{"id":4804,"date":"2022-09-13T07:49:22","date_gmt":"2022-09-13T07:49:22","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=4804"},"modified":"2022-09-13T07:49:27","modified_gmt":"2022-09-13T07:49:27","slug":"is-de-fiat-500e-een-goede-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/is-de-fiat-500e-een-goede-auto\/","title":{"rendered":"Is de Fiat 500e een goede auto?"},"content":{"rendered":"\n

De Fiat 500e is een tweedeurs, puur elektrische hatchback die als stand-alone wordt aangeboden door Fiat Chrysler. Deze auto is gestroomlijnd, compact en leuk om in te rijden. Hij produceert ook geen uitstoot, waardoor het een van de beste EV’s op de markt is. Maar is de Fiat 500 een goede auto?<\/p>\n\n\n\n

De Fiat 500e is een goede auto voor mensen die een emissievrije, compacte en effici\u00ebnte EV willen. De auto schiet echter in veel opzichten tekort ten opzichte van zijn rivalen, en dat is de reden waarom hij sinds zijn lancering in 2013 niet veel verkocht is. Het interieur is krap en goedkoop gemaakt. Bovendien heeft hij een korte actieradius, wat voor veel mensen misschien niet wenselijk is.<\/p>\n\n\n\n

Geschiedenis van Fiat 500e<\/h2>\n\n\n\n

De Fiat 500e maakt deel uit van de 500-reeks. Maar in tegenstelling tot zijn broers en zussen wordt hij niet aangedreven door een interne verbrandingsmotor, maar door een speciale batterij. Deze auto werd gemaakt tussen 2013 en 2019. Het is ook cruciaal om op te merken dat de auto werd verkocht in de staten Oregon en Californi\u00eb als een “compliance” auto om schone energie credits te verdienen voor Fiat.<\/p>\n\n\n\n

Helaas heeft Fiat de productie van de Fiat 500e en 500-serie in Noord-Amerika stopgezet. Dit vanwege de lage verkopen die de laatste jaren werden gerapporteerd.<\/p>\n\n\n\n

Kenmerken van Fiat 500e<\/h2>\n\n\n\n

Uiterlijk<\/h3>\n\n\n\n

De Fiat 500e is prachtig ontworpen en heeft een retro stijl. Hij heeft ook een aantal uitzonderlijke kenmerken, zoals de 15-inch gelakte aluminium wielen, bi-functie halogeen projector koplampen, elektrisch verwarmbare buitenspiegels, en dagrijlichten. Terwijl het exterieur er spectaculair uitziet, ontbreekt het interieur een beetje.<\/p>\n\n\n\n

Prestaties<\/h3>\n\n\n\n

De Fiat 500e wordt aangedreven door een 83 kWh elektromotor die meer dan 111 pk en 147 lb-ft aan koppel genereert. Hij beschikt ook over een voorwielaandrijving met een automatische transmissie met \u00e9\u00e9n versnelling. Met een dergelijk vermogen haalt deze auto een topsnelheid van maximaal 93 mph en kan hij in 8,2 seconden van 0 naar 60 accelereren.<\/p>\n\n\n\n

Comfort en laadruimte<\/h3>\n\n\n\n

De Fiat 500e komt tekort als het gaat om cabineruimte en uiterlijk. De meeste gebruikte materialen zijn inferieur aan die van zijn concurrenten. Dus als u achterin wilt gaan zitten, zult u het niet comfortabel hebben, want het is er krap. Bovendien heeft hij een kleine laadruimte van 7,0 kubieke meter.<\/p>\n\n\n\n

Bereik<\/h3>\n\n\n\n

Dit is een van de zwakke punten van de Fiat 500e. Terwijl de meeste concurrenten een actieradius van meer dan 100 mijl hebben, heeft de Fiat 500e een actieradius van maximaal 84 mijl. Afgezien van dat, de regeneratieve remmen doen, in de meeste scenario’s, gebruik maken van 100% van hun regeneratieve mogelijkheden tot de 8e mph om de effici\u00ebntie van de auto te maximaliseren.<\/p>\n\n\n\n

De actieradius kan echter nog worden verbeterd met het 42 kWh accupakket in de range-topper, waarmee de actieradius wordt vergroot van 84 mijl tot 199 mijl. Desalniettemin zouden de bestuurders in staat moeten zijn om meer dan 250 mijl te klokken tijdens het rijden in de stad.<\/p>\n\n\n\n

Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n

Zoals de meeste modellen uit de Fiat 500-reeks, is ook de Fiat 500e zeer veilig en betrouwbaar. Hij beschikt over verschillende veiligheidsvoorzieningen zoals airbags, elektronische stabiliteitscontrole, antiblokkeerremmen, anti-whiplash en gordelspanners.<\/p>\n\n\n\n

Prijs<\/h3>\n\n\n\n

De Fiat 500e is een van de meest betaalbare compacte EV’s op de markt. Hij heeft een prijskaartje van $33.210, exclusief belastingen, registratie, licenties en Fiat’s $1.495 bestemmingskosten. Hij beschikt echter ook over een normatieve korting van $7.250 en kopers komen in aanmerking voor een federaal belastingkrediet van maximaal $7.500.<\/p>\n\n\n\n

Het is ook van vitaal belang op te merken dat Californi\u00eb kopers in aanmerking komen voor de Clean Vehicle Rebate van maximaal $ 4.500. Met al deze factoren behoort de Fiat 500e tot de meest betaalbare EV’s op de markt.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Is het de moeite waard om de Fiat 500e te kopen?<\/h3>\n\n\n\n

Als u hem vergelijkt met zijn rivalen, zult u merken dat de Fiat 500e op veel vlakken tekortschiet. De enige opmerkelijke eigenschap die deze auto beter biedt dan de meeste van zijn rivalen is de nulemissie. Maar als het gaat om actieradius, prestaties, comfort, betrouwbaarheid en stijl, zijn de meeste van zijn concurrenten beter.<\/p>\n\n\n\n

Al met al is de Fiat 500e nog steeds een fantastische en zuinige auto voor dagelijks stadsverkeer. Hij is ook goedkoper in onderhoud dan andere Fiat modellen op de markt.<\/p>\n\n\n\n

Hoe snel is de Fiat 500e?<\/h3>\n\n\n\n

De Fiat 500e is geen auto met veel vermogen, maar hij is wel sneller dan de meeste van zijn concurrenten. Deze auto accelereert van 0 naar 100 km\/u in slechts 8,2 seconden. Daarbovenop heeft hij een topsnelheid van 93 mph, wat \u00e9\u00e9n van de beste is in zijn klasse.<\/p>\n\n\n\n

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de Fiat 500e?<\/h3>\n\n\n\n

De Fiat 500e is een compacte, effici\u00ebnte, betrouwbare en stijlvolle elektrische stadswagen. Hij heeft echter ook een aantal veelvoorkomende problemen waar gebruikers van op de hoogte moeten zijn. Deze omvatten software problemen, batterij problemen, oplaadproblemen, transmissie problemen en elektrische problemen.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel kost de Fiat 500e batterij?<\/h3>\n\n\n\n

Als de batterij van uw Fiat 500e verouderd of beschadigd is en u wilt hem vervangen, dan zult u veel moeten uitgeven. Gemiddeld zullen de kosten van arbeid alleen u tussen $352 en $444 kosten. Aan de andere kant, zult u moeten betalen rond de $ 29.750 voor onderdelen. Merk op dat dit niet belastingen of vergoedingen omvat.<\/p>\n\n\n\n

Is de Fiat 500e beter dan de Volkswagen e-Golf en de Nissan Leaf?<\/h3>\n\n\n\n

Nee, de Fiat 500e is niet beter dan de Volkswagen e-Golf of de Nissan Leaf. Beide auto’s bieden namelijk betere prestaties, zijn betrouwbaarder, bieden uitzonderlijk veel comfort en zijn krachtiger dan de Fiat 500e. De Volkswagen e-Golf levert een maximum van 134 pk, terwijl de Nissan Leaf tot 147 pk levert. De Fiat 500e levert daarentegen slechts 111 pk.<\/p>\n\n\n\n

Als het op actieradius aankomt, biedt de Volkswagen e-Golf tot 125 mijl, terwijl de Nissan Leaf tot 150 mijl biedt. Deze twee zijn beter dan de Fiat 500e met een actieradius van 84 mijl. Ondanks het feit dat de Fiat 500e (33.210 dollar) minder superieure functies biedt dan zijn concurrenten, is hij duurder dan de Volkswagen e-Golf (31.895 dollar) en de Nissan Leaf (27.400 dollar).<\/p>\n\n\n\n

Slotgedachten<\/h2>\n\n\n\n

De Fiat 500e mag dan een van de meest betrouwbare Fiat-modellen op de markt zijn, toch blijft hij in veel categorie\u00ebn achter ten opzichte van de concurrentie. Het heeft een van de kortste actieradius en het interieur is ook gebrekkig. Bovendien is hij niet erg krachtig en vervoert hij een handvol bagage.<\/p>\n\n\n\n

Over het algemeen is de Fiat 500e nog steeds een zuinige auto en produceert hij geen uitstoot. Hij is ook betaalbaar en ideaal om in de stad te rijden.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De Fiat 500e is een tweedeurs, puur elektrische hatchback die als stand-alone wordt aangeboden door Fiat Chrysler. Deze auto is gestroomlijnd, compact en leuk om in te rijden. Hij produceert<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4805,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[60],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4804"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4804"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4804\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4806,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4804\/revisions\/4806"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4805"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4804"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4804"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4804"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}