Waarom u geen BMW moet kopen

BMW is door de jaren heen een icoon geweest voor prestaties en puur rijplezier, maar er bestaat al tijden een stigma rond BMW-rijders, en een groot vooroordeel dat het merk gemakkelijker kapot gaat dan andere merken. Is daar iets van waar? Ja, tot op zekere hoogte.

Een van de belangrijkste redenen om geen BMW te kopen zijn de eigendomskosten, samen met olielekken, en alle slecht werkende sensoren die BMW in nieuwere modellen heeft ingebouwd. BMW’s zijn duur in aanschaf en duur in onderhoud.

Top redenen om geen BMW te kopen

BMW’s zijn niet voor mensen die lang bij hun auto blijven

Als u een persoon bent die graag jaren in dezelfde auto rijdt en als er niets mis mee is om hem zo lang te houden als hij loopt, dan is BMW zeker niet voor u. Er is een reden waarom BMW een garantiedekking van slechts 4 jaar of 50.000 mijl biedt, wat nauwelijks genoeg is voor de meeste bestuurders aangezien u 50.000 mijl in minder dan twee jaar kunt afleggen als u elke dag op de weg bent. BMW auto’s zijn berucht voor het breken zodra ze buiten de garantie.

Nieuwe BMW wagens zijn niet meer wat het merk ooit was

BMW heeft de meerderheid van de old school autoliefhebbers verloren die tot zijn succes in de oude dagen leidden. BMW ging vroeger over pure prestaties op de weg en is lichtjes verschoven naar luxe door de jaren heen.

BMW’s besturing is gevoelloos geworden, en er zijn meer assistentie functies dan daadwerkelijk rijden dat gebeurt op de weg. Ongeacht een breed scala aan modellen, dragen slechts een paar nog steeds de oude geest van BMW. Jammer genoeg worden ze niet zo massaal geproduceerd en zijn ze moeilijker te verkrijgen.

  Welk merk heeft het beste interieur - Audi, Mercedes of BMW?

Dure pakketten

Als u een betere upgrade voor de radio van uw auto wilt kopen, moet u daar een flinke som voor betalen. En wil BMW dat toestaan, dan zult u ook een heel compleet pakket moeten voorkopen. Het pakket heeft niets te maken met de functie die u wilt, maar is vereist door hun systeem voor u om de optie te ontgrendelen om te kopen wat u in de eerste plaats wilt.
Uiteindelijk betaalt u misschien meer dan 2.000 dollar extra voor de radio die u in uw auto wilt hebben.

BMW heeft één van de hoogste eigendomskosten

De gemiddelde 10-jaar kost van het bezitten van een BMW wordt geschat op iets meer dan $18.000. Het is helemaal niet ongewoon om tussen de $1,000 en $2,000 per reparatie te betalen bij uw lokale monteur om de paar maanden, vooral als u een tweedehands BMW voertuig heeft gekocht.
Sommige BMW modellen hebben een gemiddelde jaarlijkse reparatiekost van $1.000, waardoor ze iets minder duur zijn in onderhoud, maar het is nog steeds een grote deal voor de meeste mensen.

Veel auto betrouwbaarheid ranking diensten rangschikken BMW op de 30e plaats van de 32 automerken in termen van betrouwbaarheid op de weg. Er zijn veel gemeenschappelijke problemen die zich voordoen in de meeste BMW’s. BMW staat misschien niet echt voor het breken van mijn portemonnee, maar in sommige gevallen is dit wel het scenario. De meeste auto’s uit de 3- en 5-serie die zijn uitgerust met zescilindermotoren zijn enigszins berucht om hun falende koelsystemen die nogal eens lekken en openbarsten.

Afschrijving en benzinekosten

BMW wordt sneller afgeschreven dan om het even welke andere wagen op de weg. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn, maar het is een feit dat een BMW na aankoop meteen een groot deel van zijn oorspronkelijke waarde verliest. U kunt tweedehands BMW’s vinden die slechts een paar kilometer zijn gereden en die 60 procent van de oorspronkelijke prijs kosten.
Er heerst een stigma rond deze wagens, en niemand is bereid om het volle bedrag te betalen voor een tweedehands BMW. Misschien worden potentiële klanten beïnvloed door de reputatie rond BMW rijders – agressief rijden en weinig tot geen onderhoud.

  Wat krijgt meer meisjes - BMW of Mercedes?

Of dit nu waar is of niet, het heeft zeker een klap gegeven aan de prijs van tweedehands BMW’s aangezien er veel nieuwe bestuurders zijn die staan te popelen om de weg op te gaan met een krachtige auto, en zij kiezen voor BMW. Onervaren bestuurders betekenen slecht onderhoud.

Wat is een goede gemiddelde mijl per gallon (mpg) om naar te kijken bij de aankoop van een voertuig? Dat is een betwistbare vraag, maar de meeste experts zouden zeggen dat 50 – 60 mpg geweldig is. Nou, het gemiddelde voor BMW is 36 met de nieuwere auto’s, volgens hun officiële documenten. Echter, in werkelijkheid, de meeste BMW’s geven u een gemiddelde mpg van 28-29 in de stad en tot 32 op de snelweg.

Elektrische problemen – sensoren en vensters

Nieuwere modellen BMW’s zijn berucht voor hun elektrische sensor storingen en het uitvallen van ramen en LED’s. De storingen zijn niet beperkt tot fancy sensoren, gadgets en elektronica. Soms weigeren eenvoudige dingen zoals deuren, ramen en handgrepen te functioneren op sommige modellen.

Een tweedehands BMW kopen

Hoe lang duurt het voor een BMW niet meer te repareren is?

De meeste oudere BMW modellen kunnen minstens 20 jaar meegaan tot ze het punt bereiken dat ze niet meer te repareren zijn. De jaren 1990 en 2000 – 2006 BMW 3 Reeks zijn uitgerust met zeer betrouwbare motoren en ongetwijfeld met het juiste onderhoud, kunnen deze voertuigen meer dan 20 jaar meegaan, zelfs meer dan 30 in sommige gelegenheden.

  Beste BMW voor off-road

Aan de andere kant, als u een BMW X5 met een 330D 3.0 dieselmotor rijdt, zou u hoogstwaarschijnlijk te maken krijgen met een defecte turbo, zowel binnen als buiten de garantieperiode.

Na hoeveel kilometer krijgen BMW wagens problemen?

Het grootste probleem met BMW wagens van de laatste jaren is hun koelvloeistofsysteem. Hoewel het uit verschillende onderdelen bestaat, kunnen ze allemaal stuk gaan, waardoor ze uiteindelijk vervangen moeten worden.
Over het algemeen kunnen de meeste BMW modellen tussen 80.000 en 120.000 mijl meegaan voordat u een grote reparatie nodig hebt, maar dat hangt natuurlijk sterk af van het niveau van de service en het regelmatige onderhoud.

Op welke kilometerstand moet ik letten bij de aankoop van een tweedehands BMW?

Bij de aankoop van een tweedehands BMW moet u zich een goed beeld vormen van de staat van onderhoud van de wagen. Als hij meer dan 100.000 mijl heeft afgelegd zonder grote problemen, verwacht er dan snel een, maar dat kan ook een teken van goed onderhoud zijn. Probeer in het algemeen een wagen te kopen met minder dan 80.000 mijl op de teller.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts