{"id":3497,"date":"2022-03-17T11:20:41","date_gmt":"2022-03-17T11:20:41","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3497"},"modified":"2022-03-17T11:20:43","modified_gmt":"2022-03-17T11:20:43","slug":"hoe-open-je-een-tesla-met-een-lege-accu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/hoe-open-je-een-tesla-met-een-lege-accu\/","title":{"rendered":"Hoe open je een Tesla met een lege accu?"},"content":{"rendered":"\n
Zoals de meeste elektrische auto’s, werkt ook de Tesla op de hoofd tractie accu en een 12V lood-zuur accu. Als de 12V accu echter volledig leeg raakt, zal uw Tesla onbruikbaar worden, wat betekent dat zaken als deuren, ramen en koplampen niet zullen werken. Dus, hoe kunt u een Tesla openen met een lege batterij?<\/p>\n\n\n\n
Als uw Tesla deur gesloten is en u heeft een lege batterij, dan kunt u de deur openen door de 12V batterij op te laden via de kofferbak. De 12V accu is de accu die de deuren en andere hulpsystemen van de Tesla van stroom voorziet. Het is ook dezelfde batterij die de koplampen aanzet als de hoofdbatterij van 400V uitvalt.<\/p>\n\n\n\n
Als toevallig uw kofferbak<\/p>\n\n\n\n
Als uw Tesla batterij midden op de weg sterft, hoeft u niet te wachten tot de sleepwagen arriveert om hem aan de kant te duwen. Zolang de 12V accu nog enige lading heeft, kunt u deze gebruiken om de auto in neutraal te zetten. Niettemin moet u de auto langzaam en over korte afstanden duwen.<\/p>\n\n\n\n
Merk op dat de 12V-accu en de 400V-accu verschillend werken. De 400V-accu is bedoeld om de motor te laten draaien, terwijl de 12v-accu wordt gebruikt om hulpfuncties op de auto te voeden. Dus, als de auto zonder batterij komt te zitten, zal de 12V batterij het touchscreen aan laten staan waarmee je de auto in neutraal kunt zetten.<\/p>\n\n\n\n
Als de batterij van uw Tesla in een afgelegen gebied sterft, moet u eerst op zoek gaan naar een andere auto die u kan helpen bij het jumpstarten van uw auto. Zorg ervoor dat de auto een verbrandingsmotor heeft, omdat elektrische voertuigen hun motor kunnen beschadigen als ze andere auto’s jump-starten.<\/p>\n\n\n\n
Als er echter geen auto’s in de buurt zijn, maar je hebt wel een lithium-ion jumpstarter, dan kun je je auto toch jumpstarten. Zorg er gewoon voor dat u de startkabels aansluit op de klemmen van de 12V-accu wanneer dat nodig is. Ga daarna naar een laadstation om de batterij volledig op te laden.<\/p>\n\n\n\n
Dat hangt af van de route. Sommige routes zijn goed voor lange-afstandsritten en andere niet. Dus, als uw route verschillende supercharger stations of toiletten heeft waar u kunt opladen, dan is er geen probleem. Als u echter een lange afstand wilt afleggen op een route met weinig oplaadstations, dan wordt het een uitdaging.<\/p>\n\n\n\n
Als uw Tesla een lege batterij heeft maar u wilt toch de deur openen, dan heeft u daarvoor een jumpstarter nodig. Allereerst zult u de kofferbak moeten openen voordat u de 12V accu koppelt met de jumpstarter. Na het inschakelen van de 12V accu kunt u nu de deur openen.<\/p>\n\n\n\n
Tesla wordt geleverd met twee accu’s: 400V en 12V accu’s, De 400V accu is voor de aandrijving van de motor, terwijl de 12V accu voor de aandrijving van de hulpsystemen is, zoals de deuren. Na het openen van de deuren moet u de ramen gedeeltelijk open laten totdat u de batterij volledig hebt opgeladen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Zoals de meeste elektrische auto’s, werkt ook de Tesla op de hoofd tractie accu en een 12V lood-zuur accu. Als de 12V accu echter volledig leeg raakt, zal uw Tesla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3497"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3497"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3497\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3498,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3497\/revisions\/3498"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3497"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3497"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3497"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}