{"id":2944,"date":"2022-02-15T14:15:30","date_gmt":"2022-02-15T14:15:30","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=2944"},"modified":"2022-02-15T14:15:33","modified_gmt":"2022-02-15T14:15:33","slug":"waarom-is-volvo-gestopt-met-het-maken-van-de-c30","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/waarom-is-volvo-gestopt-met-het-maken-van-de-c30\/","title":{"rendered":"Waarom is Volvo gestopt met het maken van de C30?"},"content":{"rendered":"\n

Volvo wilde zich concentreren op andere modellen, dus stopten ze met het maken van de C30. In 2013 kondigde Volvo officieel aan dat ze gingen stoppen met het maken van de C30 om “Volvo beter te positioneren voor de toekomst en de volgende fase van ons model.” Dit was waarschijnlijk te wijten aan de lage verkoopcijfers van de C30, omdat er jaarlijks maar zo’n 4500 exemplaren van werden verkocht.<\/p>\n\n\n\n

Alles over de Volvo C30<\/h2>\n\n\n\n

De C30 debuteerde in 2006 op de Autosalon van Parijs, en hij was in 2007 in de Verenigde Staten verkrijgbaar. Volvo introduceerde hem als een premium compacte hatchback. Hij had twee motorvarianten: de inline-viermotor en de inline-vijfmotor. Het platform dat gebruikt werd in deze auto was het Volvo P1 platform.<\/p>\n\n\n\n

Modellen<\/h3>\n\n\n\n

Volvo introduceerde verschillende modellen over de hele wereld, maar in de VS waren er slechts twee uitrustingsniveaus beschikbaar. Ze lanceerden ook een R-design later in 2008. De VS had alleen benzine gebaseerde modellen en er was slechts \u00e9\u00e9n generatie, maar het kreeg veel belangrijke upgrades.<\/p>\n\n\n\n

De C30 had ook een speciale editie in de VS genaamd Boston Red Sox editie in 2008. Er was ook een prestatie-optie gemaakt door de combinatie Polestar en Volvo. Deze had software-aanpassingen die de prestaties van de auto verbeterden van 227 pk naar 250 pk.<\/p>\n\n\n\n

In 2010 kondigde Volvo ook het C30 DRIVe Electric-model aan, een conceptauto in beperkte oplage en volledig elektrisch. Het elektrische model had een 24 kWh lithium-ion batterijpakket met een 82 kW elektromotor. De auto had een geschatte actieradius van 93 mijl en kon van 0 tot 50 km\/u (0-31mph) rijden in slechts 4 seconden.<\/p>\n\n\n\n

Betrouwbaarheid<\/h3>\n\n\n\n

Volvo wordt beschouwd als een van de meest betrouwbare luxemerken in de autowereld. De C30 werd ook beroemd vanwege zijn onverwoestbare structuur en betrouwbaarheid. De hatchback was beroemd om zijn algemene duurzaamheid, veiligheid en betrouwbaarheidsfactoren.<\/p>\n\n\n\n

Hij had een algemene betrouwbaarheidsscore van 70,65, waar de gemiddelde betrouwbaarheidsscore 57 is. Hij had ook betaalbare onderhoudskosten van rond de $720. Dit alles maakte de C30 een briljante, betrouwbare keuze voor mensen om te kopen in die tijd.<\/p>\n\n\n\n

Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n

Zoals het geval is met alle Volvos, had de C30 ook de beste veiligheidsvoorzieningen van die tijd. De veiligheidsvoorzieningen waren een groot hoogtepunt van de auto. De IIHS bekroonde ook de C30 met de Top Safety Pick award. De auto was uitgerust met Volvo’s Intelligent Driver Information System, dat de aandacht van de bestuurder voortdurend bewaakt. De auto had de volgende andere veiligheidsvoorzieningen:<\/p>\n\n\n\n