{"id":2895,"date":"2022-02-15T13:59:19","date_gmt":"2022-02-15T13:59:19","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=2895"},"modified":"2022-02-15T13:59:23","modified_gmt":"2022-02-15T13:59:23","slug":"mazda-3-betrouwbaarheid","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/mazda-3-betrouwbaarheid\/","title":{"rendered":"Mazda 3 Betrouwbaarheid"},"content":{"rendered":"\n
Mazda is, net als diverse andere Japanse automerken, een van de meest betrouwbare merken ter wereld. Mazda 3 is een compacte auto met een 5-deurs hatchback en 4-deurs sedan carrosserievorm. De auto is onlangs in 2019 opgewaardeerd naar zijn 4e generatie.<\/p>\n\n\n\n
De auto is aanwezig in verschillende modellen en ook de oudere generaties zijn prima als tweedehands auto aan te schaffen. De recente is aanwezig in vele motortypes en premium niveaus. Het basismodel heeft een 2.0 L I4 motor en er is ook een hybride model van Mazda 3 maar niet in de VS.<\/p>\n\n\n\n
Betrouwbaarheid is vaak een belangrijk punt van zorg voor de mensen alvorens een auto te kopen en Mazda wordt genoemd als een van de meest betrouwbare automerken. Mazda heeft ook een uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en staat op de 5de plaats van 32 automerken die het meest betrouwbaar zijn. Mazda 3 heeft een goede betrouwbaarheidsscore van 74 op 100 door J.D Power en een score van 4.0 op 5.0 door RepairPal.<\/p>\n\n\n\n
Op het gebied van veiligheidsopties heeft Mazda in het verleden een aantal goede beoordelingen gehad. De auto’s worden ook regelmatig aan crashtests onderworpen. De Mazda 3 is zowel door de IIHS als de NHTSA aan een crashtest onderworpen en heeft van hen een perfecte beoordeling voor zijn veiligheid gekregen. De auto is ook uitgerust met tal van veiligheidsvoorzieningen zoals dodehoekmonitoring, slimme remondersteuning, rijstrookassistent, enz.<\/p>\n\n\n\n
Mazda auto’s hebben een grote doorverkoopwaarde dankzij hun grote betrouwbaarheid en duurzaamheid. Mazda auto’s hebben een gemiddeld afschrijvingspercentage van ongeveer 40% na 5 jaar. Mazda 3 heeft een afschrijving van ongeveer 48% na 5 jaar, wat het een geweldige auto maakt om te kopen en dan te verkopen aan een geweldige prijs.<\/p>\n\n\n\n
Onderhoud en herstelling zijn belangrijke factoren voor de betrouwbaarheid van wagens. Hoe lager de onderhoudskosten, hoe groter de betrouwbaarheid van een auto. Mazda auto’s hebben een gemiddelde jaarlijkse onderhoudskost van bijna $450. Mazda 3 heeft een gemiddelde jaarlijkse onderhoudskost van $433 en heeft ook goede onderdelen en een kleinere kans op frequente grote herstellingen.<\/p>\n\n\n\n
De Mazda 3 is een auto met voorwielaandrijving.<\/p>\n\n\n\n
De Mazda 3 is een auto met 5 zitplaatsen. De EPA classificatie voor deze auto is: Compacte Auto’s<\/p>\n\n\n\n
De Mazda 3 heeft 186 pk en 186 lb-ft koppel. De motor is een Regular Unleaded I-4 met een cilinderinhoud van 2,5 L Het brandstofsysteem is: Directe Benzine Injectie.<\/p>\n\n\n\n
13.2 Cubic Feet ( 0,374 m3 )<\/p>\n\n\n\n
13,97 cm.<\/p>\n\n\n\n
Mazda 3 heeft 18 X 7 inch Aluminium Voorwielen en 18 X 7 inch Aluminium Achterwielen.<\/p>\n\n\n\n
In 2009 werd de Mazda3 van de eerste generatie stopgezet. De tweede generatie van de Mazda3 kreeg een lichte opfrisbeurt in 2010. Wij raden geen Mazda3’s van deze generatie aan. Een 2008 of 2009 model met een lage kilometerstand en gedocumenteerd onderhoud zou echter het beste zijn.<\/p>\n\n\n\n
Transmissie problemen zijn niet gebruikelijk in de nieuwste Mazda 3. Het meest voorkomende transmissieprobleem dat voor de Mazda 3 van 2010 is gemeld, is een defecte koppeling in het model met handgeschakelde transmissie.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Mazda is, net als diverse andere Japanse automerken, een van de meest betrouwbare merken ter wereld. Mazda 3 is een compacte auto met een 5-deurs hatchback en 4-deurs sedan carrosserievorm.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[53],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2895"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2895"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2895\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2896,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2895\/revisions\/2896"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2895"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2895"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2895"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}