{"id":3911,"date":"2022-05-05T12:28:57","date_gmt":"2022-05-05T12:28:57","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3911"},"modified":"2022-05-05T12:29:00","modified_gmt":"2022-05-05T12:29:00","slug":"veel-voorkomende-problemen-met-porsche-boxster","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/veel-voorkomende-problemen-met-porsche-boxster\/","title":{"rendered":"Veel voorkomende problemen met Porsche Boxster"},"content":{"rendered":"\n

De Porsche Boxster is een instapmodel 2-zits sportwagen gemaakt voor diegenen die willen genieten van een echte Porsche rij-ervaring zonder 911 geld te betalen. Bovendien verkiezen sommige mensen de Boxster boven de 911 omdat de 911 de laatste decennia veel te veel gegroeid is.<\/p>\n\n\n\n

Als je dat koppelt aan een centraal in het midden geplaatste 6-cilinder motor en een korte wielbasis, kun je zelfs zeggen dat sommige Boxster\/Cayman modellen nog opwindender zijn om in te rijden dan een 911. Wat betrouwbaarheid betreft, lijkt de Boxster een relatief up-and-down ervaring te hebben gehad, waarbij sommige modellen het een stuk slechter deden dan andere.<\/p>\n\n\n\n

De eerste generatie 986 Porsche Boxster is het slechtst als het op betrouwbaarheid aankomt, terwijl alle latere generaties een stuk beter zijn. Hoe dan ook, de meest voorkomende ernstige problemen die mogelijk het Boxster model dat u zoekt kunnen teisteren zijn PDK problemen, olielekkages, IMS lager problemen, oververhitting, distributieketting problemen.<\/p>\n\n\n\n

Al met al zijn de nieuwere Boxster modellen aanzienlijk betrouwbaarder, maar hebben ook constant onderhoud nodig om lang mee te gaan. De Boxster is een sportwagen, wat betekent dat de gebruikskosten vergelijkbaar hoger zijn, maar dat is ook de opwinding en sensatie van het rijden.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster – PDK problemen<\/h2>\n\n\n\n

De Porsche PDK is een van de meest geavanceerde transmissies met dubbele koppeling ter wereld, maar hij is niet vrij van storingen. Als u merkt dat uw Boxster aarzelend of ruw schakelt, vooral als dit gepaard gaat met waarschuwingslampjes voor de transmissie, is de kans groot dat uw PDK problemen begint te vertonen. De meest voorkomende PDK-problemen hebben te maken met het hydraulische en elektronisch gestuurde koppelingsgedeelte.<\/p>\n\n\n\n

Als de PDK die u bekijkt problemen begint te veroorzaken en niet kan worden gerepareerd, zult u deze moeten vervangen. Het vervangen van een PDK kost meestal duizenden dollars en is het op \u00e9\u00e9n na duurste vervangingsonderdeel, behalve de motor zelf. Als zodanig, zorg ervoor dat de PDK grondig te controleren.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster – olielekkage<\/h2>\n\n\n\n

De meest voorkomende problemen Boxster modellen hebben de neiging om te ervaren zijn de verscheidenheid van olielekkages die typisch zijn gelegen op een van beide de achterste hoofdafdichting, kleppendeksels, bougie afdichtingen, of oliekoeler afdichtingen. Sommige van deze, zoals de meest voorkomende, de achterste hoofdafdichting kan zelfs een handgeschakelde versnellingsbak helemaal te vernietigen.<\/p>\n\n\n\n

Het vervangen van deze afdichting in een handgeschakelde auto vereist soms dat u de hele transmissie, dat is de reden waarom deze kunnen zo duur zijn. Al bij al, zorg ervoor om al deze plaatsen voor lekken te controleren aangezien zij vrij gemeenschappelijk op alle Boxstergeneraties zijn.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster – IMS lager problemen<\/p>\n\n\n\n

De IMS lager probleem is een van de meest besproken Porsche 986 en 987 modellen, zozeer zelfs dat de auto’s die een IMS lager retrofit nu een aanzienlijk hogere waarde op de gebruikte auto markt, terwijl de degenen die nog steeds sport de originele zijn een stuk goedkoper.<\/p>\n\n\n\n

Het is een feit dat het IMS-lager waarschijnlijk uiteindelijk zal falen en wanneer het dat doet, kan het een ravage aanrichten. Als zodanig, zorg ervoor dat een 986 en een 987 Boxster controleren of ze nog steeds komen met een originele IMS lager, als ze dat doen, moet u op zoek naar een die een vergelijkbare nieuwere een heeft.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster – Oververhitting problemen<\/h2>\n\n\n\n

Een van de meest moeilijke Porsche Boxster problemen is gescheurde cilindervoeringen die diep begraven zijn in de motor en staan bekend om de motor koelvloeistof verbruiken als niemands bedrijf. Het probleem hier is dat deze problemen de neiging om pas gebeuren nadat de auto heeft gelopen voor een tijdje, wat betekent dat het uiterst moeilijk is om de diagnose te stellen.<\/p>\n\n\n\n

Dit is vooral het geval omdat u de motor moet demonteren om ervoor te zorgen dat de voeringen inderdaad het probleem zijn. Dit betekent dat het repareren van de voeringen een soort motorreconstructie vereist die veel geld kost.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Boxster – Problemen met de distributieketting<\/h2>\n\n\n\n

Oudere Porsche Boxster modellen zijn ook bekend om ernstige motor timing problemen die mogelijk vernietigen van de motor indien niet verzorgd in de juiste tijd. Als u een check engine lampje bij acceleratie, is de kans groot dat uw timing systeem is uitgeschakeld en het moet worden vervangen.<\/p>\n\n\n\n

Porsche heeft ontworpen deze motoren compact en strak verpakt, wat betekent dat je nodig hebt om volledig verwijderen van de motor uit de auto om de timing systeem dat is een zeer dure baan te vervangen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Sectie<\/h2>\n\n\n\n

Welke Porsche Boxster generatie moet ik kiezen?<\/h3>\n\n\n\n

De Porsche Boxster 981 generatie is waarschijnlijk de beste van het stel, omdat hij prestaties, moderniteit en kosten perfect in evenwicht brengt. Er zijn zescilindermotoren in overvloed, moderne techniek is ook aanwezig en de waarde van de 981 Boxster is nog steeds sterk en zal dat waarschijnlijk nog vele jaren blijven.<\/p>\n\n\n\n

De slechtste Boxster generatie om voor te gaan is ongetwijfeld de 986 omdat deze te veel problemen ondervindt, vooral de vroegere modeljaren. De 987 is vergelijkbaar beter, maar is nog steeds niet zo goed als de 981.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel kost het onderhoud van een Porsche Boxster?<\/h3>\n\n\n\n

De onderhoudskosten van een Porsche Boxster zijn sterk afhankelijk van hoe de auto onderhouden is tot het moment dat hij in uw bezit kwam. Dit betekent dat deze doorgaans niet zo duur in onderhoud zijn als alles tijdens de levensduur van de auto correct is uitgevoerd.<\/p>\n\n\n\n

Als de auto echter van tevoren niet zo goed is onderhouden, kost het later vaak veel geld om hem te onderhouden. Als u dus een Boxster wilt kopen, zorg er dan voor dat u er een krijgt waarvan u alle onderhoudsbeurten bij de hand heeft.<\/p>\n\n\n\n

Is de Porsche Boxster het waard?<\/h3>\n\n\n\n

De Porsche Boxster is inderdaad de moeite waard, want het is een spannende 2-zits sportwagen die de neiging heeft om de meeste van zijn concurrenten, zoals de Z4, de Alpine A110, en de MX-5 Miata te overtreffen. De Boxster is verkrijgbaar in veel verschillende uitvoeringen en motoren, wat betekent dat het vinden van degene die bij u past vrij eenvoudig is.<\/p>\n\n\n\n

De Boxster is gemaakt om een door en door sportwagen te zijn, wat duidelijk wordt zodra je binnenstapt en de sleutel omdraait. De Boxster is dan ook de moeite waard, want het is een van de meest fun-to-drive Porsche modellen aller tijden.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De Porsche Boxster is een instapmodel 2-zits sportwagen gemaakt voor diegenen die willen genieten van een echte Porsche rij-ervaring zonder 911 geld te betalen. Bovendien verkiezen sommige mensen de Boxster<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3912,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3911"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3911"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3911\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3913,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3911\/revisions\/3913"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3912"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3911"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3911"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3911"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}