{"id":1689,"date":"2021-11-12T10:46:45","date_gmt":"2021-11-12T10:46:45","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=1689"},"modified":"2021-11-12T10:46:47","modified_gmt":"2021-11-12T10:46:47","slug":"bmw-i3-betrouwbaarheid","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/bmw-i3-betrouwbaarheid\/","title":{"rendered":"BMW i3 Betrouwbaarheid"},"content":{"rendered":"\n
Elektrificatie van de transportsector is een must, want we stevenen af op een afschuwelijke opwarming van de aarde. BMW kondigde in 2013 zijn eigen elektrische auto aan, de i3, om dit probleem te bestrijden. De auto is een hatchback, maar biedt een zeer goede actieradius en ook de rijervaring komt niet in het gedrang.<\/p>\n\n\n\n
De i3 is een elektrische auto die bedoeld is als vervanger voor ICE-auto’s. Hij heeft een AC-elektromotor gekoppeld aan een 42 V lithium-ion batterij. De geschatte actieradius van deze auto kan worden verhoogd van 81 mijl tot bijna 153 mijl. De auto kan van 0 naar 60 mph gaan in 7.2 en de topsnelheid is 93 mph.<\/p>\n\n\n\n
Elektrische auto’s worden verondersteld de meest betrouwbare auto’s te zijn omdat ze geen bewegende delen hebben. Deze auto’s hoeven ook niet veel geolied te worden, dus dat scheelt ook weer tijd. Dit is echter niet helemaal waar en deze auto’s kunnen behoorlijk onbetrouwbaar zijn als de constructie niet aan de eisen voldoet.
De i3 is een betrouwbare auto die door de meeste organisaties met 4 van de 5 sterren wordt beoordeeld. De bouwkwaliteit is heel behoorlijk en er zijn niet veel problemen. Hij is echter nog steeds niet kogelvrij en kan u geld kosten aan onderhoud en andere vervanging van onderdelen.<\/p>\n\n\n\n
De veiligheid van auto’s is een belangrijk punt om te bespreken. De i3 heeft van de Euro NCAP een score van 4 op 5 sterren gekregen. Het is niet de beste BMW score, maar het is nog steeds beter dan velen. De passagiersveiligheid is zeer goed, maar omdat het een zeer kleine auto is, heeft de botsveiligheid enkele minpunten. Voor de rest is het een zeer veilige auto om in te rijden.<\/p>\n\n\n\n
Elektrische auto’s hebben niet veel bewegende delen, maar ze hebben toch wat onderhoud en olie nodig. Als u uw i3 wilt houden zoals hij de eerste keer was, moet u wat geld uitgeven aan het onderhoud ervan. Dat kost u zo’n $500 tot $1.000 per jaar voor zaken als motorolie, remvloeistof, bougies, enz.<\/p>\n\n\n\n
De BMW i3 is een Rear-Wheel-Drive auto.<\/p>\n\n\n\n
De BMW i3 is een auto met 4 zitplaatsen. De EPA classificatie voor deze auto is: Subcompacte Auto’s<\/p>\n\n\n\n
De BMW i3 heeft 181 pk en 199 lb-ft koppel. De motor is een Electric\/Gas met een cilinderinhoud van 0.65 Het brandstofsysteem is: Sequenti\u00eble MPI (injectie).<\/p>\n\n\n\n
BMW i3 heeft 20 X 5,5 inch gesmede aluminium voorwielen en 20 X 6 inch gesmede aluminium achterwielen.<\/p>\n\n\n\n
Volgens sommige eigenaars zorgt het defect in het ontwerp ervoor dat de snelheid van het voertuig plots daalt wanneer de batterijlading onder een bepaald niveau zakt. Sommige eigenaars ervoeren ook een verlies van hun remlichten, wat een plotselinge snelheidsval kan veroorzaken.<\/p>\n\n\n\n
De batterij van de i3 heeft een garantie van 8 jaar en 100.000 mijl. Dat is standaard voor elektrische auto’s van deze omvang. Er zijn geen meldingen van i3’s die zonder accu komen te zitten. Auto’s van begin 2013 bestaan nog steeds en worden zeer gewaardeerd op de tweedehandsmarkt.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Elektrificatie van de transportsector is een must, want we stevenen af op een afschuwelijke opwarming van de aarde. BMW kondigde in 2013 zijn eigen elektrische auto aan, de i3, om<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1689"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1689"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1689\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1690,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1689\/revisions\/1690"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1689"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1689"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1689"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}