{"id":2338,"date":"2022-01-24T14:05:47","date_gmt":"2022-01-24T14:05:47","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=2338"},"modified":"2022-01-24T14:05:49","modified_gmt":"2022-01-24T14:05:49","slug":"jaguar-xf-sportbrake-betrouwbaarheid","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/jaguar-xf-sportbrake-betrouwbaarheid\/","title":{"rendered":"Jaguar XF Sportbrake Betrouwbaarheid"},"content":{"rendered":"\n

Sportbrake is een nieuwe afgeleide van Jaguar’s XF modellijn voor 2017. Jaguar introduceerde de Sportbrake oorspronkelijk als een 2012 model op de eerste generatie XF. Net als het origineel moet deze wagen zowel curbside aantrekkingskracht als praktisch nut toevoegen aan de XF sedan, terwijl hij nog meer ruimte in een kleinere voetafdruk past dan het vorige model.<\/p>\n\n\n\n

Overzicht<\/h2>\n\n\n\n

De Jaguar XF sport brake biedt een vrij goede wegligging dan het normale XF model. Het motorenaanbod bestaat uit een D200 2,0-liter viercilinder diesel die 201 pk levert en een 2,0-liter benzine-eenheid die 247 pk (P250) of 296 pk (P300) levert. Standaard is een automatische transmissie met acht versnellingen, en er is keuze uit achterwiel- of vierwielaandrijving.<\/p>\n\n\n\n

Betrouwbaarheid<\/h2>\n\n\n\n

De XF Sportbrake was het meest problematische model in de Driver Power-peiling, met meer dan 30% van de eigenaren die problemen met hun auto ondervonden. Met veel problemen met het model heeft de XF Sportbrake een lage betrouwbaarheidsbeoordeling in vergelijking met andere merken van voertuigen met een vergelijkbaar model.<\/p>\n\n\n\n

Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n

Ook de Jaguar XF Sportbrake heeft net als de originele variant van de Jaguar XF een behoorlijk goede veiligheidsscore met een volledige vijfsterrenbeoordeling van Euro NCAP eind 2015. Naast zes airbags, een achteruitrijcamera, Lane Keep Assist, Blind Spot Monitor, Emergency Braking en Rear Traffic Monitor, beschikt de auto ook over een Driver Condition Monitor.<\/p>\n\n\n\n

Afschrijvingspercentage<\/h3>\n\n\n\n

Gewoonlijk zijn het afschrijvingspercentage en de doorverkoopwaarde van voertuigen van Jaguar Cars gemiddeld in vergelijking met andere merken. Na drie jaar en 36.000 mijl behoudt de XF Sportbrake tussen 45 en 49 procent van zijn waarde, wat vergelijkbaar is met de BMW 5 Reeks Touring, maar net niet met de Mercedes E-klasse Estate.<\/p>\n\n\n\n

Onderhoud en reparatie<\/h3>\n\n\n\n

De laatste factor die de betrouwbaarheid van een auto van eender welk model be\u00efnvloedt, zijn de onderhouds- en herstellingskosten. De kosten voor onderhoud en reparatie van een Jaguar XF Sportbrake gedurende de eerste 10 jaar van eigendom bedragen ongeveer $12.187. Dit is aanzienlijk hoger dan de gemiddelde kosten voor onderhoud en reparatie van luxe sedans. Bovendien is er een kans van 35,67% dat een XF Sportbrake in die periode grote reparaties nodig heeft.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Is de Jaguar XF Sportbrake een auto met voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving?<\/h3>\n\n\n\n

De Jaguar XF Sportbrake is een auto met vierwielaandrijving.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel zitplaatsen heeft de Jaguar XF Sportbrake?<\/h3>\n\n\n\n

De Jaguar XF Sportbrake is een auto met 5 zitplaatsen. De EPA Classificatie voor deze auto is: Midsize Station Wagons<\/p>\n\n\n\n

Wat is het vermogen van een Jaguar XF Sportbrake en heeft hij een turbo?<\/h3>\n\n\n\n

De Jaguar XF Sportbrake heeft 296 pk en 295 lb-ft koppel. De motor is een Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4 met een cilinderinhoud van 2.0 L Het brandstofsysteem is: Directe Benzine Injectie.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel bodemvrijheid heeft de Jaguar XF Sportbrake?<\/h3>\n\n\n\n

4,1 inch ( 10,41 cm )<\/p>\n\n\n\n

Welk type wielen heeft hij?<\/h3>\n\n\n\n

Jaguar XF Sportbrake heeft 19 X 8 inch Aluminium Voorwielen en 19 X 8 inch Aluminium Achterwielen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sportbrake is een nieuwe afgeleide van Jaguar’s XF modellijn voor 2017. Jaguar introduceerde de Sportbrake oorspronkelijk als een 2012 model op de eerste generatie XF. Net als het origineel moet<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[9],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2338"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2338"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2338\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2339,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2338\/revisions\/2339"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2338"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2338"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2338"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}