{"id":3377,"date":"2022-03-11T12:37:45","date_gmt":"2022-03-11T12:37:45","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3377"},"modified":"2022-03-11T12:37:47","modified_gmt":"2022-03-11T12:37:47","slug":"veelvoorkomende-problemen-met-mercedes-e350","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/veelvoorkomende-problemen-met-mercedes-e350\/","title":{"rendered":"Veelvoorkomende problemen met Mercedes E350"},"content":{"rendered":"\n

De Mercedes E350 is het middenklasse model van de E-Klasse met een 6-cilinder motor of een 4-cilinder motor voor de nieuwste E350 modellen. De E350 heeft de neiging om tussen 250 en 300 pk te leveren, wat meer dan genoeg is voor een luxe executive sedan.<\/p>\n\n\n\n

De E350 is echter niet perfect en enkele noemenswaardige problemen hebben de neiging om veel E350 modellen door de tijd heen te plagen, zoals differentieel lekken en problemen met de ophanging. Oudere E350-modellen hebben ook regelmatig problemen met de transmissie als gevolg van versleten transmissieonderdelen.<\/p>\n\n\n\n

Het 4MATIC all-wheel-drive systeem is ook bekend om te falen op bepaalde E350-modellen, meestal als gevolg van de 4MATIC transfer case. Elektrische problemen komen ook vrij vaak voor, vooral bij oudere modellen, zoals problemen met de raamregelaar.<\/p>\n\n\n\n

Al bij al is de E350 niet de meest betrouwbare auto ter wereld, maar als u hem correct onderhoudt en u gaat voor een exemplaar met een relatief lage kilometerstand, kunnen ze lang meegaan. De grootste reden waarom de meeste E350 modellen problemen ondervinden is omdat niemand de neiging heeft ze adequaat te onderhouden.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 differentieel lekken<\/h2>\n\n\n\n

Veel exemplaren van de E-Klasse met een hogere kilometerstand staan erom bekend dat ze na verloop van tijd last krijgen van een lek differentieel. Dit probleem komt eigenlijk het meest voor bij de E350, dus zorg ervoor dat u het differentieel volgens uw onderhoudsschema’s onderhoudt en inspecteert. Bijna alle Mercedes-specialisten zijn op de hoogte van dit probleem en daarom is het essentieel om het in een vroeg stadium te ontdekken.<\/p>\n\n\n\n

De lekken ontstaan meestal rond de differentieelafdekkingen en afdichtingen die na verloop van tijd hun beschermende vermogen verliezen. Hierdoor ontstaat een lek dat in de loop der tijd allerlei ernstiger problemen kan veroorzaken. Goed en tijdig onderhoud kan dit echter in een vroeg stadium verhelpen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 ophangingsproblemen<\/h2>\n\n\n\n

De meeste Mercedes modellen die problemen hebben met de vering zijn uitgerust met het Mercedes AIRMATIC luchtveersysteem, dat voortdurend onderhoud nodig heeft om goed te blijven functioneren. Reparatie van AIRMATIC kost inderdaad aardig wat dollars, maar het is niet zo dat deze niet in een eerder stadium opgelost kunnen worden.
De meest voorkomende AIRMATIC-gerelateerde problemen hebben te maken met de luchtcompressor die zijn drukgenererend vermogen verliest en ervoor zorgt dat de auto niet meer kan stijgen. De E350 modellen zijn ook gekend voor het plakken van luchtpomprelais die kunnen veroorzaken de compressor om de hele tijd te lopen en zelfs al uw batterijlading aftappen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 transmissieproblemen<\/h2>\n\n\n\n

Het is vermeldenswaard dat transmissieproblemen meestal met oudere E350-modellen worden geassocieerd omdat de nieuwere koppelomvormereenheden veel verfijnder en duurzamer zijn. Specifieke onderdelen zoals het klephuis en de penconnectoren staan erom bekend na een tijdje te falen, vooral bij oudere E350-modellen.<\/p>\n\n\n\n

Sommige E350-modellen hebben ook problemen met de elektronica die de transmissie regelt, vooral als de hulpaccu problemen begint te geven. Al met al moet de transmissie tijdig worden ververst als u slijtage van onderdelen tot een minimum wilt beperken en de transmissie zo lang mogelijk mee wilt laten gaan.<\/p>\n\n\n\n

Problemen met de Mercedes E350 4MATIC<\/h2>\n\n\n\n

Het 4MATIC transfer case probleem is een veel voorkomend probleem voor meerdere Mercedes modellen en in het bijzonder de W212. Problemen zoals deze komen vaker voor bij modellen met een hogere kilometerstand, maar er zijn gevallen waarin zelfs sommige modellen met een lage kilometerstand problemen met de tussenbak hebben.<\/p>\n\n\n\n

Het 4MATIC systeem is over het algemeen een redelijk betrouwbaar systeem voor alle nieuwere Mercedes modellen omdat het een stuk geavanceerder is dan sommige vroegere versies ervan. De allereerste 4MATIC systemen waren veel problematischer en dat is waarom de meeste mensen ze vermijden.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 elektrische problemen<\/h2>\n\n\n\n

De E350 staat erom bekend een groot aantal potenti\u00eble elektrische problemen te hebben die over de hele wereld hoofdpijn veroorzaken. Problemen zoals deze omvatten kabelboomkwesties, raamregelaarkwesties, dashboard dat leeg gaat kwesties, de auto die niet in park kan blijven of gaan, reservecameraproblemen, en brandende elektrolucht binnen het voertuig.<\/p>\n\n\n\n

Iedereen weet dat E-Klasse modellen ongelooflijk complex zijn en dat is de reden waarom de meeste van deze problemen zelfs bestaan. Het is uiterst moeilijk om zo’n complexe auto te maken en te verwachten dat hij nog tientallen jaren naar behoren werkt. Onderhoud kan sommige van deze problemen oplossen, maar ze kunnen niet volledig worden vermeden omdat er veel potenti\u00eble boosdoeners zijn.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Sectie<\/h2>\n\n\n\n

Is de Mercedes E350 een betrouwbare auto?<\/h3>\n\n\n\n

De Mercedes E350 is in zijn segment niet echt een betrouwbare auto, zeker niet als u hem vergelijkt met de Lexus ES. Dat komt omdat de Mercedes E-Klasse niet op dezelfde manier is gebouwd als de ES. Lexus maakt maar al te graag gebruik van voorzieningen van de laatste generatie als ze er niet 100% zeker van zijn dat de nieuwere niet betrouwbaar genoeg zijn.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes is er vooral op gericht zijn auto’s te verpakken met zoveel mogelijk innovatieve technologie. Dat is de reden waarom de meeste Mercedes modellen relatief slecht scoren in de meeste betrouwbaarheids grafieken. Ze hebben constant onderhoud nodig als je wilt dat ze lang meegaan, maar niemand kan zeggen dat ze betrouwbaar genoeg zijn.<\/p>\n\n\n\n

Is de Mercedes E350 een veilige auto?<\/h3>\n\n\n\n

De Mercedes E350 is inderdaad een echt veilige wagen, want Mercedes beschouwt veiligheid als \u00e9\u00e9n van zijn prioriteiten. De meeste Mercedessen, waaronder de E350, hebben een 5-sterren veiligheidsscore die bestaat uit slimme softwarematige veiligheidsvoorzieningen en ongelooflijk goed uitgevoerde kreukelzones en airbags.<\/p>\n\n\n\n

Zo zijn alle nieuwere E350-modellen voorzien van alle noodzakelijke veiligheidsvoorzieningen zoals automatische noodremmen, systemen om botsingen te vermijden, lane keep assist, dodehoekbewaking, kruisverkeerswaarschuwing en nog veel meer die meestal extra uitrusting zijn.<\/p>\n\n\n\n

Is de Mercedes E350 duur in onderhoud?<\/h3>\n\n\n\n

De onderhoudskosten van de E350 zijn inderdaad duurder dan die van een niet-luxe auto, en dat is het belangrijkste. De gemiddelde jaarlijkse reparatiekosten voor de E350 kunnen gemakkelijk oplopen tot $1000, maar het hangt allemaal af van hoe oud de auto is en de kilometerstand, het uitrustingsniveau en waar u ermee rijdt.<\/p>\n\n\n\n

De E-Klasse is een echte luxe sedan, wat betekent dat hij ook echte luxe sedan onderhoudskosten heeft. De Audi A6 3.0 TFSI kost een beetje minder om te onderhouden omdat het deel uitmaakt van de VAG die veel onderdelen deelt tussen verschillende fabrikanten, terwijl BMW de BMW 530i het duurst is om te onderhouden.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De Mercedes E350 is het middenklasse model van de E-Klasse met een 6-cilinder motor of een 4-cilinder motor voor de nieuwste E350 modellen. De E350 heeft de neiging om tussen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3377"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3377"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3377\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3378,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3377\/revisions\/3378"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3377"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3377"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3377"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}