{"id":3543,"date":"2022-03-17T11:38:21","date_gmt":"2022-03-17T11:38:21","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3543"},"modified":"2022-12-12T16:36:38","modified_gmt":"2022-12-12T16:36:38","slug":"meest-voorkomende-problemen-met-mercedes-ml320","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/meest-voorkomende-problemen-met-mercedes-ml320\/","title":{"rendered":"Meest voorkomende problemen met Mercedes ML320"},"content":{"rendered":"\n
De Mercedes ML320 was in productie tussen 1998 en 2009 en in deze periode heeft de ML twee verschillende generaties voortgebracht. De W163 was in productie tussen 1998 en 2005, terwijl de W164 was in productie tussen 2005 en 2009.<\/p>\n\n\n\n
De eerste generatie van de ML is nu een relatief oude auto en het de neiging om nogal wat problemen, zoals motor problemen, stuurinrichting problemen, en service remmen problemen te ervaren. De tweede generatie van de ML is een stuk betrouwbaarder dan de eerste, en de problemen typisch opsomming elektrische problemen, motor problemen, en de stuurinrichting problemen.<\/p>\n\n\n\n
Beide ML320 generaties zijn niet de meest betrouwbare Mercedes SUV’s ooit en ze hebben de neiging om nogal wat geld te kosten om te onderhouden. Al met al, ze zijn nog steeds comfortabel en luxe gevoel om te rijden, maar als je wilt een meer up-to-date Mercedes mid-size SUV, moet je kijken voor de 3e generatie ML.<\/p>\n\n\n\n
De meeste problemen die de neiging hebben om deze vroege ML-modellen te plagen zijn te wijten aan gebrekkig onderhoud. Echter, sommige van hen zijn ernstiger dan anderen. U moet op zoek naar goed onderhouden relatief lage kilometerstand voorbeelden van elk als je wilt een relatief beheersbare eigendom ervaring.<\/p>\n\n\n\n
De eerste generatie van de ML320 is bekend om problemen met de harmonische balans poelie, de katalysatoren, spruitstuk \/ header problemen, en EGR-waarde-gerelateerde problemen. Al deze zijn kostbaar om te repareren, terwijl sommige van hen soms verschijnen op zowel lage kilometerstand en hoge kilometerstand voorbeelden.<\/p>\n\n\n\n
Als u voelt uw ML320 motor is stationair draaien ruw, het is een beetje te luidruchtig, heeft moeite met starten, of sterft op u zonder een duidelijke oorzaak, moet u het nemen voor een diagnose onmiddellijk als sommige van deze zijn bekend dat veel problemen veroorzaken langs de lijn.<\/p>\n\n\n\n
De W163 ML320 is bekend dat stuurbekrachtiging gerelateerde problemen relatief vaak ervaren. Veel eigenaren klaagden over stuurbekrachtiging slang breken, stuurbekrachtiging vloeistof lekken, aansluiting problemen, en problemen met de hydraulische stuurbekrachtiging systeem als geheel.
Sommige van deze problemen doen zich voor tijdens het rijden, wat betekent dat het nooit een goede zaak is om de stuurbekrachtiging te verliezen terwijl u op een snelweg rijdt. U moet deze te allen tijde in de gaten houden als u een veilige en beheersbare rijervaring wilt. Ook, zorg ervoor om een oogje te houden op inconsistente stuurbekrachtiging als dit meer problemen later kan.<\/p>\n\n\n\n
Veel eerste-gen ML320 eigenaren meldden relatief problemen met het remsysteem waarbij de auto abrupt tot stilstand komt nadat het ESP lampje op het dashboard gaat branden. Het lijkt erop dat dit probleem zich voordoet omdat de giergevoeligheidssensor van de stuurinrichting een verkeerde waarde begint te meten en de auto denkt dat er iets mis is, waardoor hij de auto zelfstandig tot stilstand brengt.<\/p>\n\n\n\n
Dit kan een groot probleem zijn tijdens het rijden, dus zorg ervoor dat deze sensoren en systemen te controleren of u op zoek bent naar een W163 ML320 te kopen.<\/p>\n\n\n\n
De tweede generatie van de ML320 is inderdaad een stuk betrouwbaarder dan de eerste, maar zelfs deze staan bekend om allerlei elektrische problemen te ervaren. Verschillende eigenaars hebben gemeld dat veel elektronica in de auto het van tijd tot tijd laat afweten. Deze omvatten macht achterklep problemen, exterieur verlichting problemen, en interieur schakelaars.<\/p>\n\n\n\n
Veel eigenaren hebben gemeld dat de meeste van deze worden veroorzaakt door het binnendringen van water in verschillende gebieden van de auto. Sommige eigenaars meldden dat dit meestal te wijten is aan lage-kwaliteit waterafdichtingen voor de motorkap, het zonnedak, de kofferbak, en de deur jam gebieden.<\/p>\n\n\n\n
De ML320 gebruikt een betrouwbare en redelijk betrouwbare motor. Echter, veel eigenaren nog steeds gemeld dat de auto de neiging om af te slaan, vooral als de nokkenas sensor sterft. Lekkage aan de motor is ook een veel voorkomend thema bij oudere Europese luxe auto’s, terwijl een verhoogd olieverbruik ook veel voorkomt bij exemplaren met hogere kilometerstanden.<\/p>\n\n\n\n
Lekken zoals deze kunnen soms resulteren in een brand en er zijn heel wat gevallen waarin mensen hun ML320s verloren als gevolg van brand-gerelateerde schade.<\/p>\n\n\n\n
De stuurinrichting is een bekend zwak punt van de ML320 en er zijn veel gegevens online die de neiging hebben om deze problemen meer grondig te bespreken. Stuurinrichting problemen omvatten stuurbekrachtiging vloeistof lekken, gebrek aan stuurbekrachtiging, grommende geluiden, voorste lager problemen, en vele leidingen en aansluitingen problemen.<\/p>\n\n\n\n
Deze kunnen ook relatief gevaarlijk zijn, dus zorg ervoor om een oogje op deze te houden als u ge\u00efnteresseerd bent in het kopen van een Mercedes ML320.<\/p>\n\n\n\n
2001 ML320, 2002 ML320, 2003 ML320, 2007 ML320, 2008 ML320, 2009 ML320<\/p>\n\n\n\n
De tweede generatie van de ML320 is een stuk betrouwbaarder dan de eerste generatie. Dat komt omdat de 1e generatie ML nu meer dan 20 jaar oud is en bovendien een enorm complexe auto is. Dit betekent dat auto’s als deze de neiging hebben om veel problemen hebben na verloop van tijd, vooral als ze niet goed worden onderhouden.<\/p>\n\n\n\n
Toch betekent dat niet echt dat de W164 ML320 is betrouwbaarder, want het is niet. Als u deze auto’s wilt hebben, zorg er dan voor dat u er een vindt die in goede staat is, zelfs als dat betekent dat u een paar duizend extra moet uitgeven.<\/p>\n\n\n\n
De eerste generatie ML320 heeft een 3.2L V6 met 218 pk en 228 lb-ft koppel, terwijl de W164 generatie ook een 3.0L V6 met 220 pk en 398 lb-ft koppel heeft. De ML320 van de tweede generatie is een stuk begeerlijker omdat hij een stuk nieuwer is.<\/p>\n\n\n\n
Het is veilig om te zeggen dat beide krachtbronnen meer dan genoeg zijn voor 99%, maar de W164 motor biedt meer koppel waardoor hij moeitelozer is en beter past bij een grote SUV.<\/p>\n\n\n\n
De ML van de eerste generatie kunt u beter niet kopen, want hij is niet de meest betrouwbare en moderne auto die er is. De tweede generatie van de ML320 is een stuk beter, maar het is nog steeds niet op gelijke voet met de moderne auto’s.<\/p>\n\n\n\n
Als u koopt een van deze als uw dagelijkse chauffeur, moet u ervoor zorgen om een te kopen met niet al te veel mijl op de klok. Controleer ook alle kwetsbare punten, vooral de stuurinrichting en de motor.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
De Mercedes ML320 was in productie tussen 1998 en 2009 en in deze periode heeft de ML twee verschillende generaties voortgebracht. De W163 was in productie tussen 1998 en 2005,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3543"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3543"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3543\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5465,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3543\/revisions\/5465"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3543"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3543"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3543"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}