{"id":4951,"date":"2022-10-07T10:05:57","date_gmt":"2022-10-07T10:05:57","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=4951"},"modified":"2022-10-07T10:06:01","modified_gmt":"2022-10-07T10:06:01","slug":"is-de-ds-3-crossback-e-tense-een-goede-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/is-de-ds-3-crossback-e-tense-een-goede-auto\/","title":{"rendered":"Is de DS 3 Crossback E-Tense een goede auto?"},"content":{"rendered":"\n

De DS 3 Crossback is een subcompacte premium familie-SUV die is ontworpen om te concurreren met vrij gevestigde Duitse merken. Om de merken VW, Audi, BMW en Mercedes zelfs maar te kunnen bedreigen, moet de DS 3 anders zijn, maar minstens zo goed als de T-Roc, de Audi Q3, de BMW X1 en de Mercedes GLA. Dus, is de DS 3 Crossback E-Tense een goede auto?<\/p>\n\n\n\n

De DS 3 Crossback E-Tense is inderdaad een goede auto, maar hij bevindt zich in misschien wel het meest concurrerende segment van premium auto’s van dit moment, want subcompacte en compacte SUV’s en crossovers zijn de populairste premium auto’s die er bestaan. De E-Tense badge is alleen voorbehouden aan een elektrische DS 3 Crossback, wat betekent dat de DS 3 het bekende Stellantis EV-platform leent.<\/p>\n\n\n\n

Qua design is de DS 3 zeker een blikvanger, maar sommigen vinden hem iets te overgestyled en missen identiteit. Het interieur van de DS 3 Crossback is mooi vormgegeven met hoogwaardige materialen, maar schreeuwt niet zo luxe als de Duitsers dat doen. De betrouwbaarheid is niet best, maar dat is bij de Duitsers ook het geval.<\/p>\n\n\n\n

De DS 3 Crossback E-Tense rijdt vrij ontspannen, zonder al te sportief te willen zijn. Qua waarde zit de DS 3 E-Tense stevig in het topsegment. De praktische bruikbaarheid is prima, maar de bagageruimte en zitruimte zijn niet vergelijkbaar met die van de Duitsers.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – De aandrijflijn<\/h2>\n\n\n\n

De DS 3 Crossback E-Tense krijgt de bekende 50kWh batterij die je vaak terugvindt in tal van merken die eigendom zijn van Stellantis, zoals Peugeot, Fiat, Opel of Citro\u00ebn. Dit betekent 136pk en een 0-60mph tijd van 9 seconden, de topsnelheid wordt geschat op 93mph. Deze aandrijflijn is gekoppeld aan een 1-versnellingsbak en het vermogen wordt alleen naar de voorwielen gestuurd.<\/p>\n\n\n\n

Op een volle lading kun je ongeveer 200 mijl rijden, wat ok\u00e9 is. Het maximale laadvermogen is beperkt tot 100 kW, wat betekent dat de DS 3 E-Tense in ongeveer 23 minuten van 20% tot 80% kan worden opgeladen. Aan de andere kant kost langzaam opladen met wisselstroom waarschijnlijk meer dan 5 en minder dan 7 uur.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – Ontwerp en rijden<\/h2>\n\n\n\n

DS was vroeger een merk onder de paraplu van Citro\u00ebn, maar besloot in 2015 om zich af te splitsen en maakt nu zelfstandige auto’s. De designtaal van DS kan worden beschouwd als gedurfd of opvallend, wat betekent dat de DS 3 Crossback E-Tense overal hoofden zal doen omdraaien. Het interieur van de DS 3 Crossback is al even opvallend.<\/p>\n\n\n\n

Als het gaat om de rijervaring, kunnen we gerust stellen dat de DS 3 Crossback E-Tense erin slaagt om comfortabel en goed bestuurbaar te blijven, waar u ook rijdt. Hij is redelijk comfortabel met een goede geluidsisolatie. Bovendien probeert DS zijn auto’s niet sportief te maken, wat betekent dat u met de E-Tense een zachte en koele rijervaring kunt verwachten.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – Betrouwbaarheid en algemene problemen<\/h2>\n\n\n\n

De betrouwbaarheid van de E-Tense staat nog niet vast, want deze auto bestaat nog maar kort. Dat betekent dat we niet volledig kunnen beoordelen hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar hij is en dus nog een paar jaar moeten wachten voordat we dat proberen. Hoe dan ook, het lijkt erop dat de DS 3 E-Tense last heeft van enkele relatief kleine problemen die moeten worden aangepakt.<\/p>\n\n\n\n

Om te beginnen kunnen bepaalde geavanceerde rijhulpsystemen, zoals de rijstrookassistent, te assertief zijn, waardoor de meeste eigenaren deze uitschakelen. De deurgrepen staan erom bekend dat ze soms onbetrouwbaar zijn en de app die bij de auto wordt geleverd is niet de gemakkelijkste om te gebruiken, waardoor veel eigenaren niet weten hoe ze laadsessies vooraf moeten instellen.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – Waarde en gebruiksgemak<\/h2>\n\n\n\n

Voor de DS 3 Crossback E-Tense betaal je in Europa een kleine \u20ac 40.000, wat een vrij hoog prijskaartje is voor een auto op basis van Stellantis. De DS 3 E-Tense is echter veel beter dan veel andere EV’s op dit platform, want hij voelt echt aan als een premium product.<\/p>\n\n\n\n

Ook het praktische aspect is erg goed, want de DS 3 E-Tense weet heel wat in te pakken voor zijn formaat. De meeste Duitse rivalen bieden echter meer zitruimte en meer kofferruimte. Bovendien zijn ze in het algemeen iets intu\u00eftiever in het gebruik.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Moet ik de DS 3 Crossback E-Tense kopen?<\/h3>\n\n\n\n

Als u een high-end elektrische gezins-SUV wilt kopen, hebt u keuze te over. Vrijwel elk topmerk biedt iets aan in dit segment en dat betekent dat er tientallen opties zijn. Wat onderscheidt de DS 3 in deze menigte?<\/p>\n\n\n\n

Ik zou zeggen dat de DS 3 een volledig authentiek designtraject volgt, zowel van binnen als van buiten. Waar Duitsers graag conservatief zijn met design, gaat DS all out en maakt de auto echt opvallend. Dit is naar mijn mening het belangrijkste verkoopargument van de DS 3 E-Tense en tevens de reden waarom men voor de DS-3 zou moeten kiezen boven de concurrentie.<\/p>\n\n\n\n

Is de DS 3 Crossback E-Tense een luxe auto?<\/h3>\n\n\n\n

De DS 3 Crossback E-Tense is een luxe auto, zowel qua prijs als qua inhoud. Toch moeten we erop wijzen dat er veel andere luxe auto’s uit dit segment zijn die bij de meeste automobilisten meer gewicht in de schaal leggen. De DS 3 is echt een auto met een opwindend uiterlijk die op de een of andere manier fris aanvoelt in een segment waar fris zijn vrij moeilijk is.<\/p>\n\n\n\n

Daarom verdient de DS 3 zeker zijn plaats op een bedrijfsparkeerplaats, ook al is het niet de beste luxeauto in dit segment, zelfs bij lange na niet.<\/p>\n\n\n\n

Is de DS 3 Crossback verkrijgbaar als hybride?<\/h3>\n\n\n\n

Zoals in het begin vermeld, komt de naam E-Tense voort uit het feit dat de DS 3 Crossback E-Tense de EV-versie van de DS3 is. Er zijn momenteel geen hybride versies van de DS 3 en dat zal waarschijnlijk niet snel veranderen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De DS 3 Crossback is een subcompacte premium familie-SUV die is ontworpen om te concurreren met vrij gevestigde Duitse merken. Om de merken VW, Audi, BMW en Mercedes zelfs maar<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4952,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[59],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4951"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4951"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4951\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4953,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4951\/revisions\/4953"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4952"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4951"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4951"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4951"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}