{"id":4815,"date":"2022-09-14T07:51:25","date_gmt":"2022-09-14T07:51:25","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=4815"},"modified":"2023-08-07T14:34:29","modified_gmt":"2023-08-07T14:34:29","slug":"veel-voorkomende-problemen-met-de-hyundai-nexo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/veel-voorkomende-problemen-met-de-hyundai-nexo\/","title":{"rendered":"Veel voorkomende problemen met de Hyundai Nexo"},"content":{"rendered":"\n

De Hyundai Nexo is ’s werelds eerste in serie geproduceerde SUV met waterstof-brandstofcelmotor en slechts \u00e9\u00e9n van de twee mainstream brandstofcelauto’s die je op dit moment kunt kopen. Dit betekent dat de Nexo een soort project is voor Hyundai om te zien of deze technologie toekomst heeft in een massatoepassing en of het zin heeft om waterstofauto’s in het algemeen te ontwikkelen.<\/p>\n\n\n\n

Telkens wanneer een merk iets totaal anders doet dan wat we allemaal gewend zijn, kunnen we verwachten dat er veel betrouwbaarheidsproblemen mee gepaard gaan. De Hyundai Nexo lijkt over het algemeen een redelijk betrouwbare auto te zijn, maar er zijn enkele problemen die het waard zijn om in meer detail te bespreken. Nieuwe technologie\u00ebn komen met nieuwe problemen, en het is hetzelfde met vrijwel alle soorten nieuwe auto’s die er zijn.<\/p>\n\n\n\n

Het ergste probleem met de Nexo is waarschijnlijk een lekkende waterstof brandstoftank, wat ook een reden is dat Hyundai de Nexo terugriep. Andere problemen zijn problemen met de remmen, die hun remvermogen kunnen verliezen en de remweg van de auto sterk kunnen be\u00efnvloeden.<\/p>\n\n\n\n

De Nexo is alleen verkrijgbaar in Californi\u00eb, wat ook als een probleem kan worden gezien als je niet uit Californi\u00eb komt. Ten slotte brengt het rijden met een waterstofauto zijn eigen uitdagingen met zich mee. Het leven met dit type auto is moeilijk omdat er op dit moment niet veel waterstofstations zijn en het repareren van eventuele storingen aan de aandrijflijn is moeilijk omdat de meeste monteurs geen idee hebben.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – Probleem met lekkende waterstofbrandstof<\/h2>\n\n\n\n

Het ergste betrouwbaarheidsprobleem dat je met de Nexo kunt hebben, is een lekkende brandstoftank. Het lijkt erop dat een prototype epoxy-verlijmd filter het probleem is, omdat het filter kan losraken na het tanken en de auto kan laten lekken. Dit filter moet met een laser worden gelast om de brandstof binnenin beschermd te houden. Helaas veroorzaakte dit brandstoflekken die zelfs een enorme brand veroorzaakten.<\/p>\n\n\n\n

Om deze reden riep Hyundai alle Nexo-modellen terug om dit probleem te verhelpen, wat voor veel klanten een nachtmerrie was omdat het nogal wat tijd in beslag nam. Het is een beetje frustrerend als je een gloednieuwe auto koopt en je moet hem dan terugbrengen naar de dealer om te zorgen dat hij niet in brand vliegt.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – Problemen met de remmen<\/h2>\n\n\n\n

Een ander prominent probleem met de Nexo wordt geassocieerd met het remsysteem van de auto, waarvan bekend is dat de remmen niet meer goed functioneren en de remweg van de auto verlengen. Met zo’n zware auto die is uitgerust met waterstof onder druk, wil je niet dat hij crasht, want dat zou een enorme ramp kunnen zijn.<\/p>\n\n\n\n

Juist daarom heeft Hyundai de Nexo opnieuw teruggeroepen omdat deze problemen met het remsysteem catastrofaal kunnen aflopen. Dit probleem komt eigenlijk vaak voor bij veel Hyundai-modellen en wordt veroorzaakt door een ge\u00efntegreerd elektronisch remsysteem dat uw input verkeerd interpreteert en daardoor op een onvoorspelbare en ronduit onveilige manier reageert.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – Beschikbaarheidsproblemen<\/h2>\n\n\n\n

In de intro van dit artikel hebben we vermeld dat de Nexo alleen verkrijgbaar is in Californi\u00eb, omdat Hyundai van mening is dat Californi\u00eb de enige plaats ter wereld is waar mensen daadwerkelijk met waterstofauto’s willen leven en ze willen bezitten. Dit is nogal frustrerend voor degenen die de auto willen, maar niet in Californi\u00eb wonen en er daarom geen kunnen kopen.<\/p>\n\n\n\n

Dit probleem is nog overdrevener omdat er in het algemeen niet veel waterstofauto’s te koop zijn. De Toyota Mirai is een wereldwijd verkochte waterstofauto omdat Toyota vindt dat iedereen toegang moet hebben tot alternatieve auto-aandrijving.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – Uitdagingen van het leven met een waterstofauto<\/h2>\n\n\n\n

Nu moeten we het hebben over mogelijk de grootste reeks problemen voor een auto als de Nexo. Om te beginnen kost de auto 60.000 dollar en dat is een flinke prijs voor een Hyundai. Ten tweede zijn er niet veel waterstoftankstations in de VS en Californi\u00eb is al niet veel beter. Ten derde zullen de verzekerings- en gebruikskosten voor een auto als deze altijd overdreven zijn omdat hij zo zeldzaam is.<\/p>\n\n\n\n

Ten slotte, en mogelijk zelfs de belangrijkste kwestie is het feit dat de vaststelling van een auto als deze kan een nachtmerrie zijn. Ja, je kunt via een dealer gaan, maar dat is vaak gedoemd tot enorme wachtlijsten waardoor je niets overhoudt. Een waterstofauto naar een achtertuinmonteur brengen is net zoiets als de space shuttle naar Jiffy Lube brengen, het gaat gewoon niet gebeuren.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Sectie<\/h2>\n\n\n\n

Moet ik een Hyundai Nexo kopen?<\/h3>\n\n\n\n

Nou, als je buiten Californi\u00eb woont, maakt het niet eens uit, want je kunt de Nexo nergens buiten Californi\u00eb kopen. Ten tweede heeft het weinig tot geen zin om een auto als deze te kopen voor een verscheidenheid van redenen. Om te beginnen is een prijskaartje van 60.000 dollar al moeilijk te slikken, maar 60.000 dollar voor een Hyundai die bijna niemand wil kopen is nog moeilijker te slikken.<\/p>\n\n\n\n

Je bent niet echt op de hoogte van alle ins en outs van wat er nodig is om zo’n auto te bezitten en, nog belangrijker, wat er nodig is om hem te onderhouden. Waterstoftankstations zijn moeilijk te vinden, de markt voor tweedehands waterstofauto’s bestaat niet, en de afschrijving is ongelooflijk moeilijk te berekenen. Al deze redenen schreeuwen – koop deze auto niet.<\/p>\n\n\n\n

Waarom kan ik de Hyundai Nexo niet buiten Californi\u00eb kopen?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai gelooft dat Californi\u00eb de enige staat in de VS is, en een van de weinige plaatsen in de wereld waar de infrastructuur het wonen en bezitten van een waterstofauto daadwerkelijk kan ondersteunen. Desondanks hebben we een aantal waterstoftekorten en andere daarmee samenhangende problemen gezien die het leven met een waterstofauto ook in Californi\u00eb moeilijk maakten.<\/p>\n\n\n\n

Hoe je het ook bekijkt, waterstofauto’s zijn er gewoon niet voor massatoepassing. De wereld heeft zich op klassieke EV’s en hybrides gericht en waterstofauto’s krijgen helemaal geen aandacht.<\/p>\n\n\n\n

Waarom falen waterstofauto’s?<\/h3>\n\n\n\n

Omdat er simpelweg geen geld te verdienen valt met waterstofauto’s. Tankstations verliezen voortdurend geld en daarom zal het priv\u00e9-initiatief waarschijnlijk nooit volgen. EV’s en hybrides zijn the next big thing en dat betekent dat je waterstofauto’s kunt vergeten, althans voor een tijdje.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De Hyundai Nexo is ’s werelds eerste in serie geproduceerde SUV met waterstof-brandstofcelmotor en slechts \u00e9\u00e9n van de twee mainstream brandstofcelauto’s die je op dit moment kunt kopen. Dit betekent<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4816,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[40],"tags":[66],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4815"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4815"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4815\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4817,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4815\/revisions\/4817"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4816"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4815"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4815"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4815"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}