{"id":3932,"date":"2022-05-05T12:41:56","date_gmt":"2022-05-05T12:41:56","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=3932"},"modified":"2022-05-05T12:41:58","modified_gmt":"2022-05-05T12:41:58","slug":"veel-voorkomende-problemen-met-bmw-118d","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/veel-voorkomende-problemen-met-bmw-118d\/","title":{"rendered":"Veel voorkomende problemen met BMW 118d"},"content":{"rendered":"\n

BMW 118d is een elegante en compacte hatchback die veel BMW liefhebbers met een budget graag zouden willen hebben. Hij is zuinig, ruim, betrouwbaar en leuk om mee te rijden. Hij komt echter ook met verschillende problemen die men zou moeten kennen, zodat men ze op voorhand kan budgetteren.<\/p>\n\n\n\n

De BMW 118d heeft verschillende problemen die men zou moeten weten over alvorens hun geld te investeren in. Sommige van deze problemen zijn een defecte distributieketting, problemen met deurgrepen, afslaan van de motor, ineffectieve remmen, defecte stuurbekrachtiging, en nog veel meer.<\/p>\n\n\n\n

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW 118d?<\/h2>\n\n\n\n

Timing ketting defect<\/h3>\n\n\n\n

Een veel voorkomend probleem dat BMW 118d eigenaren ondervinden is een defecte distributieketting. De distributiekettingen en spanners van de BMW 118d zijn niet goed genoeg. Dus, als ze falen, kan de auto niet starten of niet rijden. Als uw auto een probleem met de distributieketting heeft, kan uw motor misfire of u kunt een ratelend geluid horen.<\/p>\n\n\n\n

De beste manier om een storing in de distributieketting en de spanner te behandelen is het onderdeel te vervangen. Zorg er dus voor dat de distributieketting van de BMW 118d in goede staat is voordat u een gebruikte BMW 118d koopt.<\/p>\n\n\n\n

Afslaan van de motor<\/h3>\n\n\n\n

Een ander veel voorkomend probleem dat BMW 118d eigenaren ervaren is het afslaan van de motor. Het afslaan van de motor in de 118d is een gevolg van een elektrisch probleem. Het gebeurt meestal wanneer de auto in beweging is en de buitenlichten uit gaan. BMW technici hebben geconstateerd dat een kabel die stroom levert aan de stroomverdeelkast defect is geraakt in de motorruimte.<\/p>\n\n\n\n

Daarom, voordat u de BMW 118d betaalt, inspecteer hem en zorg ervoor dat de kabel die stroom levert in een goede staat is.<\/p>\n\n\n\n

Problemen met deurgrepen<\/h3>\n\n\n\n

De meeste BMW 1-Series hebben een probleem met deurgrepen. Dit is dus niet alleen een probleem voor de BMW 118d, maar ook voor 116i, 116d, 118d, en vele andere 1-Serie modellen. Als uw auto een deurgreep probleem heeft, zult u merken dat een eenheid uit de deur steekt als u probeert deze te sluiten.<\/p>\n\n\n\n

Breng de auto naar een monteur of BMW service center om het te laten repareren. U zult de sluiting en de handgreep moeten vervangen omdat ze gebroken kunnen zijn.<\/p>\n\n\n\n

Airbag problemen<\/h3>\n\n\n\n

BMW 118d gemaakt in het tweede kwartaal van 2008 hebben airbag problemen. Deze problemen zijn ontstaan door de fouten in de gordelspanner en de kabelboom van de BMW hatchback. De enige manier om van dit probleem af te komen is door het defecte onderdeel te vervangen.<\/p>\n\n\n\n

Storing in de stuurbekrachtiging<\/h3>\n\n\n\n

Veel BMW 118d gebruikers hebben geklaagd over een stuurbekrachtigingsstoring. Het stuur verliest kracht als gevolg van een elektronische controle storing. In sommige gevallen is het probleem zo ernstig dat het hele stuurbekrachtigingssysteem moet worden vervangen. Bovendien heeft BMW veel auto’s teruggeroepen vanwege dit specifieke probleem.<\/p>\n\n\n\n

Problemen met de turbolader<\/h3>\n\n\n\n

Naarmate uw auto ouder wordt, is de kans groot dat de turbocompressor problemen gaat vertonen. Dit komt omdat de turbocompressor wordt be\u00efnvloed door zaken als vreemde voorwerpen, oliehonger, en olievervuiling. Dus, voordat u de turbocompressor repareert of vervangt, moet u proberen het onderliggende probleem op te lossen dat de turbocompressor kan doen falen voordat u hem vervangt.<\/p>\n\n\n\n

Ondoeltreffende remmen<\/h3>\n\n\n\n

Als u een BMW 118d uit 2006 koopt, moet u rekening houden met remproblemen. Dit komt omdat BMW 1-Series zoals de 118d met dit probleem kwamen. Het probleem is verbonden met een dichting op het remsysteem. Aangezien de remmen gecompromitteerd zijn, zullen zij niet werken zoals zij nodig zijn of zeer effectief zijn.<\/p>\n\n\n\n

Koude start probleem met stationair draaien<\/h3>\n\n\n\n

Een ander probleem dat de meeste BMW 118d eigenaars tegenkomen is het koude start probleem. Dit doet zich meestal voor wanneer u uw auto start bij koud weer. De motor kan ook stationair draaien. Maar in tegenstelling tot de meeste problemen op deze lijst, kan dit probleem worden verholpen door de ECU of electronic control unit te herprogrammeren.<\/p>\n\n\n\n

Defecte brandstofpomp<\/h3>\n\n\n\n

Defecte brandstofpompen komen bij bijna alle BMW’s voor. Het komt vaak voor bij oude modellen of bij modellen die veel kilometers hebben afgelegd. Naarmate u meer kilometers maakt, verslijt de brandstofpomp door brandstofverontreinigingen, elektrische storingen en ouderdom. In de meeste gevallen zult u de brandstofpomp moeten vervangen.<\/p>\n\n\n\n

Problemen met de transmissie<\/h3>\n\n\n\n

Verschillende BMW 118d zijn teruggeroepen vanwege transmissieproblemen. De meeste eigenaren klaagden over het wegvallen van de aandrijving als ze probeerden versnellingen te kiezen en daarin te schakelen. Nadat de auto’s werden teruggeroepen, identificeerden BMW technici een kleine bout die loskwam in de koppelingsdruk.<\/p>\n\n\n\n

Als u een tweedehands BMW 118d koopt, verzeker u er dan van dat het probleem door BMW is verholpen en dat de bout niet meer los zit.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Hoeveel kilometer zijn hoge kilometerstanden voor de BMW 118d?<\/h3>\n\n\n\n

Als u op zoek bent naar een tweedehands BMW 118d van goede kwaliteit, zorg er dan voor dat hij minder dan 100.000 mijl heeft. Meer dan 150.000 mijlen is een hoge kilometerstand, want dan krijgt u ernstige problemen die veel geld kosten om te kopen en te herstellen.<\/p>\n\n\n\n

Hoe lang gaat de BMW 118d mee?<\/h3>\n\n\n\n

Hoewel hij niet zo krachtig is als de BMW 3 Reeks of 5 Reeks, kan de BMW 118d meer dan 200.000 mijl meegaan. Niettemin heeft hij de juiste zorg en onderhoud nodig om de genoemde mijlen te halen. Bovendien helpen goede rijgewoonten om de levensduur van de wagen te verlengen.<\/p>\n\n\n\n

Heeft de BMW 1 Reeks veel problemen?<\/h3>\n\n\n\n

Nee, de BMW 1 Reeks heeft niet veel problemen. Wanneer u hem echter vergelijkt met andere auto’s in zijn klasse, zult u merken dat hij meer problemen heeft. Enkele van de meest voorkomende problemen met de BMW 118d zijn een fout in de gordelspanner, een asprobleem, een probleem met de transmissie, het probleem met de rembekrachtiging en nog veel meer.<\/p>\n\n\n\n

Wat is het verschil tussen 118i en 118d?<\/h3>\n\n\n\n

Het zijn dezelfde auto’s, maar de ene auto rijdt op diesel en de andere op benzine. De BMW 118d rijdt op diesel, terwijl de BMW 118i op benzine rijdt. Bovendien heeft de BMW 118i 3 motoropties, terwijl de BMW 118d slechts twee motoropties heeft.<\/p>\n\n\n\n

Conclusie<\/h2>\n\n\n\n

Nu u enkele van de problemen kent waarmee de BMW 118d te kampen heeft, kunt u beslissen of u al dan niet een tweedehands BMW 118d van goede kwaliteit aanschaft. Deze compacte hatchback is een van een soort als zijn ruim, comfortabel, betrouwbaar, praktisch, en leuk om te rijden. Bovendien kunnen de meeste problemen door een erkende BMW monteur worden verholpen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 118d is een elegante en compacte hatchback die veel BMW liefhebbers met een budget graag zouden willen hebben. Hij is zuinig, ruim, betrouwbaar en leuk om mee te rijden.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3933,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3932"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3932"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3932\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3934,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3932\/revisions\/3934"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3933"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3932"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3932"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3932"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}