{"id":547,"date":"2021-06-29T13:03:17","date_gmt":"2021-06-29T13:03:17","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=547"},"modified":"2021-06-29T13:03:17","modified_gmt":"2021-06-29T13:03:17","slug":"roesten-mercedessen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/roesten-mercedessen\/","title":{"rendered":"Roesten Mercedessen?"},"content":{"rendered":"\n

Een van de redenen waarom Mercedes-Benz over de hele wereld zo populair is, is het luxueuze en verbluffende uiterlijk van de auto’s. Dit luxueuze merk heeft echter ook een deel van zijn problemen.<\/p>\n\n\n

Net als andere auto’s, roesten Mercedessen. Mercedes mag dan wel de meest prachtige, luxueuze en comfortabel ogende auto’s hebben, maar roest is een probleem waar de meeste Mercedes-eigenaren mee te maken krijgen. Merk op dat sommige Mercedes modellen ernstige roestproblemen hebben in vergelijking met andere.<\/p>\n\n\n

Welke Mercedes modellen hebben roestproblemen?<\/h2>\n\n\n

Mercedes modellen gebouwd tussen 1995 en 2004<\/h3>\n\n\n

De meeste Mercedes-Benz modellen gebouwd in de late jaren 1990 en vroege jaren 2000 hadden roestproblemen. Dit kwam voornamelijk door het type verf dat gebruikt werd. Het bedrijf schakelde over naar verf op waterbasis, die niet erg duurzaam was. Het had ook dunnere lagen, wat betekent dat het snel versleet, waardoor de auto’s werden blootgesteld aan de elementen.<\/p>\n\n\n

Enkele Mercedes modellen die tussen 1995 en 2004 roestproblemen hadden waren de Mercedes-Benz W202 C-Klasse, W210, W208, W220 S-Klasse, C208 CLK-Klasse, W210 E-Klasse, C215 CL-Klasse, W203 C-Klasse, en W211 E-Klasse.
De meeste Mercedes modellen van na 2006 hebben geen roestproblemen gehad.<\/p>\n\n\n

Teruggeroepen modellen vanwege verroeste bouten<\/h3>\n\n\n

Verschillende Mercedes-modellen gebouwd tussen 2011 en 2016 werden teruggeroepen vanwege roestproblemen. De teruggeroepen auto’s deden het niet goed in koude gebieden in Oost-Canada. De reden achter de terugroepactie was het dumpen van grote hoeveelheden zout op snelwegen tijdens de wintermaanden.<\/p>\n\n\n

Het op de snelwegen gedumpte zout veroorzaakte roest aan de bouten die de elektrische stuurbekrachtigingsmotor met het stuurhuis verbond. Door de overmatige corrosie kon de eenheid uit elkaar vallen, wat tot verlies van de stuurbekrachtiging kon leiden. Dit bleek gevaarlijk te zijn, en meer dan 21.500 Mercedessen werden teruggeroepen.<\/p>\n\n\n

De meeste modellen waren van de C-Klasse, E-Klasse, CLS-Klasse, S-Klasse, GLC-Klasse, GLE-Klasse, en ML-Klasse. Hoe dan ook, Mercedes adviseerde dealers om de bevestigingsbouten te vervangen en een corrosiebeschermende coating aan te brengen op het tandwielhuis en de bouten. Een andere optie was om de stuurinrichting te vervangen.<\/p>\n\n\n

Na hoeveel kilometer beginnen Mercedessen te roesten?<\/h2>\n\n\n

Een Mercedes-Benz is niet alleen duur in aanschaf, maar ook in onderhoud. Hoewel veel luxe auto’s roestproblemen hebben, beginnen Mercedes deze problemen vaak al vrij vroeg te ontwikkelen. De meeste modellen beginnen roestproblemen te vertonen na 120.000 mijl of 10 jaar.<\/p>\n\n\n

Als u een 10 jaar oude of oudere Mercedes bezit, moet u deze grondig inspecteren voordat het uit de hand loopt. Kleine roestplekjes verhelpen is gemakkelijker dan wachten tot ze zich uitbreiden. Roest kan ook sommige vitale onderdelen aantasten, wat tot dure reparaties kan leiden.<\/p>\n\n\n

Welke Mercedes-onderdelen roesten?<\/h2>\n\n\n

Hoewel een Mercedes-Benz het toonbeeld van een luxe auto is, kan de auto na enkele jaren gebruik diverse problemen ontwikkelen, zoals roest. Als u uw auto al meer dan 10 jaar bezit, moet u beginnen met het inspecteren van bepaalde gebieden voordat de roest verergert.<\/p>\n\n\n

Bij Mercedes-Benz is het gemakkelijk om te controleren op roest, omdat het vaker voorkomt op bepaalde delen van de auto. Deze omvatten:<\/p>\n\n\n