{"id":5654,"date":"2023-01-09T12:39:42","date_gmt":"2023-01-09T12:39:42","guid":{"rendered":"https:\/\/carsa2z.nl\/?p=5654"},"modified":"2023-01-09T12:39:45","modified_gmt":"2023-01-09T12:39:45","slug":"2024-hyundai-ioniq-7-waar-kunnen-we-naar-uitkijken","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/2024-hyundai-ioniq-7-waar-kunnen-we-naar-uitkijken\/","title":{"rendered":"2024 Hyundai Ioniq 7 – Waar kunnen we naar uitkijken?"},"content":{"rendered":"\n

De Hyundai Ioniq 7 wordt het derde Ioniq-model dat uitkomt en het eerste tijdperk van volledig ge\u00eblektrificeerde Ioniq-modellen moet afsluiten. Het wordt een middelgrote elektrische SUV die de meest futuristische serieproductieauto moet worden die Hyundai ooit heeft gemaakt. De Ioniq 5 is al een tijdje uit en de Ioniq 6 komt over een paar maanden op de markt.<\/p>\n\n\n\n

In dit artikel gaan we je alles vertellen over de 2024 Hyundai Ioniq 7 – Waar kun je naar uitkijken, en wat kun je verwachten van een van de allereerste bereikbare middelgrote elektrische SUV’s die ongetwijfeld een succes wordt als we afgaan op de eerste twee Ioniq-modellen. De Ioniq 5 wordt echter ergens in 2023 onthuld, terwijl de verkoop nog een jaar op zich laat wachten.<\/p>\n\n\n\n

Dit betekent dat 2024 waarschijnlijk het jaar is waarin deze naar de klanten gaat. Er zijn op dit moment niet echt veel gegevens over de Ioniq 7, maar we hebben zoveel mogelijk informatie verzameld in \u00e9\u00e9n artikel, zodat je een beter beeld krijgt van wat je kunt verwachten.<\/p>\n\n\n\n

Al met al wordt de Ioniq 7 zeker een goede auto als deze eerste voorspellingen kloppen. Als zodanig heb je veel om naar uit te kijken.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – Afmetingen en platform<\/h2>\n\n\n\n

De Hyundai Ioniq 7 wordt naar verluidt een middelgrote familie-SUV, maar hij wordt leverbaar met maximaal zeven zitplaatsen. Dit betekent dat Hyundai mikt op een indrukwekkend ruimtebeheer waarbij ze geen enorme SUV hoeven te maken om er 7 mensen in te laten passen. De Ioniq 7 wordt dus waarschijnlijk een ge\u00eblektrificeerde concurrent van de bestaande Hyundai Palisade.<\/p>\n\n\n\n

De Ioniq 7 is gebaseerd op het Hyundai E-GMP platform dat een 800-volt batterij-infrastructuur biedt die beter omgaat met warmte en stress dan het normale 400-volt systeem dat je tegenwoordig in de meeste auto’s vindt. Dit betekent ook dat de Ioniq 7 de maximale DC-snellaadsnelheid van 350kW zou moeten krijgen, waarmee bestaande E-GMP-modellen in minder dan 20 minuten kunnen worden opgeladen.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – Ontwerp en speciale kenmerken<\/h2>\n\n\n\n

Als het gaat om exterieur design, zou de Ioniq 7 erg lijken op de bestaande Ioniq 7 concept, maar zoals we allemaal weten, komen Concept cars nooit echt op de weg terecht, wat ook het geval was met de Ioniq 5, en de Ioniq 6. Hoe dan ook, de Ioniq 7 concept is niet zo radicaal als de vorige twee concept cars waren, dus er is een kans dat de echte Ioniq 7 niet al te anders wordt.<\/p>\n\n\n\n

De Ioniq 7 krijgt meer dan 700 parametrische pixels die onder meer de laadstatus van de buitenkant laten zien en de buitenverlichting van de auto. De Ioniq 7 zou ook beschikken over next-gen interieurverlichting, het gebruik van geavanceerde en gerecyclede materialen en e-ASD, wat staat voor electric active sound design.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – De specificaties<\/h2>\n\n\n\n

Houd er rekening mee dat deze specificaties nog niet in steen gebeiteld zijn, wat betekent dat er een grote kans is dat sommige ervan in de loop van de tijd zullen veranderen. Maar de meeste zullen waarschijnlijk hetzelfde blijven. De Ioniq 7 wordt waarschijnlijk ongeveer 196 inch lang en ongeveer 82 inch breed, en 70 inch hoog met een wielbasis van 126 inch.<\/p>\n\n\n\n

Naar verwachting zal de Ioniq 7 beschikbaar zijn met zowel FWD als AWD voor de top-specificatie modellen. De batterij in het topsegment zal waarschijnlijk meer dan 100kW zijn, het vermogen zal meer dan 300pk bedragen en de geschatte actieradius van de EPA zal naar verwachting 300 mijl + zijn. We vermeldden al dat de Ioniq 7 een 800-volt architectuur heeft en een snellaadsnelheid van 350kW.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – Geavanceerde Technologie<\/h2>\n\n\n\n

Als het gaat om autonoom rijden, zal de Ioniq 7 waarschijnlijk voortbouwen op de bestaande technologie van de Ioniq 5 en de Ioniq 6. Dat betekent dat hij geavanceerde technologie krijgt. Dit betekent dat hij een Level 3 autonomieniveau krijgt waarmee hij “onder bepaalde omstandigheden veiligheidsfuncties kan beheren, maar de bestuurder wordt geacht het over te nemen wanneer hij wordt gewaarschuwd.”<\/p>\n\n\n\n

De autonome RSPA2-parkeerpilotfunctie maakt waarschijnlijk ook zijn debuut met de Ioniq 7, wat parkeren op afstand betekent. Een nieuw infotainmentsysteem zal waarschijnlijk ook debuteren met de Ioniq 7 en een nieuwe “digitale sleutel”. De Ioniq 7 zou ook in staat moeten zijn om externe apparaten van stroom te voorzien, zelfs je huis, zoals het geval is bij de Ford F150 Lighting.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Sectie<\/h2>\n\n\n\n

Komt de Hyundai Ioniq 7 met gratis opladen?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai USA heeft verklaard dat klanten van de Hyundai Ioniq 7 een speciale deal zullen krijgen waarmee ze hun Ioniq 7 modellen maar liefst twee jaar lang gratis kunnen opladen met behulp van Electrify America oplaadpunten. Er wordt gezegd dat uw oplaadsessies beperkt zullen zijn tot 30 minuten per keer, wat genoeg is om uw batterij tot 80% op te laden met een 350kW-oplader.<\/p>\n\n\n\n

Hoeveel gaat de Hyundai Ioniq 7 kosten?<\/h3>\n\n\n\n

Er zijn weinig tot geen gegevens over hoeveel de Ioniq 7 gaat kosten wanneer hij uiteindelijk uit de fabriek rolt, maar sommige schattingen plaatsen de startprijs van de Ioniq 7 op ongeveer $55.000. Dat is een flinke stap hoger dan zelfs de Hyundai Palisade, die nieuw minder dan 50.000 dollar kost.<\/p>\n\n\n\n

Gaat Hyundai de Hyundai Ioniq 7 “N” aanbieden?<\/h3>\n\n\n\n

De Hyundai Ioniq 7 N komt waarschijnlijk ergens na de eerste release van de Hyundai Ioniq 7 beschikbaar. Het N-model zou meer dan 500 pk moeten hebben, want dat is het geval met de aanstaande Hyundai Ioniq 6 N en de bestaande Kia EV6 GT. Dit is echter nog niet 100% bevestigd, dus we zullen moeten afwachten.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De Hyundai Ioniq 7 wordt het derde Ioniq-model dat uitkomt en het eerste tijdperk van volledig ge\u00eblektrificeerde Ioniq-modellen moet afsluiten. Het wordt een middelgrote elektrische SUV die de meest futuristische<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5655,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[40],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5654"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5654"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5654\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5656,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5654\/revisions\/5656"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5655"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5654"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5654"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5654"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}