Welke inkomensklasse koopt hybride auto’s?

Koolstofvrije voertuigen winnen wereldwijd snel aan populariteit met zowel elektrische auto’s als hybrides. Volgens een paar verschillende bronnen overweegt meer dan 54% van de Amerikanen een EV of een hybride als hun volgende autoaankoop, wat het groeipatroon van koolstofvrij transport in de afgelopen jaren aantoont.

Elektrische auto’s zijn nog steeds de duurste van het stel, omdat een gemiddelde maandelijkse betaling voor een EV rond de 550 dollar ligt, terwijl een vergelijkbare hybride maandelijks maar liefst 100 dollar minder kost. Dit betekent dat hybride auto’s iets meer haalbaar zijn in vergelijking met elektrische auto’s, wat betekent dat het midden- tot hoge-inkomenshuishouden in de VS het meest houdt van hybride auto’s.

Anderzijds koopt de top 10% van de huishoudens in de VS wat inkomen betreft 35-40% van alle elektrische auto’s die te koop zijn. Dit komt niet als een verrassing aangezien de meeste EV-kopers meerdere auto’s bezitten en zij degenen zijn die zich het best kunnen aanpassen aan de EV-levensstijl.

Als we kijken naar een inkomensgroep van $175k per jaar, kopen zij 21% van alle EV’s die te koop zijn en slechts ongeveer 12% van de hybrides die te koop zijn. Hieruit blijkt ook dat de inkomensgroep die hybrides koopt lager is in vergelijking met EV’s, maar hoger in vergelijking met ICE-auto’s.

Inkomensklassen die hybride auto’s kopen

De gemiddelde credit score van een hybride koper is ongeveer 741, wat betekent dat deze kopers in de “Zeer Goed” credit score groep vallen. Als een vlekje van context die genieten van credit scores boven 750 worden beschouwd als “uitstekend”. Het is ook vermeldenswaard dat een gemiddelde EV-klant een kredietscore heeft van rond de 750.

Hoewel de meeste mensen verwachtten dat de inkomensgroepen die EV’s en hybrides kopen bijna identiek zouden zijn, is dat niet het geval. EV’s worden vooral gekocht door rijkere inkomensgroepen omdat veel van de meest gewilde EV’s op de markt een beduidend hoger prijskaartje hebben dan de populairste hybrides die er zijn.

  Welke SUV heeft de grootste kofferruimte?

Veel kopers keren echter terug naar ICE-auto’s omdat de meeste hybrides niet zo “waardegericht” zijn als je vaak auto’s koopt en verkoopt. Uit een studie blijkt dat een gemiddelde hybride auto $3700 extra kost in vergelijking met een vergelijkbare ICE auto, wat betekent dat je bijna 9 jaar nodig hebt om de extra kosten door brandstofbesparing terug te verdienen.

Dit heeft alleen zin als u een hybride kunt gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Factoren zoals deze zijn belangrijk als het gaat om leeftijdsgroepen die hybrides kopen, omdat zij meestal auto’s leasen en financieren gedurende een periode van 3-5 jaar.

Welke Amerikaanse staten en steden kopen de meeste EV’s en hybrides?

De VS als geheel vertoont een groot verschil in zowel de inkomensklassen die koolstofvrije voertuigen kopen als in de plaatsen waar ze gewoonlijk wonen. Californië is de meest populaire EV/Hybride staat in de VS met een vrij grote marge die ook de neiging heeft om toe te nemen naarmate de tijd vordert.

Washington en Florida volgen op Californië wat betreft de voorliefde voor auto’s met alternatieve aandrijving. De regio San Francisco – Oakland – San Jose koopt het grootste aantal hybrides en EV’s in de hele VS.

Charlottesville Virginia ligt achter op de SF regio’s wat betreft hybride/EV verkoop. De overgrote meerderheid van de steden en regio’s in de VS die het meest EV/hybride georiënteerd zijn, zijn gevestigd in Californië. Het lijkt erop dat de vraag van klanten naar koolstofvrij vervoer in deze regio’s het sterkst is en waarschijnlijk niet snel zal afnemen.

  Welke auto's zijn goed voor zwaarlijvige bestuurders?

De logica achter het kopen van hybride auto’s – Is het het waard!?

De meeste mensen denken dat ze door een hybride auto te kopen zowel het milieu als hun bankrekening sparen, maar het ligt een stuk ingewikkelder dan dat. Hoewel hybride auto’s u in theorie op lange termijn geld besparen, kosten ze ongeveer $3200 meer in vergelijking met een vergelijkbare ICE-variant.

Dus, om ze financieel haalbaar te maken, moet u deze kosten terugverdienen terwijl u een hybride bezit, wat soms moeilijk kan zijn als u niet de hele tijd op de hybride aandrijflijn kunt vertrouwen. Als zodanig duurt het 6-10 jaar voor de gemiddelde hybride eigenaar een noemenswaardige besparing ervaart als hij kiest voor een hybride in plaats van een ICE auto.

De voordelen van hybride auto’s zijn echter aanzienlijk wanneer u ze aanschaft als bedrijfswagenpark, omdat ze veel goedkoper zijn dankzij belastingverlagingen van de overheid. Als zodanig, de waarde van het kopen van een hybride is neer op elk individu en hoe ze de neiging om auto’s te verwerven en te gebruiken op een dagelijkse basis.

FAQ Sectie

Welke leeftijdsgroepen kopen hybrides?

Volgens enkele studies is meer dan 52% van alle hybride klanten ouder dan 55 jaar, wat betekent dat hybrides vooral de voorkeur hebben van de oudere generatie. EV kopers zijn over het algemeen iets jonger, waarschijnlijk omdat de EV sensatie meer relevant is voor de jongere en rijkere klant.

Dit komt echter niet als een verrassing omdat de leeftijdsgroep van 55 jaar en ouder toch al 44% van alle nieuwe auto’s koopt. Mannen kopen ook graag hybride wagens, want ongeveer 31% van de mannelijke klanten wil een hybride kopen als hun volgende wagen, terwijl ongeveer 26% van de vrouwen geïnteresseerd is in een hybride als hun volgende wagen.

  Wat zijn de voor- en nadelen van het kopen van een tweedehands auto?

Wat zijn de nadelen van hybride wagens?

Naast de eerder vermelde financiële logica achter hybride wagens, hebben ze ook een aantal nadelen waar de meeste klanten niet eens aan denken. Hybrides kosten meer geld, ze hebben de neiging minder vermogen te bieden terwijl ze ook zwaarder zijn, en ze zijn niet zo efficiënt op de snelweg.

De prijzen voor het vervangen van accu’s zijn nog steeds hoog en de beschikbaarheid van hybride auto’s is niet allesomvattend. Tenslotte zijn ze complexer, wat meestal betekent dat ze duurder zijn om te herstellen als er iets fout gaat.

Waarom zou ik een hybride kopen in plaats van een EV?

Als u nog nooit met een hybride of een EV hebt gereden, kunt u beter voor een hybride kiezen omdat hybrides de perfecte middenweg zijn tussen volledige elektrificatie en een traditionele ICE-wagen. Dit stelt u in staat om de wateren te testen en te zien of u iemand bent die kan profiteren van de overgang naar een EV vroeg.

Als u optimaal gebruik kunt maken van een hybride, kunt u de overstap maken naar een volwaardige EV als uw volgende autoaankoop. Aan de andere kant, als u niet van plan bent om het hybride aspect te maximaliseren, bent u beter af met een ICE auto.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts