{"id":4977,"date":"2022-10-11T08:10:52","date_gmt":"2022-10-11T08:10:52","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=4977"},"modified":"2022-10-11T08:11:59","modified_gmt":"2022-10-11T08:11:59","slug":"alles-over-de-volledig-elektrische-volkswagen-id-buzz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/alles-over-de-volledig-elektrische-volkswagen-id-buzz\/","title":{"rendered":"Alles over de volledig elektrische Volkswagen ID. Buzz"},"content":{"rendered":"\n

De Volkswagen ID. Buzz is een batterij-aangedreven elektrische minivan die VW voor het eerst introduceerde in 2017 als concept car. Sindsdien is de ID. Buzz beschikbaar voor aankoop in 2021 en het grijpt terug naar old-school VW busjes uit de jaren 60, maar met een duidelijke nadruk op elektrificatie. In dit artikel vertellen we je alles over de volledig elektrische Volkswagen ID. Buzz en waarom je er een zou moeten kopen.<\/p>\n\n\n\n

Om te beginnen is de ID. Buzz is verkrijgbaar in een paar verschillende vormen, een model met korte wielbasis, een model met langere wielbasis of zelfs als camper. De ID. Buzz krijgt een flinke accu met een behoorlijk bereik, wat voor de meeste mensen meer dan genoeg zou moeten zijn. Met meer dan 200 pk is de ID. Buzz een van de krachtigste VW bestelwagens ooit.<\/p>\n\n\n\n

Het ontwerp van de ID. Buzz staat in het teken van de toekomst dankzij vloeiende carrosserielijnen en futuristisch ogende koplampen, maar nog steeds met een duidelijke inspiratie van VW campers uit het verleden. Het interieur is mooi vormgegeven met alle voorzieningen die je mag verwachten van een echte 21e-eeuwse EV.<\/p>\n\n\n\n

De jury is nog niet overtuigd van de betrouwbaarheid van de VW ID. Buzz is veel te vers. We zullen een paar jaar moeten wachten en dan kunnen we de ID goed beoordelen. Buzz is een betrouwbare auto of niet. Qua waarde komt de ID. Buzz komt wel met een stevig prijskaartje, maar dat is het geval met alle nieuwe VW EV’s. De praktische bruikbaarheid is tamelijk uitstekend, want de ID. Buzz plaats biedt aan 7 personen.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

VW ID. Buzz – De aandrijflijn<\/h2>\n\n\n\n

De Volkswagen ID. Buzz krijgt de bekende 82kWh batterij die in veel andere VW ID. modellen voorkomt, wat betekent dat het vermogen wordt geschat op 201pk terwijl het koppel wordt geschat op 229lb-ft. Deze batterij is gekoppeld aan een enkele elektrische motor die de achterwielen aandrijft met een 0-60mph tijd van ongeveer 10 seconden, wat een redelijk tempo is voor een bestelwagen.<\/p>\n\n\n\n

Dit geeft je ongeveer 205 mijl bereik en je kunt de ID opladen. Buzz met een DC 175kW snellader van 20% naar 80% in ongeveer 30 minuten. Langzaam thuis stopcontact AC opladen duurt ongeveer 8-9 uur, wat begrijpelijk is gezien hoe groot de batterij is.<\/p>\n\n\n\n

Al met al krijgt de VW ID. Buzz een competente aandrijflijn die de meeste mensen tevreden zou moeten stellen. Meer dan 200 pk in een VW bestelwagen is niet iets wat je vaak ziet, zeker niet met een accu, aangezien EV’s de neiging hebben om je op elk moment 100% vermogen te bieden.<\/p>\n\n\n\n

\"Volkswagen<\/figure>\n\n\n\n

VW ID. Buzz – Ontwerp en rijden<\/h2>\n\n\n\n

Het ontwerp van de VW ID. Buzz een samenraapsel van zowel het verleden als de toekomst, aangezien hij in de eerste plaats bedoeld is als een 21e-eeuwse recreatie van de iconische VW-camper uit de jaren 1960. De tweekleurige lak is rechtstreeks ge\u00efnspireerd op die auto, terwijl al het andere er futuristisch uitziet, vooral de koplampen en achterlichten. Het interieur is uiterst modern en kleurrijk om op coherente wijze aan te sluiten bij het exterieur.<\/p>\n\n\n\n

Als het gaat om de rijervaring is de VW ID. Buzz niets bijzonders, want het is tenslotte een bestelwagen. Dat betekent dat hij comfortabel genoeg is, maar helemaal niet dynamisch. Het zwaartepunt wordt laag gehouden doordat de accu’s onder de stoelen zijn gemonteerd, maar dat neemt niet weg dat dit een bestelwagen is.<\/p>\n\n\n\n

\"Volkswagen<\/figure>\n\n\n\n

VW ID. Buzz -Betrouwbaarheid en algemene problemen<\/h2>\n\n\n\n

De Volkswagen ID. Buzz is veel te nieuw om goed te kunnen beoordelen hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar hij werkelijk is. VW slaagde er echter in om de productie van de nieuwe ID. Buzz stop te zetten nog voor hij echt van start ging, dankzij problemen met de batterij van de auto.<\/p>\n\n\n\n

Andere problemen omvatten bepaalde kwaliteitsproblemen die waarschijnlijk zullen worden opgelost voordat de auto een significant aantal kilometers maakt. Al met al is dit vrij gebruikelijk voor gloednieuwe auto’s omdat ze gloednieuw zijn. We zullen een tijdje moeten wachten voordat we echt kunnen zeggen dat de ID. Buzz betrouwbaar is.<\/p>\n\n\n\n

\"Volkswagen<\/figure>\n\n\n\n

VW ID. Buzz – Waarde en Praktisch<\/h2>\n\n\n\n

Met een vanafprijs van ongeveer 45.000 dollar zonder opties is de VW ID. Buzz echt duur, maar dat is helaas het geval met alle VW ID. auto’s. EV’s kosten tegenwoordig meer geld om te maken, maar die prijzen zouden, in theorie, na verloop van tijd wat moeten dalen.<\/p>\n\n\n\n

De praktische bruikbaarheid is uitstekend, want de ID. Buzz komt in een paar verschillende varianten met in totaal 5 tot 7 zitplaatsen. De laadruimte is enorm en zonder overhang vooraan is het zicht vooraan perfect. Het zicht naar achteren is minder goed, maar de ID. Buzz krijgt veel hulpsystemen om hem probleemloos te parkeren.<\/p>\n\n\n\n

Video: De nieuwe Volkswagen ID Buzz is de terugkeer van de VW Bus!<\/h2>\n\n\n\n
\n