{"id":1377,"date":"2021-09-10T09:14:35","date_gmt":"2021-09-10T09:14:35","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=1377"},"modified":"2021-09-10T09:14:35","modified_gmt":"2021-09-10T09:14:35","slug":"maakt-volvo-elektrische-autos","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/maakt-volvo-elektrische-autos\/","title":{"rendered":"Maakt Volvo elektrische auto’s?"},"content":{"rendered":"\n

Volvo heeft als visie om tegen 2030 volledig over te schakelen op elektrische voertuigen. Met de lancering van de Volvo XC40 introduceerde Volvo zijn eerste volledig elektrische auto (EV). V\u00f3\u00f3r Volvo’s eerste EV was Volvo al volledig overgeschakeld op hybride technologie. Dit heeft te maken met Volvo’s streven om de wereldwijde CO2-uitstoot te verminderen.<\/p>\n\n\n

Volvo’s elektrische voertuigen<\/h2>\n\n\n

Met de introductie van de Volvo XC40 in 2019, stapte Volvo in de markt van elektrische voertuigen. Deze auto’s bieden pure elektrische kracht met nul koolstofuitstoot.<\/p>\n\n\n

De Volvo XC40 biedt een 402-pk motor die 0-60 mph kan gaan in slechts 4,7 seconden. Hij kan een actieradius van 418 km halen bij een volle 100% batterij. Hij kan ook voor 80% worden opgeladen in slechts 40 minuten.<\/p>\n\n\n

Volvo’s performance merk, Polestar, heeft ook zijn eigen EV ge\u00efntroduceerd in 2020, de Polestar 2, dat is een 5-deurs liftback. Het heeft een grote 78-kWh batterij die een geschatte 265 mijl kan rijden met 100% batterij. De auto komt in twee varianten, met een enkele motor en een dubbele motor. De single motor variant geeft een vermogen van 231 pk, terwijl de dual motor variant geeft een uitkomst van 208 pk.<\/p>\n\n\n

Een andere toevoeging aan Volvo’s line-up komt er in 2022. De Volvo C40 is helemaal klaar voor de lancering volgend jaar. De auto heeft een actieradius van 420 km met 100% accu en hij zal alle hoogwaardige veiligheidsvoorzieningen van Volvo bevatten.<\/p>\n\n\n

Volvo’s EV-technologie<\/h2>\n\n\n

Volvo gebruikt 78-kWh lithium-ion batterij in de XC40 Recharge. De auto is gemaakt op Compact Modular Architecture (CMA). CMA wordt vaak gebruikt om een XC40-verbrandingsmotor te herbergen. Het is echter aangepast om lithium-ion batterijen te kunnen verpakken.<\/p>\n\n\n

Dit resulteert in een forsere auto dan gebouwd op een op maat gemaakt batterij-elektrisch (BEV) platform. Dit komt omdat Volvo beweert dat ze deze auto in slechts 2 jaar hebben moeten bouwen, aangezien ze hem pas in 2017 hebben aangekondigd.<\/p>\n\n\n

Volvo’s toekomstplannen<\/h2>\n\n\n

In 2017 kondigde Volvo aan dat ze alleen nog maar auto’s met een elektrische en hybride motor gingen maken. Dit was zeer belangrijk omdat ze stopten met het maken van uitsluitend op fossiele brandstoffen gebaseerde motoren en leidde hen naar de productie van hun eerste EV.<\/p>\n\n\n

Volgend jaar zal hun elektrische gamma worden uitgebreid tot twee keuzes met de onthulling van de Volvo C40. En volgens hun ambities zal 50% van de auto’s die ze verkopen volledig elektrisch zijn tegen 2025. Tegen 2030 zijn ze zelfs van plan om geen hybrides meer te maken. Dit zal er uiteindelijk toe leiden dat ze tegen 2030 alleen nog maar elektrische auto’s verkopen.<\/p>\n\n\n

Wat zijn elektrische auto’s?<\/h2>\n\n\n

Elektrische auto’s worden aangedreven door elektrische energie op te slaan in batterijen. Deze batterijen worden vervolgens gebruikt om de elektrische motor te laten draaien. Elektrische auto’s die gebruik maken van accu’s zijn vaak stiller en ze hebben geen brandstofverbrandingsproces in zich. Dit resulteert in geen koolstofuitstoot via de uitlaat van de auto.
Er zijn drie soorten elektrische auto’s en Volvo heeft versies van alle drie:<\/p>\n\n\n