{"id":227,"date":"2021-06-21T10:10:22","date_gmt":"2021-06-21T10:10:22","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=227"},"modified":"2021-06-21T10:10:22","modified_gmt":"2021-06-21T10:10:22","slug":"waarom-moet-je-geen-cabriolet-kopen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/waarom-moet-je-geen-cabriolet-kopen\/","title":{"rendered":"Waarom moet je geen cabriolet kopen?"},"content":{"rendered":"\n

In theorie zijn cabriolets geweldig, in de praktijk niet zo. Ook al lijkt het dat een cabriolet altijd een betere optie is dan een niet-cabriolet omdat je dan met het dak omhoog of omlaag kunt rijden, toch is de populariteit van cabriolets zo laag als ze ooit geweest is.<\/p>\n\n\n

En waarom is dat? Omdat mensen niet om cabriolets geven. De meeste mensen gebruiken hun auto als vervoermiddel en zijn niet ge\u00efnteresseerd in pk’s, koppel, rijeigenschappen, cabrio’s, sportwagens\u2026 Ze willen gewoon een auto die werkt en niet kapot gaat.<\/p>\n\n\n

En een cabriolet gebruikt honderden, zo niet duizenden extra onderdelen die in theorie stuk kunnen gaan. En als u geen cabrioliefhebber bent, zult u ze waarschijnlijk niet eens overwegen, vooral omdat ze ook meer geld kosten.<\/p>\n\n\n

Er zijn veel redenen waarom je wel of niet een cabriolet zou moeten kopen, en als je het met deze redenen eens bent, is de kans groot dat je er ooit een zult bezitten.<\/p>\n\n\n

Waarom niet<\/h2>\n\n\n

Kosten<\/h3>\n\n\n

Cabrio’s kosten meer geld om te kopen, te bezitten, te onderhouden en te verkopen. Bij sommige modellen moet u zelfs een fikse premie betalen voor een cabriolet, zo veel zelfs dat u in feite een goed uitgeruste coup\u00e9\/sedan ruilt voor een kale cabriolet zonder extra uitrusting.<\/p>\n\n\n

Als u de auto wilt verkopen, is de markt voor een cabriolet marginaal in vergelijking met een sedan\/coup\u00e9 markt. De kans is groot dat iemand die ge\u00efnteresseerd is in een coup\u00e9 een sedan zou overwegen en vice-versa. Maar iemand die ge\u00efnteresseerd is in een sedan of een coup\u00e9 zal bijna nooit een cabriolet overwegen.<\/p>\n\n\n

Ontwerp<\/h3>\n\n\n

Er zijn twee types cabriolets die het meest voorkomen, een hardtop cabriolet en een softtop cabriolet. En naarmate de tijd vordert, worden er steeds meer soft tops ontwikkeld en steeds minder hardtops. Hoewel esthetiek inderdaad uiterst subjectief is, hebben cabriolets de neiging er een beetje uit te zien.
En dat is vooral het geval bij cabriolets met softtop, omdat ze enigszins gebroken lijnen hebben en ze ontworpen zijn om er goed uit te zien zonder dak, niet met het dak erop. Zoals gezegd, esthetiek is subjectief, maar een stoffen dak zal er nooit zo aantrekkelijk uitzien als een ononderbroken paneel van metaal.<\/p>\n\n\n

Praktisch<\/h3>\n\n\n

Een andere belangrijke reden om een cabriolet over te slaan is het praktische aspect, aangezien cabriolets veel ruimte opofferen voor het rijden met het dak naar beneden. Laten we zeggen dat u op vakantie gaat en u het dak naar beneden wilt doen, de meeste cabrio’s bewaren het dak in de laadruimte, wat betekent dat de laadruimte ernstig wordt beperkt.<\/p>\n\n\n

En het heeft geen zin om op vakantie te gaan met de halve laadruimte. Bovendien is de daklijn van een cabriolet beduidend lager in vergelijking met een sedan\/coup\u00e9, wat ook veel ruimte inneemt voor de achterpassagiers.<\/p>\n\n\n

Weer<\/h3>\n\n\n

Het doel van een cabriolet is om te genieten van de elementen. Als u in het zonnige Californi\u00eb woont, is een cabriolet veel zinvoller dan bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk. Als het gebied waar u van plan bent om uw cabriolet te rijden niet zonnig en warm en gezellig is, heeft het geen zin om er een te kopen.<\/p>\n\n\n

Cabriolets zijn vaak wel $5-10k duurder. En als u in een klimaat woont waarin u het dak slechts twintig keer per jaar naar beneden kunt doen, kost de ervaring u letterlijk $500 per rit.<\/p>\n\n\n

Waarom u zou<\/h2>\n\n\n

Vrijheid<\/h3>\n\n\n

Er schuilt een zweem van romantische po\u00ebzie in de vrijheid die je ervaart in een cabriolet op late lente-\/zomeravonden. De geluiden en de geur van de natuur zijn onbetaalbaar (als u geen allergie\u00ebn heeft) en de wind in uw haren geeft u het gevoel dat u leeft en in het moment bent.<\/p>\n\n\n

Een raampje omlaag doen, of het schuifdak dichtdraaien is gewoon een herinnering aan hoe het zou kunnen voelen als je een cabriolet had gekocht. Sommige mensen zouden zelfs beweren dat het de moeite waard is om alle compromissen die een cabriolet biedt te doorstaan, alleen al om deze reden.<\/p>\n\n\n

Zichtbaarheid<\/h3>\n\n\n

Ook al is de algemene praktische bruikbaarheid zwaar aangetast, het zicht is dat niet. Als u het dak eraf haalt, zijn er geen dode hoeken meer. Dit alles betekent dat u meer kunt zien, wat het rijden in de stad een stuk minder belastend maakt.<\/p>\n\n\n

Je hoort en voelt ook veel meer omdat de isolatie die een niet-convertible biedt, volledig verdwijnt. Het is veel makkelijker om de auto te parkeren, door krappe ruimtes te manoeuvreren en door een drive-through te gaan is nog nooit zo makkelijk geweest.<\/p>\n\n\n

Veelzijdigheid<\/h3>\n\n\n

Als u een sedan of een coup\u00e9 bezit, bezit u een sedan of een coup\u00e9. Als u een cabriolet sedan bezit, bezit u een sedan en een cabriolet. Met \u00e9\u00e9n druk op de knop voelt u zich in twee verschillende soorten auto’s.<\/p>\n\n\n

Mensen zijn zo gefocust op rijden van boven naar beneden dat ze niet inzien dat cabrio’s bijna hetzelfde niveau van comfort en isolatie bieden met het dak omhoog. Na decennia van vooruitgang bieden sommige merken zoals Rolls Royce of Bentley een even ge\u00efsoleerde cabine in zowel de sedans als de cabriolets.<\/p>\n\n\n

Hoofdruimte<\/h3>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

In theorie zijn cabriolets geweldig, in de praktijk niet zo. Ook al lijkt het dat een cabriolet altijd een betere optie is dan een niet-cabriolet omdat je dan met het<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/227"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=227"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/227\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=227"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=227"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=227"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}