{"id":1515,"date":"2021-10-01T08:11:51","date_gmt":"2021-10-01T08:11:51","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=1515"},"modified":"2021-10-01T08:11:51","modified_gmt":"2021-10-01T08:11:51","slug":"alles-over-de-betrouwbaarheid-van-de-bmw-335i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/alles-over-de-betrouwbaarheid-van-de-bmw-335i\/","title":{"rendered":"Alles over de betrouwbaarheid van de BMW 335i"},"content":{"rendered":"\n

De BMW 335i is een betrouwbare auto als hij goed wordt onderhouden.<\/p>\n\n\n

Elke auto kan betrouwbaar blijken te zijn als hij goed wordt onderhouden. De BMW’s zijn meestal niet het meest betrouwbare Duitse autobedrijf, maar het heeft zijn eigen voordelen. De E92 335i heeft veel problemen gehad en had een aantal slechte betrouwbaarheids opmerkingen. Echter, indien goed onderhouden, kan deze auto u gemakkelijk meer dan 200.000 mijl geven.<\/p>\n\n\n

BMW E92 335i<\/h2>\n\n\n

De 335i was het coup\u00e9 model van de BMW 3-serie. Dit was de 5e generatie van de serie en hij werd gelanceerd in 2006, bijna na twee jaar na de introductie van de auto. Het 2-deurs coup\u00e9 ontwerp van de auto was zeer sportief, ondersteund door zijn zeer snelle twin-turbo N54 of N55 motor.<\/p>\n\n\n

Het design van de auto was sterk verbeterd ten opzichte van het coup\u00e9 model van de vorige generatie. Deze auto had nieuwer vormgegeven koplampen en achterlichten. Dit was ook het laatste 3-serie coup\u00e9 model, en daarna werd het overgegeven aan de 4-serie BMW’s. Het was ook een van de laatste 5e generatie 3-serie modellen die verkocht werden.<\/p>\n\n\n

Specificaties<\/h3>\n\n\n

De auto was een compacte executive BMW met een iDrive operatief systeem. Het iDrive besturingssysteem omvatte het nieuwe infotainmentsysteem met display vooraan, en had verschillende nieuwe functies zoals navigatie. De auto kwam ook met push-start optie. Het interieur van de auto was opgefrist en had houten bekleding op het dashboard en de deuren.<\/p>\n\n\n

De auto werd aangedreven door de twin-turbo 3.0 L 6-cilinder BMW N54 of N55 motor. Dit was een van de snelste motoren van BMW in die tijd. De prestaties van de auto zijn van topklasse BMW niveau. De wegligging in bochten en de tractie van de auto op de weg is geweldig.<\/p>\n\n\n

De twin-turbo motor zorgt voor 0 tot 60 mph in slechts 5.6s, met zijn topsnelheid van 155 mph. U kunt nog steeds genieten van de auto’s zware koppel van 248 Nm. Hij had ook een vierwielaandrijvingsoptie, die voor nog betere grip op de weg zorgde. Over het geheel genomen is de 335i inderdaad een sportwagen en kon er op de prestaties van de auto worden vertrouwd.<\/p>\n\n\n

Betrouwbaarheid<\/h3>\n\n\n

De auto wordt niet de meest betrouwbare BMW genoemd. De auto had veel problemen, maar als hij netjes wordt onderhouden, is hij betrouwbaar genoeg gebleken. Ook de 335i kreeg van RepairPal een zeer benedengemiddelde beoordeling van 2,0 op 5. Toch is dat nog geen slechte beoordeling als je hem vergelijkt met andere BMW’s, want BMW staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid.<\/p>\n\n\n

Als we echter kijken naar de meningen en ervaringen van mensen met de auto, dan is de auto niet zo betrouwbaar. Door zijn lange aanwezigheid op de markt, zijn de onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar, en u kunt ze zelf monteren. Als u zich niet bekommert om het onderhoud van de auto, dan zal dat voor veel problemen zorgen.<\/p>\n\n\n

Onderhoud<\/h3>\n\n\n

De 335i heeft een zeer hoge jaarlijkse onderhoudskost van $1030, maar als u echt zoveel zou spenderen, dan zou de wagen zo vlot lopen als een nieuwe. Het is nog steeds niet zo veel in vergelijking met andere BMW’s. De onderdelen en het onderhoud van de auto zijn ook wat duur, zoals u in de lijst kunt zien:<\/p>\n\n\n