{"id":3845,"date":"2022-04-28T10:15:46","date_gmt":"2022-04-28T10:15:46","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3845"},"modified":"2022-04-28T10:15:50","modified_gmt":"2022-04-28T10:15:50","slug":"is-volkswagen-id-3-een-goede-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/is-volkswagen-id-3-een-goede-auto\/","title":{"rendered":"Is Volkswagen ID.3 een goede auto?"},"content":{"rendered":"\n

Al in 2019 introduceerde VW de ID.3 en de eerste leveringen begonnen in 2020. De ID.3 is het allereerste ID. gamma model, wat betekent dat het VW introduceerde in de wereld van elektrische auto’s op een massale schaal. Sinds 2019 heeft VW nog een paar IDs. modellen onthuld, maar waarschijnlijk zullen ze het gamma nog voor 2030 vervijfvoudigen. Maar is de Volkswagen ID.3 een goede auto, of is het gewoon een respectabele eerste poging om een EV te maken?<\/p>\n\n\n\n

De waarheid is dat de ID.3 een goede auto is omdat hij waarde, ergonomie en technologie goed in balans heeft. Er zijn enkele problemen met de ID.3, vooral die in verband met de software kant van de zaak, maar de meeste daarvan zijn al opgelost voor de komende ID.3 modellen. De ID.3 ziet er opwindend, futuristisch en in het echt vrij aantrekkelijk uit.<\/p>\n\n\n\n

Het interieur ziet er goed uit, maar is niet zo pluche als dat van de VW Golf, zeker niet in de hogere uitrustingsniveaus. De ID.3 is praktisch, want hij maakt gebruik van het MEB-platform dat speciaal werd ontworpen met het oog op een EV-aandrijflijn, wat betekent dat de ID.3 niet lijdt onder alle nadelen die inherent zijn aan een ICE-autochassis dat voor een EV wordt gebruikt.<\/p>\n\n\n\n

Wat de waarde betreft, is de ID.3 behoorlijk voor een elektrische auto, maar over het algemeen is hij vrij duur. Dat is het geval met EV’s omdat ze nog steeds relatief duur zijn. De tweedehandsmarkt is er nog niet, maar dat zal binnen een paar jaar wel het geval zijn.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.3 – De aandrijflijn<\/h2>\n\n\n\n

De Volkswagen ID.3 is een volwaardige elektrische auto, wat betekent dat hij wordt aangedreven door een grote accu die onder de passagiersruimte is ondergebracht. De ID.3 is verkrijgbaar in drie verschillende batterij-versies: een instapversie van 45 kWh, een standaardversie van 58 kWh en een topversie van 77 kWh.<\/p>\n\n\n\n

De 45 kWh-versie biedt 150 pk en kan ongeveer 218 mijl afleggen op een volledige lading. De 145pk 58kWh versie kan ongeveer 262 mijl afleggen, terwijl de 204pk 58kWh variant 264 mijl kan afleggen. De top van de boom 77kWh ID.3 biedt 205pk en kan 344 mijl doen op een volledige lading. Het snelladen van de ID.3 tot 80% duurt tussen de 30 en 40 minuten, terwijl langzaam laden tot 8 uur kan duren.<\/p>\n\n\n\n

De ID.3 is een RWD in elke vorm, wat betekent dat hij verrassend dynamisch en niet-VW-achtig is. Al met al biedt de ID.3 een aandrijflijn die zowel concurrerend als betrouwbaar is. Dit betekent dat de ID.3 in lijn ligt met de rest van de luxe EV merken, vooral Audi die ook een EV op hetzelfde chassis aanbiedt.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.3 – Ontwerp en chassis<\/h2>\n\n\n\n

De Volkswagen ID.3 ziet er spannend en futuristisch uit. Foto’s kunnen hem geen recht doen, want alle ID. modellen zien er in het echt veel beter uit. De ID. reeks introduceert een gloednieuwe look voor VW en het lijkt erop dat de meerderheid van de mensen het leuk vinden. Het is misschien geen head-turner zoals sommige EV’s zijn, maar het is meer dan goed genoeg.<\/p>\n\n\n\n

Wanneer je binnenstapt, word je begroet met de matige bouwkwaliteit en materiaalkeuzes omdat VW zich vooral op technologie en design concentreerde. De meeste harddrukknoppen zijn nu vervangen door aanraakgevoelige pads, wat de ergonomie wel belemmert. De afstelling van het chassis en de ophanging zorgen ervoor dat de ID.3 extreem vlak rijdt.<\/p>\n\n\n\n

Het betekent niet dat de ID.3 een sportwagen is, maar is wel opmerkelijk dynamisch voor een hatchback. Hij is comfortabel en moeiteloos, maar bij het remmen merk je wel het gewicht.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.3 – Betrouwbaarheid en veelvoorkomende problemen<\/h2>\n\n\n\n

De VW ID.3 is ook een relatief betrouwbare auto, zoals de meeste EV’s zijn. EV’s gebruiken lang niet zoveel onderdelen als auto’s met een verbrandingsmotor, wat betekent dat ze van nature betrouwbaarder zijn. Hoe dan ook, de ID.3 heeft te kampen met problemen in verband met het infotainmentscherm, de actieve hulpsystemen, de dakstructuur en de PE-geleider.<\/p>\n\n\n\n

Het goede nieuws is dat de meeste van deze problemen te maken hebben met software en waarschijnlijk zullen worden opgelost voor de komende ID.3 modellen.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.3 – Waarde en praktische bruikbaarheid<\/h2>\n\n\n\n

De Volkswagen ID.3 begint bij ongeveer $33.000, wat inderdaad meer is dan de VW Golf was. Hoe dan ook, de ID.3 2e hands markt is nog steeds klein, maar zal waarschijnlijk een stuk meer verzadigd zijn in de komende jaren. Al bij al is de ID.3 een degelijke optie in het EV-segment.<\/p>\n\n\n\n

Praktisch gezien is de ID.3 geweldig, want er past heel wat in de laadruimte terwijl de passagiersruimte meer dan voldoende is. De ID.3 maakt gebruik van het MEB-platform dat speciaal voor EV’s is gemaakt en dat is maar goed ook, want je krijgt geen enorme middentunnel.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Sectie<\/h2>\n\n\n\n

Kan ik een VW ID.3 in de VS kopen?<\/h3>\n\n\n\n

Nee, dat is niet mogelijk. VW brengt de ID.3 niet naar de VS, althans voorlopig niet. De Amerikaanse markt is niet zo dol op compacte auto’s en daarom is de ID.3 vooral bedoeld voor Europa en Azi\u00eb. VW denkt dat de ID.3 niet het type auto is om succesvol te zijn in de VS, en dat is de reden waarom ze er geen aanbieden.<\/p>\n\n\n\n

De ID. gamma gaat echter veel grotere auto’s introduceren in de toekomst. VW zegt dat er ook een 3-rijige grote familie SUV op komst is. Een kleinere crossover\/SUV komt er binnenkort aan terwijl ook een ID. sedan in de komende jaren het levenslicht zou moeten zien.<\/p>\n\n\n\n

Moet ik de VW ID.3 kopen?<\/h3>\n\n\n\n

De VW ID.3 is gemaakt voor mensen die van het merk VW houden, maar niet zoveel geld willen uitgeven aan duurdere modellen. Als je dat koppelt aan de wens om een EV te kopen, dan is de ID.3 de perfecte manier om te gaan. Er is heel wat belangstelling voor de ID.3, wat betekent dat je hem zou moeten kunnen verkopen als je hem niet mooi vindt.<\/p>\n\n\n\n

De ID.3 lijkt tegenwoordig relatief goed in waarde te blijven, wat ook grotendeels te danken is aan de populariteit van de hele ID.-serie.<\/p>\n\n\n\n

Is de VW ID.3 beter dan de VW ID.4?<\/h3>\n\n\n\n

De VW ID.4 is opvallend gelijkaardig aan de ID.3, met als enige significante verschillen de rijpositie en het design. De ID.4 is iets hoger geplaatst, wat hem een lichte SUV-achtige rijpositie geeft. Er is meer ruimte en aanbod in zowel de laadruimte als in de passagiersruimte.<\/p>\n\n\n\n

Sommige mensen geven ook de voorkeur aan het uiterlijk van de ID.4 omdat deze beter geproportioneerd oogt. De verschillen tussen de twee zijn echter klein, en de ene is niet beter dan de andere.<\/p>\n\n\n\n

Is de VW ID 3 even groot als een Golf?<\/h3>\n\n\n\n

De ID 3 is ongeveer even lang als de Volkswagen Golf, en ongeveer even groot als de Golf achteraan. Hoewel er genoeg ruimte is voor langere passagiers, blijft er niet veel ruimte over voor hun hoofd of benen.<\/p>\n\n\n\n

Is de VW ID.3 comfortabel?<\/h3>\n\n\n\n

De ID 3 is een praktische gezinswagen. De ID 3 heeft vijf deuren. De ID 3 laat een gemakkelijke in- en uitstap toe, en u voelt meteen de extra ruimte dan een Golf eens u binnen bent. Het minimalistische interieur en de comfortabele zetels zijn welkome designkenmerken. Het zicht is uitstekend dankzij de grote ruiten en de voorruit.<\/p>\n\n\n\n

Zijn de zetels van de ID3 verwarmd?<\/h3>\n\n\n\n

Hij heeft mooie verwarmde zetels. De Life-modellen hebben een grotere accu van 58 kWh, waardoor de actieradius naar verwachting toeneemt tot 263 mijl. Deze uitvoering heeft geen mooie lichtmetalen velgen, maar wel satellietnavigatie, verwarmde voorzetels en een compleet pakket actieve veiligheidsvoorzieningen.<\/p>\n\n\n\n

Hoe rijdt u een VW ID3? Video: Aan de slag met uw Volkswagen ID3<\/h3>\n\n\n\n
\n