{"id":3914,"date":"2022-05-05T12:29:53","date_gmt":"2022-05-05T12:29:53","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3914"},"modified":"2022-05-05T12:29:56","modified_gmt":"2022-05-05T12:29:56","slug":"porsche-boxster-alles-wat-u-moet-weten","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/porsche-boxster-alles-wat-u-moet-weten\/","title":{"rendered":"Porsche Boxster – Alles wat u moet weten"},"content":{"rendered":"\n
De Porsche Boxster is het instapmodel 2-zits sportwagen van het legendarische merk Porsche om een klassieke sportwagen met middenmotor en achterwielaandrijving aan te bieden die kan wedijveren met de BMW Z4, de Mazda MX-5, en de Alpine A110. Deze compacte 2-zits sportwagen is gemaakt voor diegenen die van een Porsche sportwagen willen genieten zonder Porsche 911 geld te betalen.<\/p>\n\n\n\n
De Boxster line-up vindt zijn oorsprong in de jaren ’90 toen de eerste (986) generatie werd onthuld. De 986 was in productie tot 2004 toen hij werd vervangen door de 987 die in 2012 stopte met de productie. De laatste twee generaties van de Boxster (de 981 en de 718) zijn de twee beste Boxster-generaties omdat ze de meest moderne en opwindende ervaring bieden.<\/p>\n\n\n\n
De aandrijflijn die u doorgaans in de meeste Boxster-modellen vindt, is een 6-cilinder Boxster-motor, maar de nieuwere 718 Boxster-modellen worden ook geleverd met relatief matige 4-cilinders. De Boxster lijkt een relatief betrouwbaar model te zijn, maar enkele problemen zijn het vermelden waard.<\/p>\n\n\n\n
Wat de waarde betreft, staat de Boxster erom bekend dat hij zijn waarde heel goed vasthoudt, terwijl de praktische bruikbaarheid is wat je zou verwachten van een compacte 2-zits sportwagen. De Boxster biedt niet veel ruimte, want de auto is nooit bedoeld geweest om praktisch te zijn.<\/p>\n\n\n\n
De 986 Boxster en de 987 Boxster zijn beide uitsluitend voorzien van 6-cilinder motoren. De krachtigste 986 Boxster motor is de 3.2L 6-cilinder met 260pk terwijl de 3.4L Boxster Spyder met 320pk het krachtigste Porsche 987 model is. Al deze modellen hebben een RWD en een handgeschakelde versnellingsbak, of een PDK\/Tiptronic als optie.<\/p>\n\n\n\n
De 981 Boxster biedt waarschijnlijk de beste standaard motor line-up met maximaal 375 pk in de 3.8L flat-6 motor. De 718 Boxster line-up begint met 2.0L 4-cilinder motoren die niet zo populair zijn, terwijl de topmodellen 718 GTS en Spyder de beste Boxster motor aller tijden krijgen, een 4.0L flat 6 van 911-makelij met maximaal 420 pk.<\/p>\n\n\n\n
Al deze motoren zijn gemaakt om opwindend te zijn, snel te reageren en hoge toeren te maken, wat betekent dat de aandrijflijn van de Boxster perfect is voor wie een sportwagen wil die altijd klaar is om te vliegen. De effici\u00ebntie is niet al te best, maar niemand koopt de Boxster voor zijn brandstofverbruik of gebruikskosten.<\/p>\n\n\n\n
De Porsche Boxster is een tweezitter met achterwielaandrijving en een korte wielbasis die laag en breed zit. Dit is een klassiek recept voor een 2-zits sportwagen, wat betekent dat de Boxster er opwindend, gemeen en klaar voor de start uitziet. Het interieur van de huidige Boxster is wat minder dan dat van de rest van het Porsche-gamma, maar het design zit boordevol hoogwaardige materialen.<\/p>\n\n\n\n
Het beste aan alle Boxster generaties is het onderstel, en vooral het chassis. De Boxster biedt een perfecte gewichtsverdeling dankzij een centraal in het midden geplaatste motor, wat betekent dat het chassis van de Boxster evenwichtig, controleerbaar en vol vertrouwen is. Het is gemakkelijk om met de Boxster hard te rijden zonder dat je bang hoeft te zijn dat je in een greppel belandt.<\/p>\n\n\n\n
De Porsche Boxster is altijd een redelijk betrouwbare auto geweest, terwijl de nieuwste Boxster modellen over de hele linie betrouwbaar zijn. Geen enkele auto is echter perfect en de meest voorkomende en mogelijk ernstigste problemen bij alle Boxster-generaties hebben te maken met olielekkage, problemen met de IMS-lagers, problemen met de distributieketting, problemen met de PDK en oververhitting.<\/p>\n\n\n\n
Vermeldenswaard is dat de hier vermelde problemen vooral die zijn met de hoogste graad van ernst en niet noodzakelijk de meest voorkomende zijn. Hoe dan ook, deze moeten zorgvuldig worden aangepakt als u ge\u00efnteresseerd bent in het kopen van een Boxster.<\/p>\n\n\n\n
U kunt een gebruikte Porsche Boxster kopen voor zo laag als $ 7.000, maar deze zijn niet echt allemaal zo wenselijk of betrouwbaar omdat ze hoge kilometerstand, oud, en traag. De beste Boxster-modellen gaan gemakkelijk over de $ 100.000, wat 911-territorium is, wat betekent dat de meeste mensen waarschijnlijk zullen kiezen voor een 911 in plaats daarvan.<\/p>\n\n\n\n
Praktisch gezien is de Boxster een compacte 2-zits sportwagen met een relatief ruime laadruimte gezien zijn afmetingen. In het grote geheel is de Boxster echter zeer onpraktisch omdat hij zowel zitruimte als laadruimte mist.<\/p>\n\n\n\n
Dat hangt ervan af wat u het liefste wilt. Als u waarde boven alles wilt, zijn de eerste twee generaties Boxsters betaalbaar. Ze zijn echter lang niet zo goed als de latere modellen. De huidige 718 Boxster is echt duur, maar hij komt niet met 6-cilinder motoren voor de goedkopere modellen.<\/p>\n\n\n\n
De “sweet spot” van zowel waarde als prestaties zijn dus de 981 modellen die wel 6-cilinder motoren hebben, vrij modern zijn, er goed uitzien en niet zo duur zijn als vergelijkbare 718 modellen. Bovendien is de 981 ook een betrouwbare auto, wat hem nog beter maakt.<\/p>\n\n\n\n
De eerste generatie 986 Boxster is zonder twijfel het slechtste Boxster model dat ooit het daglicht zag om een paar duidelijke redenen. Ten eerste, de 986 kwam met veel problemen uit de fabriek die zo ernstig waren dat Porsche de auto bijna helemaal uit de productie nam. Ten tweede is de 986 binnenkort 30 jaar oud, ook al is het geen klassieker.<\/p>\n\n\n\n
De kans is groot dat het nooit een klassieker zal worden, want niemand is nog zo onder de indruk van de 986. Dat is ook de reden waarom men de 986 voor belachelijk lage prijzen kan krijgen.<\/p>\n\n\n\n
De Porsche 911 is de betere auto omdat hij meer van alles biedt. Sommige mensen verkiezen zelfs speciale Porsche Boxster\/Cayman-modellen zoals de GT4, de GTS, de Boxster Spyder en de GT4 RS boven de meest speciale 911-modellen zoals de GT3, GT3 RS of zelfs de GT2 RS.<\/p>\n\n\n\n
Er is iets heel speciaals aan de middenmotor in de Boxster, maar dat is gewoon niet genoeg om de 911 te verslaan, die gewoon een van de, zo niet de beste sportwagen in de geschiedenis van de auto-industrie is.<\/p>\n\n\n\n
De Porsche 718 Boxster is een uitstekende luxe sportwagen. Deze roadster heeft de meeste rijeigenschappen van alle auto’s in zijn klasse dankzij zijn krachtige motoren, zinderende acceleratie en wendbare rijgedrag. Het interieur valt meer in de categorie “prima”.<\/p>\n\n\n\n
Nee, de Boxster is geen poor man’s Porsche. Het is gewoon een ander type Porsche. De Boxster is een uitstekende keuze voor wie een sportwagen met veel rijplezier wil voor een redelijke prijs.<\/p>\n\n\n\n
Het goede nieuws over de betrouwbaarheid van de Boxster 986 is dat hij een MoT slaagpercentage van 78% heeft, wat ruim boven het gemiddelde voor auto’s van deze leeftijd ligt. Kleine defecten aan de koplampen en versleten banden zijn de meest voorkomende oorzaken van defecten. Er zijn veel dingen die mis kunnen gaan met de Boxster 966, en ze kunnen duur zijn.<\/p>\n\n\n\n
Ja, de Boxster is zeker een echte Porsche. Porsche Boxster en Cayman middenmotorige tweezits sportwagens worden door Porsche geproduceerd en over vier generaties op de markt gebracht. Ze werden gemaakt als tweedeurs 2-zits roadster (Boxster), en als 3-deurs 2-zits coup\u00e9 (Cayman).<\/p>\n\n\n\n
Ons werd de vraag gesteld: Is de Porsche Boxster een “chicken car”? Sommigen vonden dat hij op vrouwelijke chauffeurs was gericht. Anderen, waaronder ik, vonden van niet. De stemmen waren verdeeld toen niemand ondubbelzinnig zei: “Nee, deze auto is geen meidenauto.”<\/p>\n\n\n\n
De Porsche Boxster werd voor het eerst uitgebracht in 1996. Hij had de volgende jaren problemen, zoals elk nieuw voertuig. Na een paar redesigns, vond Porsche hun sweet spot in 2012, dat was het beste jaar voor zijn Porsche Boxster.<\/p>\n\n\n\n
De Porsche Boxster zal, ondanks zijn schijnbare impopulariteit, een klassieker worden omwille van zijn uitzonderlijke rijeigenschappen en gebruiksvriendelijkheid. Ook zijn unieke plaats in de geschiedenis van Porsche zal hem tot een klassieker maken. Porsche heeft al verklaard dat de Boxster een “klassieker van morgen” is.<\/p>\n\n\n\n
De Boxster is een kleine, goed uitgebalanceerde tweezits coup\u00e9 die goed stuurt en er geweldig uitziet met het dak open. De Boxster is gemakkelijk te besturen, te parkeren en te genieten. Hoewel de rijeigenschappen en het weggedrag met elke versie zijn verbeterd, is het oorspronkelijke ontwerp van de Boxster nog steeds wendbaar en leuk.<\/p>\n\n\n\n
Veel plezier met de Porsche Boxster en wees niet bang om uw golfclubs mee te nemen. U zult nog steeds in staat zijn om uw golftas en club te dragen, hoewel we tassen met smallere bodems zouden aanraden.<\/p>\n\n\n\n
De Boxster van Porsche is misschien niet de duurste of meest gewilde sportwagen op de markt, maar net als de moderne coup\u00e9’s die we allemaal kennen en liefhebben, is de Boxster het perfecte voorbeeld van een betrouwbare en stijlvolle sportwagen die ook prima geschikt is voor dagelijks gebruik.<\/p>\n\n\n\n
De Porsche 718 Boxster S biedt meer prestaties en een sterkere motor. Hij begint bij een prijskaartje van 71.400 dollar. De 718 Boxster S heeft alle kenmerken van de 718 Boxster plus een 5 liter Boxer 4-cilinder met turbo die 350 pk levert.<\/p>\n\n\n\n
Boxster, Cayman, of 911 voertuigen gefabriceerd tussen 2006 en 2008 hebben een IMS lager dat niet te onderhouden is. Het wordt aanbevolen dat u de vetafdichting verwijdert om olie toe te staan uw lagers goed te smeren.<\/p>\n\n\n\n
Porsche auto’s gaan tot 150.000 mijl mee. De gemiddelde levensduur van een auto is afhankelijk van vele factoren, waaronder rijgewoonten en onderhoudshistorie. Porsche is een bekend merk om zijn duurzaamheid en de auto’s worden nog vele jaren na aankoop in goede staat gehouden.<\/p>\n\n\n\n
Er zijn maar een paar 911 modellen die als superauto kunnen worden beschouwd. Hoewel het Boxster\/Cayman-platform van Porsche het ultieme sportwagenplatform is, mist het de exotiek die nodig is om als supercar te worden beschouwd. In tegenstelling tot wat velen denken zijn auto’s als de Porsche 918 of Carrera GT niet zomaar sportwagens.<\/p>\n\n\n\n
De Porsches zijn duurder in onderhoud dan andere modellen, waardoor nieuwe modellen sneller in waarde stijgen. Ook willen kopers van tweedehands auto’s niet te veel uitgeven aan oude luxe auto’s waardoor de vraag naar deze auto’s laag blijft.<\/p>\n\n\n\n
Op de betrouwbaarheidsindex staat Porsche op de tweede plaats van luxe autofabrikanten, terwijl Mercedes op de 31e plaats staat. De betrouwbaarheid van Mercedes is onder het gemiddelde, terwijl de betrouwbaarheid van Porsche die van Mercedes overtreft. Porsche kan een niveau bereiken dat weinig andere autofabrikanten kunnen evenaren.<\/p>\n\n\n\n
De betrouwbaarheid van de 1999 Porsche Boxster is 2,0 op 5. Hij staat op de 32e plaats van alle 32 merken.<\/p>\n\n\n\n
De Boxster T is de ultieme back-to-basics auto. Dit Porsche 718-chassis is een krachtige performance-auto die zich niet op snelheid of vermogen concentreert, maar juist de inherente briljantie en kracht van de Porsche Boxster T laat zien.<\/p>\n\n\n\n
De tweede generatie van de Boxster werd in 2008 ge\u00fcpdatet met nieuwe technologie en meer vermogen. De Boxster S van de tweede generatie had bijna hetzelfde vermogen als de vorige Boxster S. De wereld was nog aan het bekomen van de economische crisis van 2008. Porsche slaagde erin om de Boxster er met de facelift goed uit te laten zien.<\/p>\n\n\n\n
Als u kiest voor handgeschakelde stoelen (die een beetje lager zijn), dan moet het lukken. Ik ben 1.90m lang en weeg 270lbs, en mijn 987 BS met elektrische stoelen past me goed. De 981 is ook een beetje groter.<\/p>\n\n\n\n
De standaard verwarmde zetels op de voorste rij van de 2021 Porsche Cayenne zijn vervangen door een met traagschuim. De achterste rij heeft echter een optie om verwarmde stoelen te hebben. Het interieur van de 2021 Porsche Cayenne heeft een vierzone klimaatregeling, die de temperatuur regelt.<\/p>\n\n\n\n
De M96 is een watergekoelde horizontaal tegengestelde (“platte”) zescilindermotor die de 986 Boxster aandrijft. Het was Porsche’s eerste niet-voorin geplaatste watergekoelde motor. Hij ligt bij de Boxster in het midden van de motor, terwijl hij dat bij de 911 wel is.<\/p>\n\n\n\n
Video: Porsche stuurwiel Upgrade en Retrofit DIY<\/p>\n\n\n\n