek zich bevindt.
Als het bereiken van het lek veel werk met zich meebrengt, zoals het verwijderen van allerlei nabijgelegen componenten, kunnen reparaties zoals deze veel meer kosten dan slechts $200. Hoe dan ook, het is het beste om het probleem te verhelpen in plaats van te wachten tot uw hele stuurbekrachtigingssysteem sterft.
Kunt u een auto besturen met een lek in de stuurbekrachtiging?
U kunt technisch gezien met de auto rijden met een lek in de stuurbekrachtiging. U kunt zelfs met de auto rijden zonder stuurbekrachtiging in het algemeen, maar beide zijn niet iets wat u zou moeten doen. Omdat het stuurbekrachtigingssysteem afhankelijk is van een aantal slangen, een pomp en een reservoir, riskeert u allerlei extra problemen als u met de auto rijdt.
Het is nooit een goed idee om niet te weten of uw stuurbekrachtiging op het punt staat te sterven of niet, vooral omdat er geen manier is waarop u goed kunt meten wanneer het systeem op het punt staat te falen.
Hoe repareer ik een lek in de stuurbekrachtiging?
De meeste lekken worden veroorzaakt door versleten onderdelen, wat betekent dat u het probleem kunt oplossen door simpelweg een slang, een afdichting of een drukventiel te vervangen. Het repareren van een stuurbekrachtigingssysteem kan echter soms een stuk moeilijker zijn, wat betekent dat u uw auto naar een ervaren monteur moet brengen.
Als de afdichtingen zijn gebroken, kan het vaak betekenen dat je nodig hebt om alles te vervangen en dit soort reparaties vereisen veel vaardigheid en precisie, vooral als je wilt om het probleem voor altijd op te lossen.