{"id":3125,"date":"2022-02-25T13:45:45","date_gmt":"2022-02-25T13:45:45","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3125"},"modified":"2022-02-25T13:45:48","modified_gmt":"2022-02-25T13:45:48","slug":"veel-voorkomende-problemen-met-mercedes-w124","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/veel-voorkomende-problemen-met-mercedes-w124\/","title":{"rendered":"Veel voorkomende problemen met Mercedes W124"},"content":{"rendered":"\n

De Mercedes W124 maakt zeker deel uit van de Mercedes beste hits aller tijden catalogus omdat het een iconische status geniet deze dagen. Over-engineering, aandacht voor detail, betrouwbaarheid, en goede looks zijn allemaal eigenschappen van de W124 die het een moderne klassieker maken.<\/p>\n\n\n\n

Veel mensen overwegen nog steeds om de W124 te kopen als projectauto of als dagelijkse bestuurder, maar het is de moeite waard om te vermelden dat zelfs het feit dat de W124 een indrukwekkende betrouwbaarheid biedt, hij niet perfect is. Er zijn enkele problemen die vaak geassocieerd worden met de W124, die in dit artikel zullen worden besproken.<\/p>\n\n\n\n

De W124 staat bekend om mogelijke koppakkingsdefecten, roest, brandstofpomp defecten, problemen met de verdelerkap, problemen met de achterruit, problemen met de kabelboom, raamregelaars, problemen met de ophanging, problemen met de kogelgewrichten vooraan, zonnedakdichtingen, vacu\u00fcmlekken en problemen met het ontstekingsvat.<\/p>\n\n\n\n

Onnodig te zeggen dat een auto uit de jaren 1980 waarschijnlijk allerlei problemen zal ondervinden in de jaren 2020 omdat de auto zo oud is. Dit maakt de W124 echter geen slechte koop, want hij kost nog steeds redelijk veel geld terwijl het ook een redelijk goede auto is die u een stukje Mercedes erfgoed biedt.<\/p>\n\n\n\n

koppakkingsdefecten<\/h2>\n\n\n\n

Bijna iedereen is zich ervan bewust dat de jaren ’80 de gouden eeuw van Mercedes motoren waren omdat de meeste motoren uit deze tijd bekend staan om honderdduizenden kilometers mee te gaan zonder grote revisies. Echter, koppakking storingen waren bekend om problemen te veroorzaken voor de W124 en vooral de 6-cilinder modellen.<\/p>\n\n\n\n

Dit probleem begint meestal met een klein motorlek dat later tot koppakkingsdefecten leidt als het niet op tijd wordt verholpen. Dit wordt ook verergerd door hoge temperaturen, wat betekent dat deze problemen kunnen worden verholpen voordat er iets ernstigs gebeurt.<\/p>\n\n\n\n

Corrosieproblemen<\/h2>\n\n\n\n

Autofabrikanten bieden tegenwoordig 10, 12 of zelfs 15 jaar corrosiegarantie, wat betekent dat ze zich ervan bewust zijn dat zich later een corrosieprobleem kan voordoen. Gezien het feit dat de W124 nu meer dan 30 jaar oud is, zou u mogelijk corrosie problemen kunnen ondervinden met sommige W124 exemplaren die niet voldoende beschermd waren.
Van sommige W124 modellen was bekend dat ze verf op waterbasis gebruikten, wat betekende dat corrosie zich nog gemakkelijker kon vormen. Corrosie is een van de grootste problemen die oudere Mercedes modellen hebben, dus zorg ervoor dat u altijd de wielkuipen en de onderkant van de auto controleert als u ge\u00efnteresseerd bent in het kopen van een.<\/p>\n\n\n\n

Problemen met de kabelboom<\/h2>\n\n\n\n

Tegenwoordig zijn veel bedrijven er trots op dat ze een duurzamere toekomst willen uitstralen door duurzamere materialen voor het exterieur en interieur te gebruiken. Mercedes had dit idee al in het begin van de jaren 90 toen ze besloten biologisch afbreekbare kabelbomen te gebruiken voor hun auto’s uit de jaren 90.<\/p>\n\n\n\n

Al snel realiseerde Mercedes zich dat die kabelbomen op basis van sojabonen veel te broos waren en de tand des tijds niet konden doorstaan. Deze draden stonden erom bekend sneller te degraderen dan uw gewone draden, vooral in de buurt van warme metalen onderdelen. Zorg ervoor dat u op zoek gaat naar een auto met een vervangen kabelboom, het zal u behoeden voor een paar kopzorgen.<\/p>\n\n\n\n

Defecten aan de brandstofpomp<\/h2>\n\n\n\n

De W124 heeft ook af en toe last van problemen met het brandstofsysteem, vooral de brandstofpomp. Veel eigenaren klagen dat de W124 soms vreemde zeurende geluiden maakt, die gepaard gaan met prestatieproblemen. Het probleem wijst meestal in de richting van een defecte brandstofpomp, een defect brandstofrelais en een defect brandstoffilter.<\/p>\n\n\n\n

Als u dit soort problemen tegenkomt, moet u de auto zeker voor een onderhoudsbeurt binnenbrengen, want dit kan later mogelijk nog ernstigere problemen veroorzaken.<\/p>\n\n\n\n

Problemen met de verdelerkap<\/h2>\n\n\n\n

Als u een W124 tegenkomt die een tijdje ongebruikt is geweest, moet u uw aandacht richten op de verdelerkap, omdat de kap van de W124 bekend staat om vocht op te hopen als de auto een tijdje ongebruikt is geweest. Dit veroorzaakt een groot aantal verschillende problemen die het ofwel moeilijk maken om de auto te starten of niet in staat zijn om dit volledig te doen.<\/p>\n\n\n\n

Het beste wat u kunt doen is de verdelerkap volledig vervangen, maar zorg er altijd voor dat u of Bosch of Mercedes onderdelen gebruikt.<\/p>\n\n\n\n

Problemen met de ophanging<\/h2>\n\n\n\n

Het is geen geheim dat oudere Mercedes modellen regelmatig last hebben van problemen met de vering, maar dit was vooral het geval bij de zelfnivellerende W124 estate modellen. De zelfnivellerende ophangingsbollen zijn gekend om na een tijdje te falen en als je een oncomfortabele rit en gebrek aan demping voelt, kan dit mogelijk de oorzaak zijn.<\/p>\n\n\n\n

U moet de bollen vervangen wanneer u deze problemen tegenkomt, wat betekent dat u zich ook specifiek moet richten op ofwel Mercedes originele of Bosch onderdelen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Sectie<\/h2>\n\n\n\n

Is de Mercedes W124 een betrouwbare auto?<\/h3>\n\n\n\n

De Mercedes W124 is een van de betrouwbaarste en langst rijdende auto’s die ooit op de wereld zijn verschenen. Geen enkele auto is foutloos, wat betekent dat zelfs de machtige W124 problemen kan veroorzaken, maar dat betekent niet dat de auto niet betrouwbaar is.<\/p>\n\n\n\n

Er zijn nog talloze voorbeelden van goedlopende W124 modellen over de hele wereld, zelfs met meer dan een miljoen mijl op de klok. De W124 is een extreem overgeconstrueerde auto die bij goed onderhoud langer mee kan gaan dan de Egyptische piramides.<\/p>\n\n\n\n

Is de Mercedes W124 een goede auto?<\/h3>\n\n\n\n

De W124 is inderdaad een goede auto, zowel omdat hij betrouwbaar is als omdat hij een 100% modern-klassieke Mercedes-ervaring biedt. Veel mensen geloven dat de W124 een van de beste Mercedes oldtimers is voor beginnende oldtimerliefhebbers, omdat hij u waarschijnlijk verliefd zal doen worden op old-school Mercedessen.<\/p>\n\n\n\n

De W124 kan nog steeds een redelijke dagelijkse bestuurder zijn, maar hij mist wel bijna alle moderne voorzieningen. Hoe dan ook, het is nog steeds een prachtige auto om in te reizen die mogelijk in waarde kan stijgen na verloop van tijd.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel Mercedes W124 modellen zijn er gebouwd?<\/h3>\n\n\n\n

De Mercedes W124 is tussen 1985 en 1996 in productie geweest en er zijn er meer dan 2,7 miljoen van gebouwd en over de hele wereld verkocht. De W124 werd aangeboden als sedan, coup\u00e9, cabriolet of stationwagen en al deze versies waren in die tijd populair.<\/p>\n\n\n\n

De W124 verkocht zo goed dat het zelfs het Mercedes record brak voor het best verkochte enkele Mercedes model in die tijd. Er zijn nog steeds veel overlevende W124 modellen over de hele wereld, dat is een bewijs van de onverwoestbare jaren 1980 gouden tijdperk van Mercedes over-engineering.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De Mercedes W124 maakt zeker deel uit van de Mercedes beste hits aller tijden catalogus omdat het een iconische status geniet deze dagen. Over-engineering, aandacht voor detail, betrouwbaarheid, en goede<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3125"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3125"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3125\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3126,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3125\/revisions\/3126"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3125"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3125"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3125"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}