{"id":2289,"date":"2022-01-24T13:44:06","date_gmt":"2022-01-24T13:44:06","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=2289"},"modified":"2022-01-24T13:44:08","modified_gmt":"2022-01-24T13:44:08","slug":"hyundai-nexo-betrouwbaarheid","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/hyundai-nexo-betrouwbaarheid\/","title":{"rendered":"Hyundai Nexo betrouwbaarheid"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai breidt zijn SUV-vloot voortdurend uit met indrukwekkende auto’s met extra functies die bijna elk jaar worden gelanceerd. De Hyundai Nexo is een cross-over met waterstof-brandstofcelaandrijving. De vijfdeurs SUV heeft een voormotor en voorwielaandrijving. De Nexo is het vlaggenschipmodel van Hyundai’s milieuvriendelijke auto’s.<\/p>\n\n\n\n

Overzicht<\/h2>\n\n\n\n

De Hyundai Nexo is een auto met elektromotor die wordt aangedreven door een waterstofbrandstofcel. De elektromotor is in staat om 161 pk te produceren, die van 0 tot 60 mph accelereert in slechts 8,4, wat goed beschouwd kan worden als een elektromotor. Door de elektrische aandrijving voldoet de Nexo echter niet aan de verwachtingen die bij de introductie werden uitgesproken. Maar als je gewoon een goed afgestelde SUV met een stabiel gevoel nodig hebt, kan het nog steeds een geldige keuze zijn.<\/p>\n\n\n\n

Betrouwbaarheid<\/h2>\n\n\n\n

Elektrische brandstofcelauto’s worden doorgaans als even veilig beschouwd als gewone auto’s. De betrouwbaarheidsscore van de milieuvriendelijke Hyundai Nexo zal echter naar verwachting net boven het gemiddelde liggen in vergelijking met nieuwere modellen van andere merken.<\/p>\n\n\n\n

Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n

De veiligheid van uw auto is een belangrijke factor om te overwegen alvorens te beslissen om er een te kopen. De Hyundai Nexo is een uitstekende keuze als u geen compromissen wilt sluiten op het gebied van veiligheidsvoorzieningen en maatregelen. Volgens de IIHS staat de Nexo in de Top Safety Pick voor opeenvolgende drie jaar van 2019 tot 2021. De Nexo is er ook in geslaagd om de hoogst mogelijke rating te scoren in het geval van het voertuig-naar-voertuig crash scenario door Superior.<\/p>\n\n\n\n

Doorverkoopwaarde<\/h3>\n\n\n\n

De Hyundai Nexo is een dure auto in vergelijking met de andere SUV’s van het merk, zoals de Kona en de Tucson. De waterstof-brandstofcelmotor is de belangrijkste reden voor het hogere prijskaartje van de SUV. Voorspeld wordt dat de toekomst van auto’s uit co vriendelijke voertuigen zal bestaan. Daarom kan de Hyundai Nexo zijn waarde behouden omdat ze nog vele komende jaren op de markt zullen zijn.<\/p>\n\n\n\n

Onderhoud & Reparatie<\/h3>\n\n\n\n

Ondanks het dure prijskaartje, is Hyundai erin geslaagd om de onderhoudskosten van de Nexo te verlagen om klanten te trekken voor zijn betrouwbare SUV-model. De geschatte gemiddelde kosten voor onderhoud en reparatie van een Hyundai Nexo bedragen $138.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Is de Hyundai Nexo een voorwielaangedreven, achterwielaangedreven of vierwielaangedreven auto?<\/h3>\n\n\n\n

De Hyundai Nexo is een voorwielaangedreven auto.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel zitplaatsen zijn er in de Hyundai Nexo?<\/h3>\n\n\n\n

De Hyundai Nexo is een auto met 5 zitplaatsen. De EPA Classificatie voor deze auto is: Kleine SUV 2WD<\/p>\n\n\n\n

Wat zijn de pk’s in een Hyundai Nexo en heeft deze een turbo?<\/h3>\n\n\n\n

De Hyundai Nexo heeft 161 pk en 291 lb-ft koppel. Het brandstofsysteem is: Waterstof.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel bodemvrijheid heeft de Hyundai Nexo?<\/h3>\n\n\n\n

6,4 inch ( 16,26 cm )<\/p>\n\n\n\n

Welk type wielen heeft hij?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Nexo heeft 17 X 7 inch Aluminium Voorwielen en 17 X 7 inch Aluminium Achterwielen.<\/p>\n\n\n\n

Hoe lang gaat een waterstof brandstofcel mee?<\/h3>\n\n\n\n

De brandstofcelstacks gaan ongeveer 150.000 tot 200.000 mijl mee. De brandstofcel wordt aan het einde van zijn levensduur uit het voertuig verwijderd en de materialen gerecycled.<\/p>\n\n\n\n

Is Hyundai een NEXO waterstof?<\/h3>\n\n\n\n

De NEXO, een waterstof-brandstofcel-SUV met een verbluffend rijbereik, combineert spitstechnologie met een futuristisch design.<\/p>\n\n\n\n

Is waterstof beter dan elektrisch?<\/h3>\n\n\n\n

Ze kunnen een well-to-wheel rendement halen van 70 tot 80 procent, afhankelijk van het model. Een elektrische auto op waterstofcel (FCEV) daarentegen is vrij spaarzaam met een rendement van ongeveer 30 tot 35%. Het is de manier waarop ze elektriciteit maken die hen verschillend maakt.<\/p>\n\n\n\n

Hoe werkt de Hyundai Nexo?<\/h3>\n\n\n\n

Hier volgt een kort overzicht van het werkingsprincipe van de Nexo. In de vloer van de auto zit de waterstofbrandstof in een tank. De waterstofbrandstof wordt naar de brandstofcel gestuurd, waar hij in een elektrochemische reactie met zuurstof uit de inlaten wordt gemengd en elektriciteit opwekt.<\/p>\n\n\n\n

Wat is het probleem met waterstofauto’s?<\/h3>\n\n\n\n

Twee van de grootste gevaren van brandstofcellen en waterstofvoertuigen zijn het gevaar van elektrische schokken en de ontvlambaarheid van brandstof. Door elektrochemische combinatie van waterstofgas en zuurstof (O2) uit de lucht zetten brandstofcellen waterstofgas (H2) om in water (H20), en elektrische energie.<\/p>\n\n\n\n

Stoten waterstofauto’s niets uit?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, ze stoten enkel waterdamp uit. Waterstof is ook niet giftig, dus er is geen uitstoot. Waterstof is echter zeer explosief bij blootstelling aan hitte, druk, vonken, wrijving, enz. FCV’s zijn, net als elektrische auto’s, nul-emissievoertuigen. Ze stoten geen smoggerelateerde broeikasgassen uit in de uitlaat. De productie en het vervoer van waterstofbrandstof kan uitstoot veroorzaken. U kunt zelfs waterstof maken van uw afval!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai breidt zijn SUV-vloot voortdurend uit met indrukwekkende auto’s met extra functies die bijna elk jaar worden gelanceerd. De Hyundai Nexo is een cross-over met waterstof-brandstofcelaandrijving. De vijfdeurs SUV heeft<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[40],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2289"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2289"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2289\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2290,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2289\/revisions\/2290"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2289"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2289"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2289"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}