{"id":2948,"date":"2022-02-15T14:17:14","date_gmt":"2022-02-15T14:17:14","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=2948"},"modified":"2022-02-15T14:17:16","modified_gmt":"2022-02-15T14:17:16","slug":"zijn-tesla-batterijen-recycleerbaar","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/zijn-tesla-batterijen-recycleerbaar\/","title":{"rendered":"Zijn Tesla batterijen recycleerbaar?"},"content":{"rendered":"\n
Tesla beschikt over enkele van de krachtigste en duurzaamste batterijpakketten op de markt. Tesla lithium-ion batterijen bieden een uitstekend bereik en kunnen meer dan 300.000 mijl meegaan. Maar zijn Tesla batterijen recycleerbaar?<\/p>\n\n\n\n
Ja, Tesla lithium-ion batterijen zijn 100% gerecycleerd. Deze batterijen bevatten recupereerbare en recycleerbare materialen die keer op keer opnieuw gebruikt worden. Tesla probeert echter zoveel mogelijk om de levensduur van het batterijpakket te verlengen door het te onderhouden alvorens het te recycleren.<\/p>\n\n\n\n
Dus, als uw batterijpakket is gedegradeerd en het is niet zo effici\u00ebnt als een nieuw batterijpakket, kunt u contact opnemen met Tesla om de batterij te laten onderhouden in een van Tesla’s servicecentra. Bovendien vindt geen enkele van Tesla’s lithium-ion accu’s zijn weg naar de vuilnisbelt. Er komen dus geen schadelijke stoffen van Tesla batterijen in het milieu terecht.<\/p>\n\n\n\n
Tesla maakt enkele van de meest duurzame autoaccu’s op de markt. Maar net als andere elektrische autoaccu’s, degraderen ook deze accu’s na verloop van tijd. Tesla raadt zijn klanten aan om hun autobatterijen te onderhouden wanneer ze een vermindering van de prestaties opmerken alvorens ze te vervangen.<\/p>\n\n\n\n
Als u echter bepaalde waarschuwingen opmerkt, dan is het tijd om de batterij te vervangen. Enkele van de waarschuwingen die aangeven dat uw accu aan vervanging toe is, zijn:<\/p>\n\n\n\n
Op dit moment zijn er drie belangrijke manieren waarop lithium-ion accu’s worden gerecycled. Deze omvatten:<\/p>\n\n\n\n
Tesla gebruikt het closed-loop recyclingsysteem. Bij deze methode wordt de batterij geplet en gescheiden in onderdelen. Later worden de kunststoffen opnieuw verwerkt, terwijl het lood wordt teruggestuurd naar de batterijfabrikant voor hergebruik. Hierdoor bestaat elke nieuwe Tesla batterij voor minstens 60% uit gerecycleerde materialen.<\/p>\n\n\n\n
Volgens Tesla kan het minstens 92% van de materialen van de batterij terugwinnen. Enkele van de materialen die Tesla kan terugwinnen zijn koper, nikkel en kobalt. De meeste van de gerecyclede onderdelen worden gebruikt om onderdelen van een nieuwe elektrische auto te bouwen, zoals de behuizing van de batterij. Tesla heeft bovendien een unieke plaat waar tot 1.000 batterijen in kunnen worden gerecycled.<\/p>\n\n\n\n
Ook al zegt Tesla dat het 100% van de accu’s recyclet, dit is niet waar. Dit komt omdat de modules van de batterijen naar stortplaatsen gaan. Toch zijn de modules die op stortplaatsen terechtkomen onschadelijk voor het milieu. Dat komt omdat ze worden bevroren, versnipperd en vermalen tot onschadelijk stof dat de bodem niet kan vervuilen.<\/p>\n\n\n\n
Veel mensen zien Tesla’s als milieuvriendelijke auto’s omdat ze geen benzine gebruiken, die het milieu vervuilt. Integendeel, Tesla’s vervuilen ook het milieu omdat ze veel broeikasgassen genereren bij het smelten van aluminium, het maken van onderdelen en het in elkaar zetten van de auto.<\/p>\n\n\n\n
Daarnaast zorgt de bouw van lithium-ion accu’s voor nog meer uitstoot. Dus ook al vervuilen Tesla’s het milieu niet zo erg als ICE-auto’s op de weg, hun productieproces brengt meer vervuiling met zich mee dan dat van gewone auto’s.<\/p>\n\n\n\n
Dit varieert van Tesla model tot model. Bovendien hangt het ook af van de rijgewoonten van de bestuurder en het klimaat waarin hij leeft. Zo zal de Tesla batterij sneller degraderen in een extreem koud of warm klimaat dan in een gematigd klimaat.<\/p>\n\n\n\n
Ook als je sneller rijdt en de auto meerdere keren oplaadt, zal de batterij sneller degraderen dan iemand die normaal rijdt en minder vaak oplaadt. Niettemin schat Tesla dat zijn batterijen een levensduur hebben van 300.000 en 500.000 mijl.<\/p>\n\n\n\n
Daarom kan het zijn dat u uw batterij na ongeveer 250.000 mijl moet vervangen. Hoe dan ook, sommige Tesla-eigenaars hebben gemeld dat ze meer dan 400.000 mijl hebben afgelegd, wat zeer indrukwekkend is.<\/p>\n\n\n\n
Een van de grootste uitdagingen van het bezitten van een Tesla of een elektrische auto zijn de kosten voor het vervangen van het batterijpakket. Als u merkt dat uw batterij een probleem heeft of is gedegradeerd, zou de beste oplossing moeten zijn om deze te vervangen. Tesla zegt echter dat zijn batterij een levensduur heeft van tussen de 300.000 en 500.000 mijl.<\/p>\n\n\n\n
De kosten voor het vervangen van de batterij verschillen echter per Tesla model. U zult minstens 13.000 dollar moeten uitgeven om de accu te vervangen van een Tesla Model 3 en Model Y. Daarentegen zullen de kosten toenemen als het gaat om de Tesla Model X en Model, aangezien u 1.000 dollar meer zult moeten uitgeven.<\/p>\n\n\n\n
Bovendien is het van vitaal belang op te merken dat de kosten kunnen oplopen afhankelijk van de ernst van het probleem. Dus, dit is slechts een gemiddelde schatting van de kosten van de batterij. Bovendien zijn de kosten inclusief diverse benodigde onderdelen en de arbeidskosten. Bovendien is het de moeite waard om te weten dat de kosten van een nieuw Tesla accupakket tussen de $20.000 en $30.000 bedragen.<\/p>\n\n\n\n
Tot slot zijn Tesla batterijen recyclebaar. De Tesla lithium-ion batterij kan tot 92% worden teruggewonnen en gerecycled. Dit betekent dat slechts ongeveer 8% van de batterijonderdelen niet kan worden gerecycled. Niettemin worden de niet-recyclebare onderdelen versnipperd en vermalen tot stof dat niet schadelijk is voor de bodem en het milieu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Tesla beschikt over enkele van de krachtigste en duurzaamste batterijpakketten op de markt. Tesla lithium-ion batterijen bieden een uitstekend bereik en kunnen meer dan 300.000 mijl meegaan. Maar zijn Tesla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[16],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2948"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2948"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2948\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2949,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2948\/revisions\/2949"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2948"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2948"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2948"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}