{"id":4042,"date":"2022-05-14T12:44:29","date_gmt":"2022-05-14T12:44:29","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=4042"},"modified":"2022-05-14T12:44:32","modified_gmt":"2022-05-14T12:44:32","slug":"beste-jaar-voor-mercedes-450sl","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/beste-jaar-voor-mercedes-450sl\/","title":{"rendered":"Beste jaar voor Mercedes 450SL"},"content":{"rendered":"\n

De Mercedes R107 en de Mercedes C107 zijn nu klassieke Mercedes sportwagens, geproduceerd tussen 1971 en 1989. Daarmee zijn ze de op \u00e9\u00e9n na langstlevende modelserie in de geschiedenis van Mercedes, alleen afgetroefd door de goede oude Mercedes Benz G-Klasse.<\/p>\n\n\n\n

Een van de meest populaire R107\/C107 modellen is de SL450 die gebruik maakt van een 4.5L V8 die zowel opwindend als krachtig is. Deze motoren bieden tussen 220pk en 243pk en zijn nu echt populair Mercedes klassieke auto’s omdat ze niet zo veel kosten, maar zijn echt cool uitziende en leuk om te rijden.<\/p>\n\n\n\n

De beste Mercedes Benz SL450 jaargang is het 1972 model dankzij het strakste design en een relatief kaal platform wat betekent dat de betrouwbaarheid ook behoorlijk is. De 1977 450SL is ook een van de beste die je kunt krijgen, omdat het een iets meer bijgewerkte versie van het 1972 model is, maar bovendien met een 6.8L V8.<\/p>\n\n\n\n

Tenslotte is het ook de moeite waard om de 1979 450SL te vermelden die ook wordt geleverd met de eerder genoemde 4.5L V8 en 243pk. Het is de moeite waard te vermelden dat al deze auto’s tegenwoordig zeer populair zijn omdat ze een grondige Mercedes-klassiekerervaring bieden zonder een exorbitant prijskaartje.<\/p>\n\n\n\n

1972 Mercedes 450SL<\/h2>\n\n\n\n

Veel eigenaars online prijzen de 1972 450SL als de beste keuze van het stel, omdat het wordt geleverd met een schoon exterieur design en is relatief betaalbaar. De 1972 450SL gebruikt een 4.5L V8 met 225pk en 279lb-ft koppel. Deze motoren zijn verre van effici\u00ebnt maar zijn betrouwbaar omdat ze vrij eenvoudig van constructie zijn.<\/p>\n\n\n\n

De 1972 450SL krijgt alle lof omdat hij wordt geleverd met kleinere bumpers in vergelijking met vele andere 450SL generaties. De meeste mensen verkiezen dan ook de manier waarop het 1972 model eruit ziet in tegenstelling tot sommige oudere modellen die gespierde bumpers gebruiken die het uiterlijk van de auto enigszins verpesten.<\/p>\n\n\n\n

De 1972 450SL is een tweedeurs roadster cabriolet gemaakt om in stijl en comfort te cruisen. De 4.5L V8 klinkt geweldig, vooral als hij gecombineerd wordt met een fatsoenlijk uitlaatsysteem. Zeker, deze auto’s kosten nogal wat geld om te onderhouden, maar dat is vaak het geval met klassieke V8 Mercedessen.<\/p>\n\n\n\n

1977 Mercedes 450SL<\/h2>\n\n\n\n

De 1972 450SL wordt vaak vergeleken met de 1977 mode die een enigszins herziene ervaring biedt over het algemeen. De 1977 450SL wordt geleverd met gespierdere bumpers voor en achter, wat niet de favoriete optie is van de meeste Mercedes oldtimer liefhebbers. De 1977 450SL biedt echter een 6.8L V8 die \u00e9\u00e9n van de grootste motoren is die ooit door een Mercedes werd aangeboden.<\/p>\n\n\n\n

Deze motor levert 250pk, wat niet veel beter is dan het model uit 1972, maar het koppel van 360lb-ft is een flinke toename. 1977 is niet het meest populaire model van het stel, maar het komt met een lager prijskaartje in vergelijking met het 1972 model, wat betekent dat het een betere optie zou kunnen zijn.<\/p>\n\n\n\n

Qua design zijn ze overal gelijk, maar de meest in het oog springende verschillen zijn de bumpers. Al bij al is de 1977 450SL motor de meer opwindende om te rijden, ook al is hij nog minder effici\u00ebnt. Hoe het ook zij, niemand koopt een Mercedes sportklassieker uit de jaren 1970 omwille van de effici\u00ebntie.<\/p>\n\n\n\n

Het 1977 model heeft geen airco, wat zowel een goede als een slechte zaak is. Het goede nieuws is dat deze veel geld kosten om te repareren als ze problemen beginnen te geven, en dat doen ze. Het “slechte” nieuws is dat je je koel zal moeten houden door het dak naar beneden te houden.<\/p>\n\n\n\n

1979 Mercedes 450SL<\/h2>\n\n\n\n

Als je de goedkoopste Mercedes 450SL wil, tenminste wat onderhoud en gebruikskosten betreft, moet je op zoek gaan naar een 1979 model. Het 1979 model wordt geleverd met een 4.5L V8 met 180pk en 220lb-ft koppel die erin slaagt om betere rendementsresultaten te bieden in vergelijking met de vorige twee modellen.<\/p>\n\n\n\n

Het 1979 model ziet er bijna identiek uit als het 1977 model, wat betekent dat het van buitenaf onmogelijk is om het verschil te zien. De 1979 450SL lijkt de meest betrouwbare van het stel te zijn omdat hij omwille van zijn lange levensduur is aangepast.<\/p>\n\n\n\n

Wat het design betreft, is het 1979 model ook verkrijgbaar in een opvallende goudkleurige lak die alleen voor latere modellen beschikbaar was. Het grootste verschil tussen deze modellen is de motor, wat betekent dat je je keuze moet laten afhangen van wat je het meest waardeert, vermogen of effici\u00ebntie.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Sectie<\/h2>\n\n\n\n

Moet ik een Mercedes 450SL kopen?<\/h3>\n\n\n\n

De Mercedes 450SL is een Mercedes-klassieker, wat betekent dat niet veel mensen ge\u00efnteresseerd zijn om hem te kopen. Het onderhoud van een dergelijke klassieker vergt meer tijd en toewijding dan het onderhoud van een moderne Mercedes. Hoe dan ook, als je bereid bent om klassieke Mercedes eigendom te proberen, de 1970s 450SL is een goede start.<\/p>\n\n\n\n

Alle drie van deze zijn vergelijkbaar en hebben hun ups en downs. Qua waarde is de 1972 de beste keuze, omdat de meeste mensen deze auto verkiezen boven de latere 450SL modellen.<\/p>\n\n\n\n

Is de Mercedes 450SL betrouwbaar?<\/h3>\n\n\n\n

De Mercedes 450SL is zo eenvoudig ontworpen als auto’s kunnen zijn, wat betekent dat hij betrouwbaar zou moeten zijn. Deze auto’s zijn nu echter bijna 50 jaar oud, wat betekent dat ze niet als moderne auto’s kunnen worden beschouwd. Ze moeten voortdurend tedere liefde en zorg, wat betekent dat ook al zijn ze betrouwbaar zijn, ze gaan geld kosten om te bezitten.<\/p>\n\n\n\n

Alle motoren zijn vergelijkbaar als het gaat om betrouwbaarheid, maar het lijkt erop dat de oudere modellen uit de jaren 1970 het meest betrouwbaar zijn volgens sommige Mercedes-klassiekerspecialisten.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel kost een Mercedes 450SL?<\/h3>\n\n\n\n

Een Mercedes 450SL uit de jaren 1970 kost gemiddeld 15.000 dollar, maar de prijzen vari\u00ebren naargelang het modeljaar, de staat, de kilometerstand en de specificaties. U kunt deze vinden voor zeer betaalbare prijzen, wat betekent dat er een paar van deze loeren onder de $ 10.000 mark, maar dit zijn niet degenen die je wilt bezitten als ze de neiging om de meeste kosten tijdens eigendom.<\/p>\n\n\n\n

De kaap van $20.000-$25.000 is waar het is, omdat deze 450SL-modellen de neiging hebben om in fatsoenlijke staat te worden gehouden en niet zo in elkaar geslagen zijn als sommige goedkopere modellen. Je moet extra aandacht besteden aan zaken als corrosie, want dat kan een Mercedes 450SL letterlijk de das omdoen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De Mercedes R107 en de Mercedes C107 zijn nu klassieke Mercedes sportwagens, geproduceerd tussen 1971 en 1989. Daarmee zijn ze de op \u00e9\u00e9n na langstlevende modelserie in de geschiedenis van<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4043,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4042"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4042"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4042\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4044,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4042\/revisions\/4044"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4043"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4042"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4042"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4042"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}