{"id":3509,"date":"2022-03-17T11:25:18","date_gmt":"2022-03-17T11:25:18","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3509"},"modified":"2022-03-17T11:25:21","modified_gmt":"2022-03-17T11:25:21","slug":"bmw-x1-alles-wat-u-moet-weten","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/bmw-x1-alles-wat-u-moet-weten\/","title":{"rendered":"BMW X1 – Alles wat u moet weten"},"content":{"rendered":"\n

De BMW X1 is een van de beste compacte premium SUV’s om in te rijden. Hij is ook praktisch, zuinig met brandstof en goedkoper in onderhoud dan de meeste auto’s in zijn klasse.<\/p>\n\n\n\n

De BMW X1 is een subcompacte luxe crossover SUV met een stijlvol exterieur, een luxueus interieur en uitzonderlijke prestaties. Hoewel hij zeer praktisch is, is het onderhoud van deze auto toch kostbaar, net als bij veel BMW’s. Over het geheel genomen is het een leuke compacte SUV voor dagelijks gebruik.<\/p>\n\n\n\n

Geschiedenis van de BMW X1<\/h2>\n\n\n\n

Verrassend genoeg is de BMW X1 een van de eerste subcompacte crossover SUV’s op de markt. Deze auto werd ge\u00efntroduceerd in 2009, en de eerste generatie was gebaseerd op de BMW E90 3-Serie. Ook de eerste generatie BMW X1 is standaard voorzien van achterwielaandrijving. De tweede generatie BMW X1 stapte echter over op een voorwielaandrijving.<\/p>\n\n\n\n

Toen de BMW X1 door BMW werd ge\u00efntroduceerd, was het de kleinste SUV in de BMW line-up onder de BMW X3. In tegenstelling tot de grotere BMW SUV’s, is de X1 klein, zuinig en goedkoper in onderhoud. Na de introductie van de BMW X2, is de X1 nu de op \u00e9\u00e9n na kleinste BMW SUV op de markt.<\/p>\n\n\n\n

Kenmerken van de BMW X1<\/h2>\n\n\n\n

Uiterlijk<\/h3>\n\n\n\n

De BMW X1 is misschien niet de mooiste auto in zijn klasse, maar hij heeft een gestroomlijnd en elegant design dat de aandacht trekt als de auto door de straat rijdt. Dat is te danken aan de tweekleurige 18-inch Y-Spaaks velgen, de mat verchroomde buitenkant, de dakrails van gesatineerd aluminium en de niet-metallic lak. Bovendien geeft de verchroomde grille hem een wendbare look.<\/p>\n\n\n\n

Wat interieurdesign en afwerking betreft, is de BMW X1 nog steeds goed afgewerkt met materialen en afwerkingen van topkwaliteit. Sommige materialen ontbreken echter, waardoor hij minder aantrekkelijk is dan zijn grotere broers zoals de X3 of X5, die zijn uitgerust met high-end materialen.<\/p>\n\n\n\n

Enkele opmerkelijke interieurkenmerken zijn SensaTec-bekleding, vloermatten, antracietkleurige hemelbekleding, hoogglanzend zwarte interieurbekleding met parelglanzend chroomaccent, stijlvol metercluster en een dunne klep van het dashboardkastje.<\/p>\n\n\n\n

Over het geheel genomen is de X1 een leuke auto voor mensen die een betrouwbare, compacte, luxueuze en geavanceerde SUV wensen. Hij heeft een wielbasis van 105,1-inch, een lengte van 175,5-inch, een breedte van 71,7-inch en een hoogte van 62,9-inch.<\/p>\n\n\n\n

Prestaties<\/h3>\n\n\n\n

Het model BMW X1 van de eerste generatie heeft standaard achterwielaandrijving, terwijl het model van de tweede generatie standaard voorwielaandrijving heeft. Hoe dan ook, BMW X1 wordt geleverd met slechts \u00e9\u00e9n motor optie. Hij is uitgerust met een 2.0-liter inline-4 motor.<\/p>\n\n\n\n

De BMW X1 mag dan \u00e9\u00e9n motor hebben, maar de motor is krachtig genoeg om een krachtige en soepele rit te leveren. Ook is hij gemakkelijk te hanteren en geweldig in bochten door zijn gewicht. De motor kan tot 228 pk en 258 lb-ft aan koppel leveren. Hij kan ook van 0 naar 60 versnellen in slechts 6,3 seconden.<\/p>\n\n\n\n

De 2022 BMW X1 wordt geleverd met twee opties; de BMW X1 sDrive28i of de xDrive28i. Merk op dat de sDrive28i het basismodel is en is uitgerust met voorwielaandrijving, terwijl de xDrive28i is uitgerust met vierwielaandrijving. Bovendien is de BMW X1 met xDrive iets duurder.<\/p>\n\n\n\n

Comfort en laadruimte<\/h3>\n\n\n\n

De BMW X1 is een mooi gebouwde auto met een grote cabine en een ruime laadruimte. Ook al is deze auto niet zo groot als de BMW X3, de inzittenden zullen het toch comfortabel hebben, want hij is goed gebouwd met comfortabele stoelen. Hij heeft 40,4-inch beenruimte achterin en 37-inch beenruimte op de tweede rij.<\/p>\n\n\n\n

Verder heeft hij 41,9-inch hoofdruimte voor en 39,4-inch hoofdruimte op de tweede rij. Met een passagiersvolume van in totaal 101,2 kubieke meter passen uw vrienden of kinderen comfortabel in de auto. Deze SUV heeft een totale laadruimte van 58,7 kubieke meter achter de voorste rij, wat uitzonderlijk is.<\/p>\n\n\n\n

Brandstofeffici\u00ebntie<\/h3>\n\n\n\n

Omdat de BMW X1 een kleinere motor heeft in vergelijking met de BMW X3, X5 en X6, verbruikt hij minder brandstof, wat betekent dat hij zuiniger is. Hij heeft een EPA score van 23 mpg in de stad, 31 mpg op de snelweg, en een gecombineerde 26 mpg.<\/p>\n\n\n\n

Met een dergelijk brandstofverbruik bespaart deze auto u veel geld omdat u minder geld kwijt bent aan brandstof in vergelijking met andere auto’s in zijn klasse. Niettemin is hij nog steeds praktisch aangezien hij tot vijf passagiers kan vervoeren en een ruime laadruimte heeft.<\/p>\n\n\n\n

Prijs<\/h3>\n\n\n\n

Zoals de meeste BMW SUV’s, is de BMW X1 misschien goedkoper, maar nog steeds duurder in vergelijking met gewone auto’s. En als u de onderhoudskosten toevoegt, zult u merken dat het hebben van deze auto uiteindelijk vrij duur kan zijn. De vanafprijs van de BMW X1 ligt rond de $36.200.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Is de BMW X1 betrouwbaar<\/h3>\n\n\n\n

Als u de BMW X1 vergelijkt met andere auto’s in zijn klasse, zult u verrast zijn dat hij heel betrouwbaar is. Bovendien is het het op \u00e9\u00e9n na betrouwbaarste BMW model na de BMW 3-Serie. Dus, als betrouwbaarheid is wat u zoekt in een compacte luxe SUV, dan is de BMW X1 een uitstekende keuze.<\/p>\n\n\n\n

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW X1?<\/h3>\n\n\n\n

Voordat u uw zuurverdiende geld in de BMW X1 investeert, is het belangrijk om enkele problemen te kennen waarmee u te maken zult krijgen. De meest voorkomende problemen met de BMW X1 zijn problemen met de onderste controle-arm\/bussen, voortijdige slijtage van de remblokken, overmatig windgeruis van de achterportierruit, defecte schakelknop, problemen met de distributieketting, olielekkage en problemen met de ophanging.<\/p>\n\n\n\n

Merk op dat de meeste van deze problemen ontstaan na het afleggen van bepaalde kilometers. Wat meer is, sommige problemen komen vaak voor bij bepaalde BMW X1 modellen. Maar met het juiste onderhoud en reparatie, kunt u sommige van deze problemen niet ervaren.<\/p>\n\n\n\n

Is de BMW X1 duur in onderhoud?<\/h3>\n\n\n\n

Als het om de onderhoudskosten van luxewagens gaat, is BMW een van de duurste. Dit geldt ook voor de BMW X1. Deze auto is iets duurder in onderhoud vergeleken met andere auto’s in zijn klasse. Daarnaast zijn ook de kosten voor onderdelen en service hoog, waardoor de totale onderhoudskosten oplopen.<\/p>\n\n\n\n

Bottom line<\/h2>\n\n\n\n

BMW X1 is een subcompacte luxe crossover SUV gebouwd van 2009 tot heden. Deze kleine maar krachtige auto is comfortabel, luxueus, zuinig met brandstof en zeer betaalbaar. Hij is ook erg praktisch, want hij biedt plaats aan maximaal 5 passagiers en heeft voldoende laadruimte.<\/p>\n\n\n\n

Niettemin, zoals veel BMW SUV’s, heeft ook deze auto een aantal problemen, waaronder voortijdige slijtage van de remblokken, defect aan de versnellingspook, problemen met de onderste controle-arm\/bussen, overmatig windgeruis uit de achterportierruit, problemen met de ophanging, problemen met de distributieketting, en nog veel meer. Over het algemeen is het een leuke auto en betrouwbaarder dan zijn grotere broers en zussen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De BMW X1 is een van de beste compacte premium SUV’s om in te rijden. Hij is ook praktisch, zuinig met brandstof en goedkoper in onderhoud dan de meeste auto’s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3509"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3509"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3509\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3510,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3509\/revisions\/3510"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3509"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3509"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3509"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}