{"id":1286,"date":"2021-09-02T10:26:49","date_gmt":"2021-09-02T10:26:49","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=1286"},"modified":"2021-09-02T10:26:49","modified_gmt":"2021-09-02T10:26:49","slug":"hebben-teslas-olie-nodig","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/hebben-teslas-olie-nodig\/","title":{"rendered":"Hebben Tesla’s olie nodig?"},"content":{"rendered":"\n
Aangezien Tesla een volledig elektrische auto is, zijn de onderhoudskosten van Teslas veel lager in vergelijking met andere luxe automerken zoals Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi en Range Rover. Maar hebben Teslas olie nodig?<\/p>\n\n\n
Ja, Teslas hebben olie nodig, maar hoeven die niet te verversen. Bovendien hebben ze smeerolie nodig en geen motorolie. Teslas worden geleverd met smeerolie in het differentieel of de tandwielreductiekast. Tesla-eigenaars hoeven dus, net als bij andere volledig elektrische auto’s, het oliepeil niet te controleren of olie te verversen omdat ze volledig elektrisch zijn.<\/p>\n\n\n
Bovendien is het belangrijk op te merken dat de motoren zelf geen olie hebben, maar de lagers en tandwielen hebben olie, zoals hierboven uitgelegd. Bovendien kan de olie in de lagers en tandwielen worden vervangen na meer dan 100.000 mijl in Tesla Model X en Model S voertuigen.<\/p>\n\n\n
Ondanks het feit dat Tesla’s volledig elektrisch zijn, hebben ze toch verschillende vloeistoffen nodig voor smeerdoeleinden. U vindt er koelvloeistoffen en vloeibare smeermiddelen. Deze vloeistoffen zijn echter levenslang verzegeld en kunnen niet worden vervangen. Bovendien hebben ze aircokoelvloeistof en remvloeistof.<\/p>\n\n\n
En omdat Teslas zijn uitgerust met een normale 12V-accu voor noodgevallen, zodat de auto zelf kan rijden, sturen en remmen als de hoofdaccu het zou begeven, moet er accuzuur in zitten. Maar zoals verwacht, is deze ook verzegeld en kan niet gemakkelijk worden bereikt.<\/p>\n\n\n
Niettemin ontbreken verschillende vloeistoffen die je normaal in een normale ICE auto zou vinden. Dergelijke vloeistoffen zijn de motorolie, de transmissievloeistof, het radiatorwater of antivries, en natuurlijk de brandstof.<\/p>\n\n\n
Tesla onderhoud is goedkoper omdat er niet veel bewegende onderdelen aan te pas komen. Naar schatting heeft een Tesla zo’n 17 tot 20 bewegende delen. Een traditionele ICE auto heeft daarentegen meer dan 2.000 bewegende delen. Met deze schatting is het makkelijker te zien waarom het onderhoud van een Tesla veel goedkoper is dan het onderhoud van een normale luxe auto.<\/p>\n\n\n
Dus, als u een Tesla bezit, hoeft u zich geen zorgen te maken over brandstoffilters, conventionele olieverversingen, emissiecontroles of het vervangen van bougies. En aangezien Tesla een volledig elektrische auto is, zijn zaken zoals remblokjes vervangen ongebruikelijk dankzij het regeneratieve remsysteem dat de slijtage van de remmen aanzienlijk vermindert.<\/p>\n\n\n
Zoals eerder gezegd heeft Tesla minder bewegende onderdelen, wat betekent dat de kosten voor reparatie en onderhoud iets lager zijn dan die van ICE-auto’s. Sommige Tesla-onderdelen hebben echter meer aandacht nodig dan andere. Deze omvatten:<\/p>\n\n\n
Nee, Tesla heeft geen jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig zoals de meeste ICE-auto’s. De meeste Tesla’s moeten echter na elke 12.000 mijl een onderhoudsbeurt krijgen. Maar voordat u uw auto naar een Tesla-servicecentrum bij u in de buurt brengt, kunt u het geplande onderhoud in de gebruikershandleiding raadplegen.<\/p>\n\n\n
Dat hangt af van het type garantie dat u hebt genomen. Als het een nieuwe beperkte garantie of een beperkte garantie op een tweedehands voertuig is, zal geen van hen worden be\u00efnvloed. Integendeel, als u een garantie hebt genomen die een uitgebreide serviceovereenkomst dekt, dan kan de garantie worden be\u00efnvloed.<\/p>\n\n\n
Neen, Tesla verbruikt geen brandstof. Het belangrijkste verkoopargument van Tesla is dat ze volledig elektrisch zijn. Bovendien rijden ze op batterijen die worden opgeladen via een laadstation of stopcontact thuis. Ze hebben dus geen benzine of brandstof nodig om te werken.<\/p>\n\n\n
Wanneer uw Tesla bijna leeg is, zal de auto u oplaadlocaties in uw omgeving voorstellen, zoals het dichtstbijzijnde Tesla superlaadstation. Afgezien van dat, zal het u laten weten wanneer u buiten het bereik van de dichtstbijzijnde Tesla supercharger komt. Een ander ding dat gebeurt wanneer uw Tesla zonder lading komt te zitten, is dat het geen constante snelwegsnelheid zal aanhouden.<\/p>\n\n\n
In tegenstelling tot traditionele brandstofauto’s ondergaat een Tesla niet veel slijtage, wat betekent dat er minder onderdelen zijn om je zorgen over te maken als je er meerdere kilometers op zet. Dingen zoals oliefilters hoeven niet na een paar kilometer te worden vervangen omdat deze auto volledig elektrisch is.<\/p>\n\n\n
Desondanks moet de Tesla nog steeds worden onderhouden en de fabrikant raadt aan om uw auto na elke 12.000 mijl te onderhouden. In het verleden vereiste Tesla jaarlijks onderhoud, maar dat is niet langer het geval. Enkele Tesla onderdelen die regelmatig moeten worden ge\u00efnspecteerd zijn banden, cabineluchtfilter, remvloeistoftest en aircoservice.<\/p>\n\n\n
Gemiddeld moet u bijna 300 dollar per jaar uitgeven om een Tesla te onderhouden. Een van de onderdelen die u jaarlijks moet onderhouden is bandenrotatie. Andere veel voorkomende reparaties zijn het vervangen van de zuurstofsensor, wiellagers, remklauwen en de regulator van de raammotor.<\/p>\n\n\n
Dus, als u zich heeft afgevraagd of Tesla olie nodig heeft of niet, dan weet u het nu. Tesla heeft olie nodig, maar geen motorolie om de motor te laten draaien. Trouwens, de olie in Tesla is niet bedoeld om te worden vervangen, maar als een geval zich voordoet dat het vereist om het te vervangen, moet het worden gedaan door een professional.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Aangezien Tesla een volledig elektrische auto is, zijn de onderhoudskosten van Teslas veel lager in vergelijking met andere luxe automerken zoals Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi en Range Rover. Maar hebben<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1286"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1286"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1286\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1286"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1286"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1286"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}